Ga naar inhoud

Kosten van inenting en castratie?


Truitje

Aanbevolen berichten

Ik moet even toevoegen dat het hier geen zin heeft om naar een goedkopere DA te zoeken met enten, ik heb -bij wijze van test- vrijwel alle dierenklinieken hier in de stad gebeld, ze hebben allemaal hetzelfde actie-enttarief... Haha, ik dacht slim te zijn, en naar de goedkoopste te gaan... maar ze waren me voor de afzetters, door prijsafspraken te maken met elkaar :hmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,jullie kennen mij miss nog wel van het topic van de 3 jonge konijntjes die bij de dierenwinkel waren binnengebracht,met alle 3 gaat het goed ze hebben een fijn thuis gevonden,en de eigenaar was zeer blij dat ze het alle 3 overleefd hadden.

Maar daar open ik dit topic natuurlijk niet voor,maar ik wilde vragen waar jullie je konijnen laten inenten? en hoeveel dat nu kost,en of het met meer konijnen goedkoper is.

ik heb er namelijk 7,en heb ze nooit laten inenten maar met al die myx in de buurt vind ik het toch wat riskant worden,en ik hou zielsveel van ze!!,dus vandaar,waar zijn goede dierenartsen en wat zijn de prijzen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oké heb een idee op gedaan,bij onze praktijk kost het 11,13 per konijn...dan is het bij mij dus boven de €77 daar moet ik toch ff van slikken ...om het zomaar is te zeggen,tja die inentings stof die mag waarscheinlijk ook niet zomaar verkocht worden,en ik kan niet enten..dusja dan toch maar binnekort naar die inentingsdag..ja lia,hier zitten inderdaad ook veel muggen heb bij sommige kooien ook horgaas,maar ik vraag me af of dat wel genoeg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat hele potje kost 7 á 8 euro :bow:

Hier in Helmond heb ik zelf bij 2 dierenklinieken stage gelopen. Bij de ene kostte het enten 47.50 buiten het spreekuur (1 konijn, Myx + VHS) en 37.50 ín het spreekuur. Voor een tweede konijn kreeg je dan 6 - 7 euro korting.

Bij de andere kliniek koste het 19.95 (1 konijn, Myx + VHS) en 6 euro korting op een volgend konijn.

Voor entingen hoef je niet per definitie naar iemand te zoeken die wat van konijnen af weet, die entstof blijft hetzelfde en een prikje s.c. kan elke da zetten.

Voor castratie/ sterilisatie moet je wel even zoeken naar een konijnkundige da.

Castratie kost hier 62.50 geloof ik bij de eerste kliniek en 57.50 bij de tweede kliniek. Echter, kliniek 1 werkt met gasnarcose en kliniek 2 met injectienarcose. Mijn voorkeur gaat dan zwaar uit naar gasnarcose en daar betaal ik dan graag voor.

Sterilisatie was iets meer dan 100 euro bij beide.

ik heb ook in helmond gewoont welke kliniek heb je stage gelopen in brouwhuis??

dat is wel een hele goede kliniek..heel veel kundige da's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .