Spring naar bijdragen
Leeuwtje1979

Avonturia online of dierenhokkenshop.nl ervaringen?Dringend hulp gezocht nieuw hok

Recommended Posts

Ik ben dringend op zoek naar een nieuw hok.

We hebben een woodland hok met ren onderaan maar dit is zo lastig schoon te houden!

De ren staat op het terras en het is er echt een rommeltje.

Aangezien we toch een grote buitenren hebben zou ik nu een dubbel gesloten hok willen en dit in de ren zetten,met een loopplankje zodat ze vrij in en uit kunnen.

Ik heb 2 mogelijke kanshebbers.

Supergroot moeten ze niet zijn want er kunnen de hele dag in de grote buitenren rondhupsen,is enkel voor s'nachts.

Welke van deze 2 shops zijn het meest betrouwbaar om te leveren?Avonturia (De Vogelkelder) heb ik nog geen ervaringen gelezen.

Het hok op deze site is wel van Woodland en iets ruimer.

post-16327-13922878320142_thumb.jpg

Dierenhokkenshop.nl heeft wel een goede reputatie,maar hier is het hok ietsje kleiner en er staat niet bij of het van een merk is of niet.

post-16327-13922878322429_thumb.jpg

Wat denken jullie?Help :(

Ik zeg het nogmaals:ze hebben een ruime buitenren.En deze hokken hebben 2 mestlades zodat het heel simpel is om ze te reinigen.

De poepjes op mijn terras nu zijn er niet af te krijgen en ik kan het hok niet verzetten = lastig!

Graag jullie meningen.

Alvast HEEL erg bedankt :love:

bewerkt door Evee
linken in fotos veranderd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zeer goede online dierenwinkel die ik aanraad is ZooPlus.nl zij hebben ontzettend veel hokken en kooien aan een uitstekende prijs.

Alles wat ik heb voor mijn konijnen is van zooplus. Ze leveren gratis in Nederland en in België vanaf 25 euro gratis. Binnen de 24 u verzonden. Ik vind het alleszinds top! Nog veel succes met zoeken :)

Hier is de link van hun hokken: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/stal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer, maar goedkopere hokken zijn meestal iets mindere goede kwaliteit en rotten snel...

Misschien moet je eens kijken op de BunnyBunch webwinkel daar hebben ze hokken van een zeer goede kwaliteit, maar misschien ook ietsje te duur voor jou. Wat is je maximum ongeveer?

Bij zooplus hebben ze jammer genoeg geen hokken in de prijsmarge die ik zou willen.

Vanaf 200 euro :( Ik bestel inderdaad altijd daar,maar helaas hebben ze niets wat betaalbaar is nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

160 euro ongeveer.Natuurlijk ga ik mijn ander hok (dat amper gebruikt is)terug verkopen,maar ja tot dan moet ik natuurlijk wel een nieuw zien te vinden.

Probleem is:ik woon in België en de verzending van NL naar BE is vaak immens hoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toevallig, ik woon ook in België! Misschien moet je eens naar Tom & Co gaan of Van Gastel. Daar hebben ze er ook . Helaas kan ik je dan verder niet meer helpen :/ I wens je nog veel succes met het zoeken :) xx

160 euro ongeveer.Natuurlijk ga ik mijn ander hok (dat amper gebruikt is)terug verkopen,maar ja tot dan moet ik natuurlijk wel een nieuw zien te vinden.

Probleem is:ik woon in België en de verzending van NL naar BE is vaak immens hoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wist je dat konijnen 's nachts juist actiever zijn dan overdag?

Ook ik heb een tijd lang mijn konijnen 's nachts opgesloten, dat was een krappe 2 m2.

Maar na veel denken heb ik de ren gewoon open laten staan, nu hebben ze nog zo'n 2,5 m2 erbij.

En wat zijn ze daar blij mee, ik merk echt verschila,

Het is daarom beter om ook 's nachts een ruim verblijf te bieden.

Ik kan niet helemaal uit je OP opmaken of je ze 's nachts wilt opsluiten?

Zo wel, denk er eens goed overna, kun je de ren evt. overdekken?

Zo nee heb ik niets gezegd :)

Overigens is dat rood hout van een zwaar slechte kwaliteit.

Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar andere BB'ers wel.

Die kun je na een jaar weg doen omdat ze helemaal verot zijn.

Succes met de keuze!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hok van zooplus, verdere. Staat bij mij ook in een ren (met nog wat andere hokjes). Het voordeel van deze is dat er daadwerkelijk een loopplankje in zit wat je open kunt zetten. Bij de hokken die je had uitgezocht moet je 1 deur open laten. Het is in de aanbieding zag ik.

Voor al dit soort hokken geldt dat de kwaliteit matig is. Ik ben op zich redelijk tevreden over de kwaliteit van deze. Bovendien is het al opgegeten voor het echt af is met mijn slopers.

bewerkt door Evee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dan toch beslist :)

De Ferplast Grand Lodge 120 plus.

Is een stuk duurder dan houten hokken,maar voor mij wegen de voordelen van het niet meer te hoeven behandelen,niet rot kunnen worden toch op tegen de kostprijs.

Vrijdag wordt het hok verstuurd :bounce:

0190000853.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem is dat hier regelmatig vossen rondlopen s'nachts.

Ik kan de ren in principe met draad overdekken,maar helaas hou je hiermee geen vos tegen :(

Opsluiten s,nachts is helaas de enige optie.

Als je de ren met gaas overdekt en stevig maakt houd dat wel vossen tegen.

Hier zijn ook vossen actief en jaren terug helaas konijntjes verloren doordat vos op bezoek kwam. Onze konijnen hebben nu een grote met gaas overdekte ren.

Het klopt inderdaad dat je geen konijnen 's nachts in een hokje kan opsluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er nog 1 te koop staan.

Voor 85 euro mag je hem hebben.

Hij lijkt op de foto groter dan dat die is.

De maten zijn:

Lengte: 116 cm

Breedte: 67 cm

Hoogte: 82 cm.

Hij is heel makkelijk schoon te houden. Heb er nooit moeite mee gehad onlangs dat mijn vrouwtje un heel rommelig konijn is.

attachment.php?attachmentid=58784&d=1333033620

bewerkt door Cynthiatjuh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites