Ga naar inhoud

Zindelijk krijgen op wc.


Alyssa92

Aanbevolen berichten

Ik ben al vanaf het begin bezig met m'n konijntje zindelijk te krijgen op het wctje,

Oké nu ben ik nog maar 2 weken bezig en misschien heb ik meer geduld nodig.

Ik heb alles al geprobeerd, plukje hooi in 't wctje, hooiruif erbij, alle keutels en plasjes erin doen,

Maar het lijkt niet te lukken, ik heb het idee dat ze gewoon keutelt waar zij maar wilt in d'r kooi.

Moet ik nog geduld hebben of er maar mee stoppen?

Tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu zaagsel en stro, van de week ga ik hennepvezel halen!

En in het toiletje houte korrels.

En het hooi hangt nu niet meer bij het toiletje maar gewoon in d'r kooi.

En ze plast trouwens ook gewoon in d'r kooi maar helaas niet in t toiletje..

(In t begin deed ze het buiten d'r kooi de plasjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal geen bodembedekking voor mijn binnenkonijnen. Scheelt een hoop bodembedekking en rotzooi en ze hebben er geen last van. Toen ik wel bodembedekking had (heeeelemaal in het begin) schoven ze alles aan de kant om op het plastic te gaan liggen. Ze hebben een lekker kleedje in de ren waar ze op kunnen liggen, maar vaak liggen ze gewoon op het plastic of op het laminaat in de ren. Hebben ze geen last van hier. In de winter maken ze soms zelf een bedje in het hok van de sprietjes hooi die ze niet lekker vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes! Hier waren ze binnen no time helemaal zindelijk toen die bodembedekking eenmaal weg was. Ok, soms verliezen ze weleens een keutel als ze uit de bak springen en heeeeeel soms vind ik een plasje naast de bak, maar das echt maar eens in de 2 maanden, dus ik denk dat ik ze wel zindelijk mag noemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij dezelfde dag al voor het grootste deel. Ze deden het al deels in de bak en ze vinden het niet fijn om op het gladde plastic te plassen. Maar het duurde wel een tijdje voordat echt 99% in de bak ging, heb nog wel een tijdje 1 keer per dag een plasje op moeten vegen, steevast om half 9 's avonds ;). Dat heeft wel een maand geduurd. Toen heb ik ze een hele grote kattenbak gegeven met een kap en die op dat plekje gezet, daarin een hooibal opgehangen en sindsdien gaat het hartstikke goed. Het toilet in het hok gebruiken ze nu niet meer, alleen die kattenbak nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso nog even volhouden hoor! Ik heb inmiddels de bodembedekking er ook een week uit en het lijkt ietsje beter te gaan. Maar ik vind ook nog overal in de kooi keutels en plasjes (misschien is het ook deels territorium afbakening?). Ik doe iedere dag in beide wc's een bal met flink wat hooi en ik heb de voerbakken naast de wc's gezet, waardoor ze nu vanzelf in de wc gaan zitten om te eten. Hierdoor belanden veel keutels en plasjes vanzelf in de wc. Mijn vorige konijn was in een dag zindelijk. Maar ik blijf volhouden! Opgeven kan over een paar maanden altijd nog :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed hoor. Geduld is een must hier, daar kan ik nog wat van leren :) Mijn man is gister over stag gegaan en vond het toch te koud 's nachts dus er is toch een bak met stro in gegaan. Daar had hij wel een beetje in geplast. Die bak heb ik er nu weer uit gehaald. Ik heb nu 1 toilet maar hij kan ook maar in een kleine ruimte nu. Het lijkt wel iets beter te gaan, ik had na vannacht maar een klein beetje in het hok. We gaan gewoon zo door, het is alleen lastig als ik werk dat je het pas veel later kunt opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor dat heb ik ook, als ik uit mijn werk kom ligt er van alles. 's Avonds, op vrije dagen en in het weekend krijgen ze veel aandacht maar je kunt er niet continu bovenop zitten. Maar.. ik merk dat het al veel beter gaat! De plasjes liggen nu bijna altijd in of naast de wc. Ik heb toevallig gezien hoe het komt: als ze er met zijn 2e in zitten hangt het grootste konijn wat met zijn kont over de rand waardoor het plasje dus net buiten de wc belandt. Hou vol Alyssa ook ik heb vertrouwen dat het nog gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dat is balen, zit hij netjes in de bak en dan gaat eht er nog langs, misschien zo'n vierkante bak? Die zijn een stuk groter. Ik heb nog geen vlekken oid in mijn hok dus dat scheelt. Het gaat volgens mij ook wel iets beter. We gaan gewoon door:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor ik heb de bodembedekking er ook uit omdat ik dus ook met het zindelijk maken bezig ben. In de wc's ligt wel bodembedekking en daar slapen ze toch altijd in 's nachts. Dus als je wel een warm plekje hebt denk ik dat het niet zo'n probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor ik heb ook een jong konijn, van 8 weken en had diezelfde vraag. Mocht hem vorige week al meenemen toen ik kwam kijken voor hem. Ben nu al bijna een week netjes de keutels in t toilet te leggen, papiertjes met plas erin maar zindelijk is hij nog lang niet. (Doe dit vooral als hij los loopt) Leek mij dat t poepen hem overkomt, omdat hij ook keutelt tijdens het springen.

Ik ga dan ook maar de bodembedekking eruit halen in de hoop dat t dan wel lukt

aangepast door Smantt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .