Ga naar inhoud

Vraag over tanden


Noontjje

Aanbevolen berichten

Ow ik wist niet dat er verschil was tussen deze twee in behandelwijze.

Misschien had ik erbij moeten zetten dat het om kiezen ging, maar dat wist ik niet aangezien ik net naar de DA ging.

Mijn vraag ging over de tanden in het algemeen.

Christaa kun jij je hierin vinden wat er met het haakje op de kies is gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het klinkt prima. maar ik ben geen dierenarts heb heb gelukkig weinig ervaring met konijnen met haakjes op de kiezen.

Ik heb wel meerdere konijnen met doorgroeiende voortanden gehad en die zou ik nooit knippen of wat ook, maar direct verwijderen. Tenzij het echt alleen een hoekje is. Naar mijn ervaring vinden ze het knippen etc. echt vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik snap dat je geen DA bent. Daarvoor vroeg ik het ook niet.

Wilde jullie ervaringen weten wat betreft behandeling van tanden.

Het was een klein haakje.

Dolly beet de hele tijd op het lampje en toen de vijl kwam liet ze die niet los in haar mond.

Gekke muts van ons..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst slijpen/vijlen (ligt denk ik ook een beetje aan de ernst van de situatie) mocht dat op een gegeven moment niet meer helpen dan zeg ik trekken.

Zo heb ik dat ook ooit met een konijntje moeten doen, in het begin was het nog prima onder controlle te houden met haakjes op de kiezen (1x per half jaar laten vijlen) alleen op een bepaald moment werd het om de 4 weken, toen zijn er 2 kiesjes getrokken en daarna nooit meer last gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie reacties Sharon en femmeke.

Voor Dolly was dit de eerste keer dat er een haakje werd verwijderd.

Ze wordt eind van dit jaar 5.

Dat vind ik dan nog heel erg meevallen.

De rest van haar gebit zag er prima uit, mooi afgesleten en niks om ons zorgen over te maken.

Ik ben zelf ook geen voorstander van vijlen, maar wil ook geen onnodige handelingen gaan verrichten.

Ik ben mij er ook van bewust dat wanneer de haakjes sneller gaan terugkomen, er gekeken moet worden of verwijderen een betere optie is voor de langere termijn.

Maar voor nu is dat nog helemaal niet aan de orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .