Ga naar inhoud

Al jaren een koppel, nu opnieuw de rangorde bepalen..?


Daniellespring

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijntjes Yara en Bengel zijn al drie jaar samen. Ze hebben twee verhuizingen meegemaakt en hebben daarom in drie verschillende verblijven gezeten. Van een groot hok in de tuin bij mijn ouders, een gigantisch hok en een vrije tuin in het bos en nu op een balkon van ruim 10 m2. Elke verhuizing is probleemloos verlopen.

Op dit moment hebben ze de beschikking over het balkon en als de temperatuur binnen niet teveel verschilt van die van buiten, hebben ze ook de aangrenzende kamer tot hun beschikking. Deze kamer gebruiken wij als kantoor/2e woonkamer.

Ze ontdekken graag en zijn maar al te nieuwsgierig wat er achter de deur van deze kamer te vinden is. Sinds een paar weken mogen ze ook op de gang en sinds een paar dagen kunnen ze ook lekker rond hupsen in de slaapkamer.

In het begin vol op ontdekkingstocht en lekker rondrennen en binkies maken. Sinds twee dagen zijn ze erg onrustig, ze draaien om elkaar heen, rennen achter elkaar aan en Bengel is constant aan het rijden op Yara. Dit doen ze alleen als ze in de 'laatst ontdekte ruimte' zijn; de slaapkamer. Bengel is een ex-rammetje dus ik vind het sowieso gek om te zien dat hij op Yara aan het rijden is. De voedster is niet geholpen en gaat er echt voor liggen. Wanneer Bengel het wel weer gezien heeft, probeert Yara op hem te rijden, dit laat hij echter niet toe en sjeest weg. Als ze weer terug in hun hok plus balkonkamer zijn is er niets aan de hand en liggen ze schattig bij elkaar.

Wie kan mij vertellen wat dit kan betekenen , willen ze uitmaken van wie de slaapkamer het territorium wordt of is dit wat anders.

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .