mammafelina Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Even een korte inleiding:Afgelopen vrijdag is Snuf gecastreerd en op wat opstart problemen met eten en drinken na ging het eigenlijk allemaal goed.Vanochtend mocht Snuf voor het eerst weer los in de tuin zo lopen zoals hij altijd gewent was.Vanmiddag zijn wij even naar mijn moeder gegaan terwijl Snuf gewoon in de tuin liep met de mogelijkheid om in zijn hok te springen als hij dat wilde.Bij mijn moeder werd ik door de buren gebeld dat onze schutting deur was opengewaaid en dat ze Snuf gevonden hadden op de parkeerplaats in onze woonwijk.De buren hebben Snuf opgepakt wat vrij makkelijk ging volgens hun en in zijn hok gezet.Bij thuiskomst vertoont Snuf ineens raar gedrag wat hij nog nooit gedaan heeft.Hij stampt met zijn achter poten zodra ik in de buurt van zijn hok kom, zit een beetje te trillen, wil niet eten en lijkt ook de hele dag nog niets gedronken te hebben.Wat zou dit gedrag veroorzaakt kunnen hebben en belangrijker hoe los ik het op en krijg ik hem nu aan het eten en drinken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tralanijntje Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Ik zou toch even naar de dierenarts gaan en de situatie uitleggen aan hem/haar.Veel sterkte toegewenst! x Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ShinLi Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Hoe voelt hij in zijn nekje achter de oren aan? Als hij hier koud aanvoelt zou ik hem eigenlijk zowieso naar binnen zetten. Als hij onderkoelt is zou ik hem zo snel mogelijk wat proberen op te warmen met een kruik e.d. Heeft hij wel een normale temperatuur zou je hem altijd voor de zekerheid binnen kunnen halen om even goed in de gaten te houden. Het zou ook nog kunnen zijn dat hij iets gegeten heeft wat giftig is. Wil geen boeman spelen hoor, maar ik zou toch alles even controleren, ook even voelen e.d of hij geen wondjes heeft. Is zijn temperatuur normaal probeer hem dan weer z.s.m aan het eten/drinken te krijgen. (bij ondertemperatuur kunnen konijnen hun voedsel niet verteren). Als je het niet vertrouwt, toch even naar de DA bellen of langsgaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudykonijn Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Ik denk dat hij bang was, daar op die parkeerplaats. Zeker omdat je buur hem heeft gepakt of zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Ik denk dat hij bang was, daar op die parkeerplaats. Zeker omdat je buur hem heeft gepakt of zo.Dus dan zou dit een soort van stress reactie kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Hoe voelt hij in zijn nekje achter de oren aan? Als hij hier koud aanvoelt zou ik hem eigenlijk zowieso naar binnen zetten. Als hij onderkoelt is zou ik hem zo snel mogelijk wat proberen op te warmen met een kruik e.d. Heeft hij wel een normale temperatuur zou je hem altijd voor de zekerheid binnen kunnen halen om even goed in de gaten te houden. Het zou ook nog kunnen zijn dat hij iets gegeten heeft wat giftig is. Wil geen boeman spelen hoor, maar ik zou toch alles even controleren, ook even voelen e.d of hij geen wondjes heeft. Is zijn temperatuur normaal probeer hem dan weer z.s.m aan het eten/drinken te krijgen. (bij ondertemperatuur kunnen konijnen hun voedsel niet verteren). Als je het niet vertrouwt, toch even naar de DA bellen of langsgaan.Ik heb hem een uurtje geleden opgepakt in een poging om hem gerust te stellen en heb toen niets vreemds gezien in de vorm van wondjes ofzo. Hij heeft de afgelopen 2 nachten wel met een kruik in zijn hok gelegen, dus het zou nog kunnen dat hij het koud heeft.Ga zo weer even bij hem kijken en anders morgen toch maar even de DA bellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2013 Ik ben net nog even bij Snuf wezen kijken. Hij reageerde een stuk rustiger als eerder op de avond.Zat nu niet te stampen en reageerde goed op mijn stem en op aanraking.Heb voor de zekerheid wel even in zijn nekje gevoeld, maar zijn temperatuur lijkt goed te zijn.Gelukkig begon hij nu wel aan de opnieuw aangeboden wortel te knagen, het eten is nog niet om over naar huis te schrijven, maar dat komt waarschijnlijk ook nog door de castratie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten