Ga naar inhoud

mijn klein gravertje


Bunnieloverke

Aanbevolen berichten

hoi,

Ik heb een langharige hangoor van 10 maanden ongeveer , een voedster en sinds een week heeft zij de gewoonte van als het licht uitgaat tot het weer licht word smorgens te graven graven graven .... echt zonder stoppen! het is nu al zo erg dat we met oorstopjes in moeten slapen en dat mijn andere konijntjes niet kunnen rusten want ze schrikken telkens wakker ervan :s. Tydens de dag is ze de rust zelve en proberen we ze ook zo moe mogelijk te maken dat ze s avonds zou rusten ipv telkens heel haar kooi te verbouwen. Ze graaft ook steeds al haar krollen buiten. We hebben al weinig en veel krollen geprobeerd en niets helpt. Weet iemand raad? het is echt zo raar ze heeft dit nooit gedaan en nu begint ze dit echt onophoudelijk te doen. De muren zijn hier ook zo dun dat ik bang heb dat de onderburen het gaan horen en gaan beginnen klagen :s Wie kan helpen???? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je van 'krollen' spreekt, vermoed ik dat ze 's nachts in een hok zit? Konijnen rusten overdag en zijn 's nachts het meest actief en willen dan net bewegen, niet opgesloten zitten. Dat ze het nu pas begint te doen, zal zijn doordat ze het tot nu toe heeft uitgehouden, maar het nu écht beu is. Je andere konijnen zullen niet gestoord worden in hun rust, want ook zij zijn 's nachts actief en wakker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet inderdaad echt afleiding krijgen. Ik heb ook een tijd een graver gehad toen hij nog in huis woonde, een berg hooi gaf even afleiding, maar daarna begon het weer. Zit je nijn alleen? Een 2e nijn erbij kan ook verandering geven. En een hele grote ruimte waar je konijn naar hartelust kan rennen en onderzoeken. Dat is wat een konijn eigenlijk doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze loopt een hele dag rond en ze heeft nog 2 andere bunny s als gezelschap. Soms denk ik dat het van de honger is want als ik ze dan een wortel geef of korrel is ze stil tot smorgens maar ze krijgen allemaal voeding aan hun gewicht aangepast en bergen hooi en van beweging te kort zal het zeker niet zijn zij is ook de enigste die overdrive staat in de dag en met de andere ravot. ze mogen heel het huis doorlopen zelfs tot in de badkamer zitte ze. zou het mss zijn voor nestje ofzo te willen maken? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen mogelijkheid haar 's nachts een grotere ruimte ter beschikking te stellen?

Ik herken het, dat 's nachts niet willen rusten, konijnen zijn dan idd gewoon actief.

Hier bleven ze doorgaan tot ze weer de ganse studio ter beschikking hadden.

Ook al zie je het konijn overdag ook rondhuppelen, het is echt wel zo dat ze 's avonds en 's nachts heel graag super actief zijn.

Als ze dat dan niet mogen, is er frustratie.

Hier hielp extra ruimte om zelf wat meer rust te hebben (want wij willen 's nachts wél slapen natuurlijk he ;) ).

Speelgoedjes helpen ook enorm.

Ik heb aan ons Rosalie mogen merken dat het niet is omdat ze in het ene graag graven, ze per se in alles willen graven.

En zij heeft alleen echt gegraven toen ze effectief aan haar nest wou gaan beginnen.

Onze Blacky vindt het dan weer erg fijn om es lekker in een handdoek te mogen graven als hij naast me komt zitten. Lekker wat gekkigheid eruit laten.

Rieten mandjes (onbehandeld) om aan te knagen en mee in het rond te gooien, dat doet het hier ook erg goed.

Doosjes op elkaar stapelen om wat speeltuin te bieden, is ook erg leuk en attractief voor hen.

Ik weet niet of dat wel in haar verblijf past natuurlijk.

De opvang bracht me ook nog op het idee van zo'n balletje met gaatjes in waar de biks dan uitrollen.

Geeft ze ook heerlijk wat bezigheid en dat is immers wat ze willen: lekker bezig zijn!

Wat lekkers tussen hooi in een wc rolletje of kartonnen doosje kon ze hier ook ff zoet houden (maar geen hele nacht).

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! thx voor de leuke reactie! bezigheid hebben ze wel genoeg ze zijn met 5 maar 1 ervan blijft dit echt continu doen. Ik had ook ergens gelezen van idd een oude handdoek of een kussen mee in het kot te leggen dat ze daarop kunnen graven. Ze meer ruimte geven is moeilijk ze heeft namelijk een kooi die enkel vanvoor opengaat dus bij aan bouwen lukt niet echt of we moeten een super grote kooi bij kopen :-) en dit is dan weer moeilijk door plaatsgebrek in de ruimte waar ze nu zitten. We willen graag een extra speel ruimte in onze logeerkamer maken maar daar licht stoffe vloerbekleding en deze meid die zo graaft heeft vroeger toen ze klein was het speen gehad en haar kontje is niet helemaal toe gegaan erna er is iets met haar sluitspier maar daar is niets aan te doen dus ze doet haar behoefte gewoon met rondhuppelen of aaien of springen alles wat wat inspanning vergt. dus als u zo goede en leuke tips heeft voor dit zijn deze zeker altijd welkom :) en het rare is ook als ze de mogelijkheid heeft om rond te lopen gaat ze direct terug in haar kot zitten :D alle ze loopt wel rond maar gaat vaak in haar hok zitten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .