Ga naar inhoud

pff sommige mensen


lenkas

Aanbevolen berichten

Er is iemand in de straat die 2 voedsters heeft .

De voedsters zijn niet zo vriendelijk tegen elkaar de

jongste 9 maanden heeft een half oortje

de andere voedster heeft die afgebeten en dan vraagt ze aan mij of ik haar kan helpen

ik zei je kunt er beter eentje omwisselen voor een gecastreerde ram

zei zo ik vind rammen maar niks ze bijten de hele tijd en ze sproeien

ik : Ze bijten elkaar alleen alles ze niet gecastreerd zijn en dan sproeien ze ook niet ze bijten echt niet..

zei: En dan da ga niet ik kan geen afscheid nemen ...

ik:je kunt 2 koppeltjes maken een in huis ( ze zitten in huis ) en een buiten

de volgende dag

zei: help lenka(s) ze lopen de hele tijd achter elkaar en ze bijten elkaar ik zet ze nu elke avond apart en dan zet ik ze

s ochtends terug samen en dan gaat het want het is alleen s avonds dat ze niet met elkaar kunnen omgaan

ik: dat is zeker niet goed de hele tijd uit elkaar en terug samen !!! ( denk ik )

je nijntjes zijn aan het puberen en dan kunnen ze beter de hele tijd uit elkaar

zei: maar da gaat niet! waarom konden ze dan nog toen ze klein waren bij elkaar?

ik: omdat ze dan nog niet aan het puberen zijn die hormonen zijn nu bezig he

je kunt ook is naar het asiel gaan die kunnen je ook helpen

en toen is ze weg gestapt wat moet ik toch doen

om ze duidelijk te maken dat 2, voedsters niet gaan

er zijn natuurlijk uit zonderingen ma ze bijten elkaar

ik weet echt niet meer hoe hard ik nog moet aan dringen hebben jullie nog tips?

ik vindt het zo zeilig voor die beestjes ze zitten ook in een klein hokje en ze mogen maar

30 min rond lopen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dat moet iedereen begrijpen dat 2 voedsters vaak niet samen gaan. Ik heb het weleens gedaan waren 2 zusjes om te kijken wat van effect het heeft. Nu heb ik al paar leer gekoppeld met 1 voedster en 1 gecastreerde ram en met mooie resultaten. Heb een dwerg mannetje laten castreren en heb een teddy dwerg pas bij gekocht van 8'weken oud. Ik doe ze iedere dag een halfuur samen zetten en daarnaast ook ff apart. En het gaat super. Je moet haar laten zien hoe een gecastreerde ram met een voedster omgaat. Dat ishet enigste wat je kan doen ben ik bang voor. Veel mensen denken dat een konijn nemen een makkelijke taak is en alleen hun hokje te verschonen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ze de moeite ervoor wilt doen en geld Aan wil uitgeven moet ze echt een gecastreerde ram nemen. En ik spreek uit veel ervaring.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dat moet iedereen begrijpen dat 2 voedsters vaak niet samen gaan. Ik heb het weleens gedaan waren 2 zusjes om te kijken wat van effect het heeft. Nu heb ik al paar leer gekoppeld met 1 voedster en 1 gecastreerde ram en met mooie resultaten. Heb een dwerg mannetje laten castreren en heb een teddy dwerg pas bij gekocht van 8'weken oud. Ik doe ze iedere dag een halfuur samen zetten en daarnaast ook ff apart. En het gaat super. Je moet haar laten zien hoe een gecastreerde ram met een voedster omgaat. Dat ishet enigste wat je kan doen ben ik bang voor. Veel mensen denken dat een konijn nemen een makkelijke taak is en alleen hun hokje te verschonen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als ze de moeite ervoor wilt doen en geld Aan wil uitgeven moet ze echt een gecastreerde ram nemen. En ik spreek uit veel ervaring.

Mvg

ik weet het ik heb hier mijn konijntjes laten zien sinds een week zijn ze met 4

2 gecastreerde rammen en 2 voedsters

maar dat hielp niet echt

Ze zei: ik had vroeger 2 rammelaars maar toen ze allebij waren ontsnapt is er een naar de DA gemoete

ik: ja dat komt ook omdat ze niet gecastreerd zijn

Zei : ik vind rammen gewoon niet aardig

en toen keek ze naar mijn gecastreerde rammen en ze liep weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook met zo'n geval, maar dan 2 ongecastreerde rammen. Gelukkig zijn die mensen verstandig geweest en hebben ze er uiteindelijk eentje naar de opvang gebracht toen ze elkaar de tent uit vochten. Die zit nu gecastreerd en wel bij Rian van het forum. De andere ram zit nog ongecastreerd en alleen in een hokje..

Ik zou haar alle gegevens van een opvang in de buurt geven en haar zeggen dat die opvang wel kan helpen bij het opnieuw koppelen van de dames en dat je eventueel wel met haar mee wilt gaan, gewoon, om te informeren. Natuurlijk gaat de opvang zeggen dat ze een voedster om moet ruilen voor een gecastreerde ram, maar dan hoort ze het ook nog eens uit een andere hoek, van mensen waarvan ze zeker weet dat ze er verstand van hebben. Misschien helpt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oo dat heb ik al geprobeerd ze heeft alle papieren die ik heb afgedrukt van info van asielen

gescheurt voor mijn gezicht .....

ze zecht dat asielen alleen geld willen en geen echte dieren verkopen

ze zei ze dat ik denk dat ik haar moet laten doen want ze wordt bozer en bozer maar langs de

andere kant wil ik die nijntjes helpen of redden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen echt niet willen luisteren kun je helaas niks meer doen. Superfrustrerend is het, maar soms moet je om jezelf te sparen dan maar de andere kant uit kijken. Je kunt moeilijk die konijnen weghalen daar, ten eerste zou dat diefstal zijn, ten tweede weet zij dan ook wel wie dat gedaan heeft. Misschien gaat ze toch zelf wel nadenken als jij je er niet meer mee bemoeit, ze ziet kennelijk wel in dat ze een probleem heeft, maar jij geeft niet de antwoorden die ze wil horen. Misschien gaat ze zelf nog wel zoeken op internet en komt ze hier terecht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé wat fijn dat je zelf op het forum bent nu! Hoe is de situatie tussen de dames nu?

Begrijp ik goed dat ze achter elkaar aan jagen, maar elkaar niet bijten en dit ook niet gedaan hebben?

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat je je hebt aangemeld!

Ik heb ookal gereageerd op ht op jou topic, maar inderdaad niet alles wat hier staat heb jij gezegd. Ik lees wel dat je rammen niks aan vind, maar hoezo niet? Of is het zo dat je het geldverspilling vind om een gecastreerde ram er bij te zetten? Verder zou ik je als tip willen geven ze een permanente ren om hun hok te zetten, want lees dat je alleen een hok hebt. Dat is veel en veel te weinig ruimte, twee konijnen hebben minimaal 2 vierkante meter ruimte nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral 2 dames hebben veel ruimte nodig, het zou heel goed kunnen dat ze wat aardiger voor elkaar worden als ze elkaar wat kunnen ontlopen.

Verder is de ene ram de andere natuurlijk niet. Ook zijn ongecastreerde rammen echt heel anders dan gecastreerde voor wat betreft agressie en sproeien, gecastreerde rammen zijn vaak liever en sulliger dan voedsters als ik zo om me heen kijk.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik moest hier even op reageren haha. Ze rennen alleen maar achter elkaar. Bijten doen ze niet echt, ruzie hebben ze ook niet. Alleen het achter elkaar aanrennen is 's nachts irritant, want mijn zus kan daardoor niet slapen. Daarom is het logisch dat ik er 's nachts een schot tussen doe. 's ochtends gaat die er direct weer tussen uit, en dat gaat prima.:)

Mijn zus heeft 2 rammen, en in het verleden ook nog 1 gehad. Ze rennen alleen maar achter je aan, en lopen rondjes om je heen. Dat komt omdat ze niet gecastreerd zijn, maar het is enorm irritant. En als ik een ram erbij zou doen, dan moet een ander konijn weg. Wat helemaal niet nodig is, omdat ze elkaar niet afmaken. Ook al zou ik het willen, mijn moeder zou het nooit goedvinden dat er nog een konijn in huis komt.

aangepast door Lily_Rose
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik moest hier even op reageren haha. Ze rennen alleen maar achter elkaar. Bijten doen ze niet echt, ruzie hebben ze ook niet. Alleen het achter elkaar aanrennen is 's nachts irritant, want mijn zus kan daardoor niet slapen. Daarom is het logisch dat ik er 's nachts een schot tussen doe. 's ochtends gaat die er direct weer tussen uit, en dat gaat prima.:)

Mijn zus heeft 2 rammen, en in het verleden ook nog 1 gehad. Ze rennen alleen maar achter je aan, en lopen rondjes om je heen. Dat komt omdat ze niet gecastreerd zijn, maar het is enorm irritant. En als ik een ram erbij zou doen, dan moet een ander konijn weg. Wat helemaal niet nodig is, omdat ze elkaar niet afmaken. Ook al zou ik het willen, mijn moeder zou het nooit goedvinden dat er nog een konijn in huis komt.

Nu snap ik ook niet meer wat waar is:

Ze zitten de hele dag in hetzelfde hok. Meestal maken ze dan rond half 5 ruzie, zo dat ik er wakker van wordt. Soms maken ze overdag ook ruzie maar in mindere mate. Het is wel zo dat als ze hebben losgelopen en weer terug in het hok gaan ze onmiddelijk ruzie gaan maken.

Dat zet jij op ht.. maar goed is het geen idee om de rammen van je zus te castreren en dan voedster en ram bij elkaar, dan heb je twee koppeltjes! :mdr: Of denk ik nu te makkelijk:p Grote kans dat dat wel goed gaat!

aangepast door laaura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder ruzie verstaat zij dat ze elkaar bijten en de bloed en haren in het rond vliegen. Wat dus absoluut niet zo is. Als ik het hier als ruzie ga noemen, denkt iedereen dat.

Dat vindt mijn zus nooit goed haha, en ik vind het allebei stomme konijnen haha. Verder is de ene ram al 7, dus die zal waarschijnlijk de operatie niet overleven, en als die dat wel doet, dan zullen ze nooit lang een koppel vormen, omdat die niet heel lang meer leeft.

Oja, ik woon btw niet bij de ts in de straat, ken haar niet eens.

aangepast door Lily_Rose
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, we hebben het nu dus over 2 voedsters die niet helemaal gezellig met elkaar omgaan, ze jagen wat achter elkaar aan, maar verwonden elkaar niet. Ze wonen in een hok en mogen soms los lopen, als ze weer in het hok moeten gaan ze lelijk doen tegen elkaar. Is dat de situatie?

Dan is je beste kans om ze permanent meer ruimte te geven, zodat ze altijd hun energie kwijt kunnen en dit niet op elkaar hoeven te botvieren als ze in een hok opgesloten zitten. Ook kunnen ze elkaar dan ontlopen als ze even geen zin hebben in elkaar, waardoor de irritaties minder hoog zullen oplopen. Is het een optie om ze een ren te geven? Die hoeven niet heel duur te zijn en je konijnen zullen er heel blij mee zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. Ze maken geen ruzie als ze weer terug in het hok moeten. Dit doen ze alleen rond een uur of 12 's nachts, of vroeg in de mogen rond een uur of 4/5. Ze staan op zolder, omdat ik een hooi allergie heb gekregen. Een ren is dus geen optie, want er is geen ruimte voor. We hebben wel een hele tijd geleden toen er nog niks aan de hand was zo'n ruitvormige ren gehaald. Maar dat paste allemaal niet. Want die kon je niet in een bepaald figuur zetten, of aan het binnenbhok aansluiten. Verder moet er dan ook een dak of iets opzitten, omdat het echte uitbrekers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijden die je noemt zijn de tijden dat konijnen (de mijne althans) het meest actief zijn. Het is dus verre van ideaal dat ze op die momenten met z'n tweetjes opgesloten zitten in een hok waar ze die energie niet kwijt kunnen. Het is niet gek dat 2 konijnen en al helemaal 2 voedsters die samen op zo'n kleine oppervlakte zitten wat mot krijgen met elkaar. Hoe lang is dit al gaande? Want je moet er wel rekening mee houden dat het erger kan gaan worden als de situatie niet verandert. Kunnen ze niet buiten staan en dan met een overdekte ren? En wordt het niet heel heet op de zolder op warme dagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een week of twee misschien. Het gaat juist beter, eerder konden ze geen nacht zonder schot. Maar nu halen ze al bijna hele nachten. Nee ik wil ze niet buiten hebben, en mijn moeder ook niet. Het wordt niet heel heet op zolder gelukkig, en mocht het wel te heet worden, dan kunnen ze altijd nog een verdieping lager voor een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .