Ga naar inhoud

Wieweet heeft me gelikt/gewassen!!!

saskiaa

Aanbevolen berichten

Ik ben zo trots, zo blij en m'n dag kan niet meer stuk :love:

Ik droom er al lang van het moment dat Wieweet me zou wassen en vandaag she did it!! Een enorme mijlpaal en we blijven steeds weer stukjes vooruit gaan. Ze komt van ver, want ik heb haar gekocht bij een fokker van klein zilver konijnen die ze in kleine hokjes had waar ze enkel aan het nekvel zo werden verplaatst. Toen ze bij mij was werd die angst bij haar in agressie om gezet en als ik alleen al de ren binnen kwam viel ze me aan. Na lang hieraan te trainen en niet meer oppakken en vooral veel naar ontspanning te werken is de hele agressie eruit gegaan maar nog steeds was ze wat snel gespannen. Aaien ging goed, maar teruglikken ho maar. Als ik er voorzichtig om vroeg dan draaide ze zich om en was weg. Maar vandaag toen ik merkte dat ze lekker relaxed was en ik dr overal kon aaien vroeg ik het voorzichtig en gaf ze me een uitgebreide wasbeurt waarbij ze ook zachtjes beet zoals ze dat bij zichzelf en anderen ook doet. Ik vind het zo geweldig want ik wist niet of het ooit zover zou komen ook omdat ze van zichzelf best wel dominant is. (in tegenstelling tot mijn andere klein zilver die de angst überhaupt niet in agressie heeft omgezet en al vrij snel me likte).

Hoe kleine dingen zo groot kunnen zijn :mdr: Moest het even kwijt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vloems: Natuurlijk mag je dat vragen. Als je kijkt naar konijnen onderling zie je dat het ene konijn zijn neus onder de kin duwt van het andere konijn. Dit is vrij dominant gedrag want het konijn 'eist' dan gelikt te worden door het andere konijn, afhankelijk van hoe hard hij dit doet. In de regel geldt ook: welk konijn het meest gelikt wordt is het dominantst. Als het konijn dan wegloopt accepteerd hij het andere konijn nog niet (helemaal), als hij gaat likken dan stelt hij zich onderdanig op. Wat ik doe om te testen is het gedrag nabootsen maar in plaats dan ik mn hand er dominant onder duw, houd ik mn hand wel laag tegen de grond, maar duw 'm niet helemaal onder de kin maar schuin ervoor. Daarom vraag ik wel of ze wilt likken, maar ik dwing niet af. Doe dit ook niet zomaar bij vreemde konijnen want je hebt kans dat het antwoord een beet in je hand is :P

@beauennastscha: Dank je wel! :D

@Sher: Bedankt! Ik heb even terug gekeken naar het filmpje van ontspanningstraining en dat is 2 jaar geleden, 16 juni 2011 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja :P Ja met trainen vond ik dr al wel lange tijd fijn, maar dit is net dat stukje extra en bevestiging en toch ook weer een doel bereikt. Maar bij bijv Tijs weet ik niet of dat ooit gaat lukken want dat is me er eentje... XD En met Sjors heb ik denk ik ook nog wel een hele lange weg te gaan, want aaien vindt hij nog steeds eng dus dat zit ook behoorlijk diep geworteld. Maar met hem kan ik ook prima trainen alleen af en toe die rust en ontspanning vind ik toch ook wel belangrijk. :) Hij is hyper de hyper. XD

Sil is dan weer echt heel anders die wil de hele dag wel geaaid worden en terug likken, da's zo'n knuffelkonijntje :P Wel grappig want ze is van hetzelfde ras, komt van dezelfde fokker en situatie maar is toch weer héél anders als Wieweet.

Achja elk konijntje heeft zijn/eigen unieke karakter en het is leuk dat je elke dag weer meer leert ook van je konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vloems: Natuurlijk mag je dat vragen. Als je kijkt naar konijnen onderling zie je dat het ene konijn zijn neus onder de kin duwt van het andere konijn. Dit is vrij dominant gedrag want het konijn 'eist' dan gelikt te worden door het andere konijn, afhankelijk van hoe hard hij dit doet. In de regel geldt ook: welk konijn het meest gelikt wordt is het dominantst. Als het konijn dan wegloopt accepteerd hij het andere konijn nog niet (helemaal), als hij gaat likken dan stelt hij zich onderdanig op. Wat ik doe om te testen is het gedrag nabootsen maar in plaats dan ik mn hand er dominant onder duw, houd ik mn hand wel laag tegen de grond, maar duw 'm niet helemaal onder de kin maar schuin ervoor. Daarom vraag ik wel of ze wilt likken, maar ik dwing niet af. Doe dit ook niet zomaar bij vreemde konijnen want je hebt kans dat het antwoord een beet in je hand is)

Oke ik moest het even weten hoor, ik zag jou nml al letterlijk lief vragen ;p leuk he dat ze met veel geduld toch wel degelijk kunnen veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .