Ga naar inhoud

heeeellp konijn blijft aanvallen.


Anvz

Aanbevolen berichten

Ons 8 maanden en gecastreerde ram heeft een groot hok en ren en loopt veel door de tuin. Het konijn liep los en mijn was in de schuur bezig. Nijn loopt dan ook altijd in de schuur maar nu viel hij mijn man aan en klom in zijn been.. hij probeerde hem van hem af te schudden omdata hij natuurlijk schrok.. maar hij bleef aan vallen.. heel naar om te zien.

Echt grappig vind ik dit dus niet.. we zijn er ook flink van geschrokken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou er gebeurde niets hij liep door de tuin, en voor dat we het wisten hing hij met twee poten rond zijn been en werd hij herhaaldelijk gebeten en net als zo een kinder autotje wat je achteruit rijdt en dan uit zichzelf vooruit rijdt, bleef hij terug komen nadat hij opzij was geduwd door de bezem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nou toch... vandaag is hij heel onrustig loopt druk heen en weer in zijn ren.. mijn man is nog steeds bezig in de schuur. In principe ziet hij hem niet.. ineens uit het niets springt hij zo een meter omhoog tegen het gaas..toevallig zag ik het..beetje obstinaat konijntje...

Vanmorgen los lopen ging wel goed.. maar ben wel een beetje angstig merk ik. En als ik nu zie hoe hoog hij dus springt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt een beetje alsof er iets scheef is geschoten in het koppie. Maar je zegt dat hij vaker gebeten heeft, wat gebeurde er dan? Was dat op dezelfde manier, of deed jij iets wat hem niet aanstond? Of kwam het ook vanuit het niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nou toch... vandaag is hij heel onrustig loopt druk heen en weer in zijn ren.. mijn man is nog steeds bezig in de schuur. In principe ziet hij hem niet.. ineens uit het niets springt hij zo een meter omhoog tegen het gaas..toevallig zag ik het..beetje obstinaat konijntje...

Vanmorgen los lopen ging wel goed.. maar ben wel een beetje angstig merk ik. En als ik nu zie hoe hoog hij dus springt.

Het is wel vreemd hoor, dit is geen normaal gedrag. Konijnen zijn in principe alleen agressief als er een dreigende situatie is of dat ze zich niet goed voelen. Ik zou misschien toch eens langs de dierenarts gaan. Hoewel wat er hier eerder al gezegd wordt een maatje misschien ook zou kunnen helpen, misschien verveelt hij zich nu wel gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vooral gaat om een konijn dat zich verveeld en eenzaam is alhoewel een bezoekje aan de da nooit kwaad kan als je je echt zorgen maakt. Noortje en Amber bij mij springen ook op tegen de tralies als ze denken dat ze eten gaan krijgen en het niet snel genoeg naar hun zin gaat.

Is je konijn al gecastreerd? Indien niet kan dat misschien de agressie verklaren als hij aanvalt , hoewel ik van zoiets niet vaak gehoord heb maar het kan wel. Dat in combinatie met het alleen zijn kan zo'n vervelend gedrag wel verklaren. Sommige konijnen zijn nu eenmaal heel slecht in het alleen zijn, wat wel begrijpelijk is voor een groepsdier :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef krijgt hij een vriendin , maar dat is over een week of twee en ja hij is geholpen.. dan maar even afwachten

Ja ik had gelezen dat hij een vriendin kreeg maar ik dacht dat het zijn gedrag nu hier misschien door verklaard kon worden. Duimen maar dat het een gelukkig en evenwichtig konijntje wordt dan ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen op die leeftijd zitten meestal in hun 'pubertijd' dus je hoeft je niet zo veel zorgen te maken. Met dat vriendinnetje erbij zal je konijn wel wat rustiger worden :) nog veel geluk

Ik neem aan dat een konijn in de puberteit niet zomaar aanvalt.... Dat is niet echt normaal gedrag....

Dus ik hoop dat het over gaat met een vriendinnetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee zowiezo naar een opvang.. wellicht eens naar hun mailen wat te doen...

Dat lijkt me inderdaad verstandig! Ik denk dat een opvang je wel kan helpen en ook goed weet wanneer en hoe in te grijpen voor het geval dat het agressieve gedrag ook naar het nieuwe maatje wordt gericht. Dit lijkt me een konijn met specifieke wensen dus is het denk ik heel goed als hij zelf het maatje kiest wat hij wil. Het zou ellendig zijn als je er één bij zet die je zelf hebt gekozen en het klikt totaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e keer na castratie, oke die snap ik danwel

2e keer ook in de tuin .hij liep niet in de buurt, ik zette een plankje tegen de axhterkant te zetten omdat hij er anders achterkruipt .. na het plankje neergezet te hebben, uiitte hij eerst zijn woede op het plankje en daarna zal hij vast gedacht hebben JIJ heb dat plankje daar neergezet...

En dus nu met mijn man ..

We hebben hem nu een maandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op wat voor plek heeft hij de overige 7 maanden van zijn leven gezeten? Misschien is hij verkeerd behandeld in het verleden? Te vroeg uit het nest gehaald ook misschien? Misschien vroeger in een te klein hokje gezeten of zo?

Anyway die 2 keer bijten valt nog te verklaren, maar zo door het lint gaan zonder aanwijsbare oorzaak, ik kan me toch niet voorstellen dat hij zo gefrustreerd wordt van alleen zitten? Ik bedoel, ik heb ook mijn pappenheimers zitten hier, en ik heb met mijn ram ook wel eens even mot gehad toen hij tijdelijk alleen moest ivm ziekte van de voedster, maar dat was gewoon sacherijnig doen. Niet aanvallen. Ik hoop echt dat het wel goed zit in dat koppie van jouw konijn. Als het iets van vroeger is, getraumatiseerd of zo, dan komt hij er hopelijk nog vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .