Spring naar bijdragen
Mignonne

sommige soorten mogen misschien niet meer gehouden worden!

Recommended Posts

Oh Sher, maar ik ben het daar deels wel mee eens. Natuurlijk heeft SKB al goede ideeën geopperd en zo zijn er wel meer goede voorstellen geweest. Dat was wat mij betreft prima geweest, als er maar wat gebeurt. Dat die voorstellen niet geaccepteerd zijn en er nu andere regels zijn, tja... Ik ben alleen maar blij dat men er eindelijk eens over na gaat denken.

En als het op dieren aankomt zijn er nu eenmaal een heleboel onnozele mensen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ steve:

https://www.facebook.com/groups/positieflijst.negatief/?hc_location=stream

Mag ik vragen waarom je hier op zet dat ''deze mensen'' (mensen in dit topic) niet willen tekenen? ''Ze maken ze enkel druk om een hamster en dat verschillende soorten reptielen verboden worden is heel normaal volgens hun.''

Ik zie het eerlijk gezegd als zwartmakerij, of is hier een goede reden voor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad niet zo netjes...

Dit is onze mening en om die reden tekenen we niet, ik vind dat je daar respect voor moet hebben. Je kan een mens namelijk niet dwingen hetzelfde te vinden als dat jij doet.

Daarbij, kijk eens verder dan hoe jij je dieren verzorgt, maar kijk naar het algemeen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar DIT

Vind ik dus echt TE ver gaan.

Eerst om advies vragen over je konijn, absoluut naar niemand luisteren want jullie zorgen zo goed voor al jullie dieren! En dan vervolgens de mensen die geen petitie willen tekenen gaan zwart maken op facebook?! Geloof dat er bij jou ergens iets niet goed gaat.

Dit maakt mij echt boos. Dit is een forum, daar worden discussies gevoerd, daar kun je het mee eens zijn of niet. Als je het er niet mee eens bent jammer dan maar ga dan niet op facebook een forum met zijn leden in een kwaad daglicht zetten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan kunnen we ook eens kijken hoe 'goed' jij voor je dieren zorgt: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?68465-Help-konijn-ziek!-SPOED!!!!!!

Ja, ik vind dat dit een van de redenen is waarom konijnen verboden zouden moeten worden.

Goed gezegd Jopvang. Je bent loopt ons hier zwart te maken maar ondertussen zit jou zieke konijntje niet onder toezicht lekker warm binnen, maar buiten in de tuin of schuur. Kijk ik weet dat het niet van je ouders mag maar het hoort zo niet. Mijn balkon is nu niet veilig voor Lady en Jailbreaker ik woon in een kleine studio maar ik haal ze binnen, ze staan nu voledig in de weg maar ik was er dus wel optijd bij vannacht toen Lady gas kreeg. Gaat nu overigens weer helemaal goed hoor.

Als ze nog buiten had gezeten had ik het vannacht niet gezien ;) dieren hebben zorg nodig, soms meer dan iemand die veel van dieren houd kan geven!

De regels moeten veel strenger worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gaan die link van steve en zijn zieke konijn toch ook niet op facebook posten om er vervolgens bij te zetten dat er niet goed voor de dieren gezorgd word.

(heb trouwens de hele discussie op facebook gelezen, maar dat noemt ons kortzichtig terwijl ze alleen naar hun eigen kijken, zij houden reptielen dus dan mag het verbod niet. maar dat er hier gezegd wordt dat wanneer konijnen verboden worden het meerendeel hier op bunnybunch daar absoluut geen probleem mee heeft daar wordt voor het gemak overheen gelezen.) *heeeeele diepe zucht*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had er geen idee van dat dat topic ook van Steve was, ook al heb ik er wel in gereageerd. Dat geeft wel een ander beeld...

Mij beschuldigen dat mijn ouders ''zieke'' dieren verkopen, wat niet zo is. (inmiddels zijn beide agamen opgehaal, en beide nieuwe baasjes zijn helemaal into de reptielen en vinden de dieren er goed en mooi uit zien en zijn helemaal verliefd op ze. Zo grappig om te zien trouwens) Verder vertellen wat er allemaal fout doen, waar je misschien nog wel gelijk in hebt ook. zoveel als we konden hebben we met je info gedaan. (apart verkopen, tegen nieuwe baasjes vertellen over de lampen, etc.)

Maar doe dan zelf ook iets met de info die je krijgt over je konijn, en doe niet als of je zelf alles goed doet!

bewerkt door NaOomkuuHh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad femmeke, ik denk dat bijna iedereen hier hoe veel die ook van zijn konijntje houd het met vreugde zou toejuichen als konijnen verboden worden.

Vergis je niet ik hou super veel van me schatjes maar dat ze het bij mij zo goed hebben betekend niet dat die andere duizenden konijntjes het ook zo goed hebben. En dat is niet goed ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

precies, Vala/Etznab. En dan nog over kortzichtigheid durven spreken...

Ik zou t ook missen, mn lieve levende knuffel maar als het inderdaad betekent dat er niet ergens anders in nederland konijntjes zitten weg te kwijnen vind ik het echt ok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bepaal nog altijd zelf wat ik op Facebook zet.

En lees alles even door iedereen die er op gereageerd heb!!!

Dat jullie mij hulp hebben gegeven met dat konijn super bedankt maar dan wens ik nog niet zo behandeld te worden!

Ik heb mij punt duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij.

Trouwens ik kon me konijn ook aan me slangen voeren of naar de slager brengen dan kosten me het geen 110 euro en veel minder gedoe maar dat doe ik NIET want zo ben ik niet!!

Ik ben blij dat ik hem geholpen heb maar wat kan ik verder doen naar binnen is geen optie klaar!

En ik hoor jullie wel anders piepen als konijnen verboden worden.

Ik weet niet of ik nou nog wel zin heb in dit forum respect moet van beide kanten komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik nou nog wel zin heb in dit forum respect moet van beide kanten komen!

Even goed lezen; er staat duidelijk dat de meesten er juit blij mee zijn. Aangezien het konijnenleed dan eindelijk ophoudt misschien.

En je hebt gelijk, respect moet van beide kanten komen. Maar dat toon je niet door dit op facebook te zetten, dat is alles behalve respect!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij gaan die link van steve en zijn zieke konijn toch ook niet op facebook posten om er vervolgens bij te zetten dat er niet goed voor de dieren gezorgd word.

(heb trouwens de hele discussie op facebook gelezen, maar dat noemt ons kortzichtig terwijl ze alleen naar hun eigen kijken, zij houden reptielen dus dan mag het verbod niet. maar dat er hier gezegd wordt dat wanneer konijnen verboden worden het meerendeel hier op bunnybunch daar absoluut geen probleem mee heeft daar wordt voor het gemak overheen gelezen.) *heeeeele diepe zucht*

Nou ja zeg! Als zijn konijn ziek is komt ie ons hier lastig vallen met gezeur, terwijl hij niks met adviezen wil doen. En dan vervolgens dit forum elders plaatsen? Dat geloof je toch niet?

Lijkt me een goede reden om Steve voor altijd gedag te zeggen hier op het forum, toch?

En als we het dan hebben over de positieflijst en onnozele mensen.... lees de reacties eens die eronder staan. Over onnozel gesproken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even goed lezen; er staat duidelijk dat de meesten er juit blij mee zijn. Aangezien het konijnenleed dan eindelijk ophoudt misschien.

En je hebt gelijk, respect moet van beide kanten komen. Maar dat toon je niet door dit op facebook te zetten, dat is alles behalve respect!

Dat ik het op Facebook zetten was niet zo netjes maar heb ik hier ooit op het forum een beetje respect gehad op sommige mensen na?

En wat gebeurd er met al die konijnen dan?

Gaan die allemaal naar de slangen of naar de slacht?

En daarom ben ik VOOR betere en strengere regels!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat jullie mij hulp hebben gegeven met dat konijn super bedankt maar dan wens ik nog niet zo behandeld te worden!

Trouwens ik kon me konijn ook aan me slangen voeren of naar de slager brengen dan kosten me het geen 110 euro en veel minder gedoe maar dat doe ik NIET want zo ben ik niet!!

Ik ben blij dat ik hem geholpen heb maar wat kan ik verder doen naar binnen is geen optie klaar!

Jij wilt niet zo behandeld worden? Hoor wie het zegt!

En oh wat goed, dat je je konijn niet aan de slangen voert. Applaus voor Steve allemaal!!!

Misschien moet je nu even gaan lezen, want als je nog 1 keer schrijft "ik hoor jullie wel piepen als konijnen verboden worden" dan ga ik gillen. Ik hoop dat konijnen verboden worden, want zolang mensen als jij konijnen hebben, die ze niet de nodige zorg willen bieden, is het beter dat ze helemaal niet als huisdier gehouden worden.

Ik hoop dat je inderdaad geen zin meer hebt in dit forum, want ik heb absoluut geen zin meer in jou. Ga maar met je slangen spelen, zolang het nog kan!

bewerkt door Christaaa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
..... en dat zou volkomen terecht zijn. Ik geloof dat steve01 gelijk heeft als hij zegt dat exotische dieren naar verhouding veel vaker fatsoenlijk worden gehouden dan konijnen.

Inderdaad je ziet zelden dat exotische dieren slecht worden gehouden.

Reptielen zie je wel regelmatig maar dat zou een strengere wet veel oplossen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als konijnen verboden wordt lijkt het me dat ze een uitsterf beleid gaan invoeren.

Natuurlijk worden de konijnen niet naar de slangen gebracht o.i.d dat weet jij net zo goed als ik!!! Als ze dat al zouden doen wat toen met die ziekte kregen alle dieren die ginfecteerd of mogelijk geinfecteerd waren netjes een spuitje.

Ik snap best dat slangen moeten eten maar die hoben in eerste instantie al niet in een hokje NET als konijnen maar omdat wij de konijnen zo ver hebben gefokt kunnen ze niet meer uitgezet worden. Het beste is om de huiskonijn te laten uitsterven. En dat zouden ze met alle dieren moeten doen die in een hokje leven! Ook met reptielen vogels of wat dan ook.

En ik zal niet anders "piepen"zoals jij dat vriendelijk noemt als konijnen echt verboden worden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ik het op Facebook zetten was niet zo netjes maar heb ik hier ooit op het forum een beetje respect gehad op sommige mensen na?

En wat gebeurd er met al die konijnen dan?

Gaan die allemaal naar de slangen of naar de slacht?

En daarom ben ik VOOR betere en strengere regels!

Er kom een uitsterf regel heb ik gelezen. De konijnen die er zijn blijven er dus. Er komen geen nieuwe konijnen meer bij, en de konijnen die er nog wel zijn sterven uit.

Dus als dát je reden is, heb je geen reden meer...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb alles gelezen, lees zelf ook even goed wil je?

En over respect, dat jij zoiets op facebook zet over een forum, dan betuig je zelf ook van vrij weinig respect dus kom niet met zulke praatjes aan zeulen als je het zelf niet doet. Daarnaast respect krijg je niet zo maar dat hoor je te verdienen en in mijn ogen is dat voor jou absoluut niet meer te verdienen.

Nou ja zeg! Als zijn konijn ziek is komt ie ons hier lastig vallen met gezeur, terwijl hij niks met adviezen wil doen. En dan vervolgens dit forum elders plaatsen? Dat geloof je toch niet?

Lijkt me een goede reden om Steve voor altijd gedag te zeggen hier op het forum, toch?

En als we het dan hebben over de positieflijst en onnozele mensen.... lees de reacties eens die eronder staan. Over onnozel gesproken.

Inderdaad, dat had ik ook al in mijn vorige post aan gegeven. Ongelooflijk zoiets als dit.

Ik maak me niet snel boos om iets op internet maar dit... daar kookt mijn bloed van.

Dat steve nog maar 15 is vind ik trouwens even niet relevant want normen en waarden heb je voor die leeftijd al meegekregen.

bewerkt door femmeke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En oh wat goed, dat je je konijn niet aan de slangen voert. Applaus voor Steve allemaal!!!

*maakt een staande ovatie*

Oh die was trouwens voor Christaaa en niet voor steve;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het moment dat iemand zich duidelijk kan verwoorden en zelf een discussie start op een forum vindt ik dat iedereen gleijk moet worden behandd. En ik vind Steve niet als een kind van 15 denken maar als een heel volwassen persoon ( ik beschuldig je nergens van, ik klonk toen ik 15 was al als een persoon van 20 :P )

En op het moment dat jij iets post waar dan ook vind ik dat je daar als een verantwoordelijk persoon zeker als je 15 bent dan ben je al oud genoeg om eigen keuzes te kunnen maken etc. ook verantwoording voor moet afleggen. Op het moment dat je dat niet kan tja dan moet je misschien als een klein kind behandeld worden en moeten je ouder maar wat beter gaan controleren wat voor dingen je post.

Want zo maak je geen vrienden maar dat had ik al gezegd ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat jij de mening hebt dat die dieren in hokjes horen, super bedankt, maar als wij een andere mening hebben dan wensen wij nog niet zo behandeld te worden! Wij hebben ons punt duidelijk gemaakt en daar blijven we bij (ik in ieder geval).

Wij bepalen zelf wat wij vinden, lees de reacties nog maar even door van iedereen die op dit topic heeft gereageerd.

Wat een dierenvriend dat je dat als een optie hebt beschouwd maar toch niet hebt gedaan :neutral:

Goed dat je het zelf zegt, ik vind niet dat iemand (meerdere mensen) op FB belachelijk maken om hun mening onder het kopje 'respect tonen' hoort en toon je geen respect dan kan je niet verwachten dat anderen dan door deze actie nog steeds respect voor je over hebben.

Zucht...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jopvang.Dat jij de mening hebt dat die dieren in hokjes horen, super bedankt, maar als wij een andere mening hebben dan wensen wij nog niet zo behandeld te worden! Wij hebben ons punt duidelijk gemaakt en daar blijven we bij (ik in ieder geval).

Ik sta voledig achter je dieren horen niet in hokjes, zeker niet omdat jij het een leuke hobby vind, zijn genoeg andere leuke dingen.

[steve. Trouwens ik kon me konijn ook aan me slangen voeren of naar de slager brengen dan kosten me het geen 110 euro en veel minder gedoe maar dat doe ik NIET want zo ben ik niet!! /QUOTE]

Zonde had je die 110 euro makkelijk een ander konijn van kunnen kopen en je slang had te eten gehad.

De zin hier boven is sarcastisch bedoel, even voor er misverstanden ontstaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik heb de reacties doorgelezen. En sommige reacties zijn zo idioot, ik vindt dat respect hier ook ver te zoeken is.

Hier de link nog een keer voor degenen die het gemist hebben of niet konden vinden: https://www.facebook.com/groups/positieflijst.negatief/permalink/284966104982678/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .