Ga naar inhoud

gedragstherapeut gezocht


Sonja1990

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Even een update!

Nuts heeft een consult gehad bij een dierentolk.

Ik stond hier heel sceptisch in maar er is sindsdien (1 week) wel het één en ander verandert hier thuis.

Hij heeft inmiddels ook een andere naam aangezien Nuts voor gek/gestoord staat en dat dus niet helemaal vriendelijk is om hem zo te noemen.

Hij heet nu Hugo en sinds ik dingen toepas die uit het consult zijn gekomen is hij een stuk rustiger geworden. Ik ben al behoorlijke tijd niet meer gebeten of aangevallen. Kroel elke avond even met hem apart, gewoon even saampjes en het is een wereld van verschil.

Bedankt voor alle hulp die aangeboden werd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...gedrag van het dier (én kind) is eigenlijk altijd terug te voeren naar gedrag van degene die er voor zorgt.

Op zich kan iedere slimme buitenstaander dat natuurlijk beoordelen, daar hoef je geen dierentolk voor te zijn of geld voor te vragen.

Ht is alleen de mens die het van zogenaamd 'kundige' buitenstaanders eerder aannemen dan van bijv. de directe omgeving.

Bij dat laatste voelen ze zich aangevallen of negeren de (achterliggende) boodschap.

Het is de toon die de muziek maakt, zeg maar..

Overigens betekent 'nuts' inderdaad; noten.

Maar goed, als het jouw gedrag naar het konijn heeft veranderd, is dat prima natuurlijk.

Hulde voor jou..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn Sonja dat het nu veel beter gaat met Hugo en met jou!

Zaza, ik vind het jammer dat je zo sceptisch doet, zeker gezien het feit dat je moderator bent en dus eigenlijk neutraal zou moeten zijn. Jij doet het nu af alsof het per definitie onzin is, en dat kun je niet zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je reactie inderdaad niet zo leuk Zaza.

Ja ik heb er voor betaald maar zij verteld dingen die niemand weet.

Het heeft wel degelijk invloed op hem gehad en ik heb geleerd hoe met hem om te gaan.

Ik werd normaal aangevallen als ik de wc leeghaalde, nu vertel ik het hem smorgens al dat ik in de avond de wc ga doen, en ineens vind meneer het prima.

Zonder de tolk had ik dat niet geweten, en had hij me nog steeds aangevallen.

Ik was ook sceptisch maar heb bepaalde dingen expres niet verteld die zij mij wel weer kon vertellen.

Ik heb er een goede ervaring mee, iemand anders heeft haar ook benaderd en ook daar wist ze dingen te vertellen waar de persoon toch wel van schrok. Omdat ze precies kan vertellen hoe je woont zonder bij je langs te komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag een moderator geen mening hebben?

Ik weet ook niet wat ik er van moet denken, maar het is fijn dat het werkt, op wat voor manier dan ook :yes:

Ik sta zelf altijd sceptisch tegenover dit soort zaken, maar er zijn wel degelijk mensen die je soms kunnen verrassen. Wat ze dan precies kunnen weet ik niet en dat snap ik ook niet. Met mijn boerenverstand kan ik er van alles van maken. Een kritische houding vind ik altijd goed en die neem ik zelf ook altijd aan, waardoor ik nu ook denk ik het straatje van Zaza. Ik geloof ook geen bal van die Derek Ogilvie bijvoorbeeld.. Maar dat is niet erg toch? Als hij voor me staat en ineens dingen gaat zeggen die hartstikke raak zijn, dan ben ik bereid mijn mening over hem te herzien. Er zijn dingen die je niet kunt verklaren, maar ik probeer dat altijd wel eerst. Lukt dat niet, dan laat ik me graag verder verbazen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een moderator mag natuurlijk een mening hebben, maar ik vind niet dat het eerlijk is om die dan ook zo uit te spreken. Een beetje neutraliteit is wel gewenst. Je mag natuurlijk je twijfels hebben, maar je kunt niet stellen dat het onzin is tegenover je leden.

Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. Natuurlijk mag ieder ander dat weer anders vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben het er niet mee eens dat Zaza haar mening niet mag geven. Ze is naast moderator toch ook gewoon lid?

Bovendien begrijp ik uit haar reactie dat ze het goed vindt, dat je met hulp nu anders met hem omgaat en het dus zelf doet. Niks onaardigs, toch? Op de 1 of andere manier moet je iets anders zijn gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja,

Op zich kan iedere slimme buitenstaander dat natuurlijk beoordelen, daar hoef je geen dierentolk voor te zijn of geld voor te vragen.

Komt op mij over alsof ik zo dom ben om er geld aan uit te geven..

En dat staat dan los van dat ze moderator is hoor, ik vind het gewoon geen leuke reactie of ze nou mod is of gewoon lid...

Ik was ook sceptisch, moest heel hard lachen toen iemand het voorstelde.

Maar uiteindelijk verteld zij dingen die ze niet kan weten, dus dan is het , het geld dubbel en dwars waard!

+ houdt ze het geld niet zelf, hiervan gaat een groot deel naar een dierenasiel dat ze steunt in het buitenland. Dus het is ook niet alsof ze het in eigen zak houd allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie moet inderdaad niet gaan over moderators, dat was ook niet de hoofdreden waarom ik zei dat ik de reactie jammer vond. Ik vond het gewoon niet nodig zo sceptisch te doen. Het kwam inderdaad ook op mij over alsof je wel gek zou zijn daarin te geloven en dat iedere aap hetzelfde kan als zo'n tolk. Prima als je er niet in gelooft, maar je kunt niet zeker weten dat het onzin is, net zo min als Sonja kan bewijzen dat het geen onzin is.

aangepast door nalapuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sonja had het over dat nog iemand die dierentolk om hulp heeft gevraagd en die persoon ben ik :yes:

Ik heb al tijdje problemen met mijn konijnen en ik hoorde dus Sonja haar verhaal en dat vond ik wel iets hebben. Ook ik geloofde er eerst niet in, maar voor mun konijnen doe ik alles dus toch maar contact opgenomen. Dus kreeg op een gegeven moment dat verslag binnen en ik stond werkelijk perplex :bounce:

Er stonden echt dingen in van mij zelf die zij wist te vertellen, hoe ik woonde en dat soort dingen. Maar dus ook wat er met mijn konijnen aan de hand is en ben echt blij dat ik dat heb gedaan want je ziet je beestjes gewoon echt veranderen als je rekening met ze houd met de dingen die zij graag willen. Ik ben nu met ze aan het werken na hoe zij het graag willen en als hun dat dan zo prima vinden heb ik er vrede mee. Het enige wat ik wil is dat mijn knuffeltjes :love: gelukkig zijn :yes:

En als ik daarvoor moet betalen, mij best. Dus ook al twijfel je eraan, je kan het altijd proberen of het ook werkt bij jou konijnen. Meer raad kan ik niet meegeven :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terug komend op mening mogen hebben wel of niet.. De manier hoe het er staat is inderdaad een manier van de muziek die de toon maakt. Je ziet er geen gezicht bij en het bericht komt sarcastisch en vervelend over, ook op mij kwam het heel vreemd over, totaal niet vriendelijk. Een mening kan ook vriendelijk verwoord worden zonder sarcasme oid. Misschien niet bedoeld, maar we hebben hier wel te maken met enkel tekst zonder gezichten.

Ik ben blij dat het voor je werkt Sonja.. Ik ben er ook altijd wat sceptisch over, maar als je dingen toch leest dan denk je toch hmm zit wat in !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat ook jij er baat bij hebt gehad! Ik blijf het maar bijzonder vinden hoe er op deze wereld zoveel mooie dingen zijn die (nog) niet te verklaren zijn :)

Maar het is toch prima te verklaren?

Het voorbeeld van Sonja: 's ochtends vertelt ze dat ze 's avonds de bak gaat verschonen, en dat helpt. Denk je echt dat Hugo kan begrijpen wat Sonja zegt en kan plannen dat het in de loop van de dag gaat gebeuren? Het is veel logischer dat Sonja nu een andere houding heeft of iets anders uitstraalt, waardoor hij rustiger wordt en het nu zonder problemen lukt.

Persoonlijk kan ik erg weinig met het begrip dierentolk, maar als het de situatie verbetert, is het het geld vast wel waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je gaat er niet heen. Je moet paar foto's van je konijnen opsturen, daarmee kan zij dingen aanvoelen. Net zoals ze bij mij in het verslag zegt. Ze schreef: ik voel het jeuken boven op mijn hoofd, een soort van wind.

En toen vroeg ze dus of 1 van mijn konijnen rechtop gaat staan zodra het gaat waaien en dat klopt ook want dat doet Snuitje hier. Zodra hij wind over zun bolletje voelt, gaat hij rechtop staan. En zo voelt zij dingen dus aan en via de foto's vertellen de konijnen eigenlijk wat er dwars zit.

Nog un voorbeeld:

Mijn konijnen wapperen altijd met hun oren als ik er bij zit. De betekenis ervan is dat hun de vliegen aanvoelen die ik bij de konijnenopvang tegen kom om het zo maar te zeggen. Omdat als we zieke konijnen hebben daar vliegen op af komen en mijn konijnen voelen dat zodra ik bij hun kom zitten.

En zo heb ik een verslag gekregen van 4 pagina's lang met best veel dingen wat hun dwars zat en dan ook gelijk uitleg hoe dit misschien kan. Ze kan het nooit met zekerheid zeggen en daarom noemt ze bij ieder probleem iets op en als ik het dan lees weet ik zelf wel wat er bij past en of het dus ook klopt wat ze zegt.

Maja, ik heb er veel aan gehad en Sonja ook. Ieder moet voor zichzelf weten wat die ervan vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet vooral geloven wat hij of zij zelf wil en als je acjter dit soort dingen staat en je hebt er iets aan prima.

Alleen als ik eerlijk ben, de voorbeelden die jij nou geeft cynthiatje, vind ik absoluut niet overtuigend. Dat zijn dingen die iedereen met een beetje kennis van konijnen kan vertellen. Is niet rot bedoeld hoor. Maar mij overtuigt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terug komend op mening mogen hebben wel of niet.. De manier hoe het er staat is inderdaad een manier van de muziek die de toon maakt. Je ziet er geen gezicht bij en het bericht komt sarcastisch en vervelend over, ook op mij kwam het heel vreemd over, totaal niet vriendelijk. Een mening kan ook vriendelijk verwoord worden zonder sarcasme oid. Misschien niet bedoeld, maar we hebben hier wel te maken met enkel tekst zonder gezichten.

Ik ben blij dat het voor je werkt Sonja.. Ik ben er ook altijd wat sceptisch over, maar als je dingen toch leest dan denk je toch hmm zit wat in !

Helemaal mee eens!

Ik geloof best dat er mensen zijn die veel meer zien en aanvoelen dan een gemiddeld mens. Dat iemand door een foto kan zien of/ voelen waarom een konijn met zijn oren wappert gaat mijn dan weer net iets te ver, omdat het gewoon normaal gedrag is van een konijn om met de oren te schudden als ie blij is bijvoorbeeld, dan is voor een konijn denkbeeldige vliegen, in mijn ogen, zoeken naar een soort bovennatuurlijke verklaring. Sommige dingen zijn niet logisch te verklaren maar veel dingen wel.

In ieder geval maakt het niet zo veel uit tot welke hoogte ik hierin geloof, waar ik nu vooral benieuwd naar ben is wat nu eigenlijk de essentie is van het verschil in hoe je nu met Hugo omgaat Sonja, omdat ik graag wil weten waarom hij agressief deed. Praat je nu op een andere toon tegen hem, denk je anders over hem, benader je hem anders? En hoe dan? Wat zat hem dwars?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .