Ga naar inhoud

Het zindelijkheidstopic


Jolien_1999

Aanbevolen berichten

Hallo,

Aangezien hier veel mensen zitten waarvan de konijntjes zindelijk zijn en hier ook mensen zitten die hun konijnen maar niet zindelijk worden(zo ben ik er 1).

Kunnen we elkaar tips & tricks geven, jullie verhalen hoe het zindelijk maken gegaan is en of het al gelukt is enz.

En ook hoe het zindelijk maken gaat.(Een soort dagboek)(dan kunnen mensen misschien tips geven voor het beter te doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal beginnen:

Vandaag heb ik geen bodembedekking in het hok gelegd(wel in de wctjes). Hopelijk snappen ze nu dat een wc niet dient om mee te spelen. Volgende week ga ik zoeken naar houtpellets voor in de wc's te leggen dan kan ik terug stro(wat nu ik hun wctjes ligt) in hun hok leggen.

XxxJolien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik houtpellets, die haal ik gewoon bij de Albert Heijn, wordt verkocht als 'kattenbakkorrels'. Die van mij zijn goddank erg zindelijk, alleen hebben ze ineens bedacht dat het warme mandje dat ze hebben ook als toilet gebruikt kan worden. Geen idee waar dat ineens vandaan komt, weken goed gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook houtkorrels, die haal ik hier bij Jan Linders, zijn de goedkoopste. Sivocat green heet het. In het hok hebben ze geen bodembedekking, alleen in de kattenbak die in de ren staat. Alles gaat daar netjes in, natuurlijk vind ik wel wat keutels in de ren af en toe en ongeveer eens in de 2 maanden een plasje, maar dat is te overzien. Het heeft ongeveer een maand geduurd voor ze helemaal zindelijk waren, maar het ging opeens een stuk sneller toen ze een grote poepbak kregen met een hooibal erboven en geen bodembedekking meer in het hok hadden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bibi en Robijn doen het allebei aardig op hun bak. Bibi plet allen eerst haar blindedarm keutels op de grond en eet dan sommige op. Kan ik met een mesje het van de vloer halen.. Word je niet zo vrolijk van. Ze hebben allebei houtsnipers erin, maar als deze zak op is. Ga ik voor iets anders kijken, er zitten heel veel grote brokken hout in. Dit had ik ook al in het zaagsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ricksem hopelijk worden ze hier even zindelijk, ze hebben hun poephoek en daar staat natuurlijk een wc, staat daar geen wc dan ligt daar zo'n berg keutels. Maar hier en daar liggen nog keiveel keutels. Bedankt voor je reactie:)

@teddy dweg, hier zijn ook alle bdkeutels aangeplakt en ik krijg ze er maar niet af. Ik ga het proberen. Bedankt voor de tip en de reactie:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week alle bodembedekking weggehaald, toen plaste ze gewoon op het hout, de wc-tjes waren om mee te spelen :( ik heb nu 2 ovenschaaltjes op de plasplekken neergezet met minihennep en een beetje stro, voor zover ik nu zie plassen ze op hun wc-tje maar keutelen nog overal dus die gooi ik trouw in hun wc-tjes.

Ik lees hier veel dat mensen om de dag de wc-tjes verschonen maar dat lijkt mij wat weinig als ik zie hoeveel ze keutelen...

Ook was ik de wc-tjes nog niet om, ik gooi ze alleen leeg zodat de lucht blijft hangen en ze hopelijk door hebben dat dat de wc is... Ik hoop in de toekomst de wc-tjes te kunnen verplaatsen die staan namelijk in het nachthok :O en van de winter zullen ze daar toch willen slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch 3 konijnen? Misschien kan je dan beter een kattenbak kopen, die wctjes zijn niet zo groot.

Ze hebben vanboven een grote( 1ste verdiep) wc. en vanonder een kleintje, maar mn konijnen geraken ook op de kleine wc.:)

XxxJolien en bedankt voor je tip en reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne was vanaf dag 1 zindelijk, af en toe nog een keuteltje of 5 naast zijn bak. Ik veeg elke dag het hooi/stro samen en giet het dan in zijn bak. Ook gooi ik elke dag stro op zijn keuteltjes zodat hij steeds proper zit. Om de drie dagen giet ik zijn bak leeg en vul hem terug met een laagje houtvezels met daarboven een laag stro.

Elke keutel die ik tegenkom gooi ik er steeds in. Ook als ik er eentje buiten vind.

Hij heeft dus geen bodembedekking en lijkt het niet te missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .