Ga naar inhoud

Duimen voor Lin


Stamper2011

Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kan het nog steeds niet bevatten en blijf het vreselijk vinden zoals Lin aan haar einde is gekomen.

Het was inderdaad net alsof ze een doodstrijd aan het voeren was. Ik blijf maar huilen. Vind het zo erg.

Heb ik haar de afgelopen dagen ook nog zo veel stress bezorgt door haar steeds opnieuw te dwang voeren.

Ik hoopte echt zo dat ze weer op zou knappen en dat ze nog heel wat mooie jaartjes met Stamper zou hebben.

Ze waren zo'n leuk stel samen. Nou is ze er gewoon niet meer. Ik mis haar aanwezigheid in huis nou al.

Als ik naar de voorraad kast loop is er geen Lin meer die meteen op haar achterste poten staat en ongeduldig loopt te zijn omdat ze hoopt dat ik wat lekkers voor haar heb. Ze rende ook altijd achter Stamper aan. Ze deden altijd alles samen.

Ook voor Stamper is het raar en onwennig. Hij snapt er niks van. Het is echt stil in huis zonder Lin.

Ik heb het er behoorlijk moeilijk mee. Zo is er nog hoop en zo is het ineens afgelopen. De manier waarop vind ik nog het ergste. Ik hoor haar in mijn gedachten nog steeds gillen en piepen en zie haar nog steeds stuiptrekkend voor me. Ze vloog de hele kooi door en er kwam maar geen einde aan die vreselijk aanval. Als je dan ook nog eens in paniek de dierenarts belt en je vervolgens hoort dat er niks meer is wat je voor haar kan doen, dan voel je je behoorlijk machteloos. Je ziet je kleine meisje lijden maar kan niks. Echt vreselijk.

Ik vraag mij af hoe dit alles heeft kunnen gebeuren en of het voorkomen had kunnen worden. Reageerde ze misschien niet goed op de medicatie? Is alle stress haar teveel geworden? Is het normaal dat konijnen op deze manier dood gaan? Heb ik misschien wat verkeerd gedaan? Ik voel me zo schuldig naar Lin toe, dat ik haar zoveel stress heb bezorgt de afgelopen dagen, haar laatste dagen. Ik had alleen niet verwacht dat ze dood zou gaan. Had goede hoop dat ze er met de juiste zorg wel weer bovenop zou komen.

Bah, wat is dit vreselijk moeilijk. Een paar uurtjes geleden leefde ze nog. Nou is ze er helaas niet meer.

Lieve Lin rust zacht. We houden van je en zullen je nooit vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awww jou valt helemaal niks te verwijten, wat ik er zo van meegelezen heb ben jij juist een droombaasje! Vind het echt in en in verdrietig.. en lekker even uithuilen ook hoor, hoort er allemaal bij. Zal nog wel moeilijk blijven ook komende tijd. Toen ik na acht jaar mijn konijn verloor en ik maanden daarna met een vriend sprak die net zijn hond had verloren die week zaten we beiden een traantje weg te pinken weer. Beestjes blijven in je hart.

Sterkte meis *grote knuf*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie medeleven. Ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind om mijn verhaal kwijt te kunnen bij mensen die niet zoiets hebben van waar maak je je druk om, het was maar een konijn. Voor mij was het veel meer dan maar een konijn.

Mijn konijnen betekenen heel veel voor mij. Ik moet nog steeds enorm wennen aan het idee dat Lin er niet meer is.

Nou heb ik ineens nog maar 1 konijn om voor te zorgen. In de keuken staat alles nog klaar om Lin te behandelen. Ik heb het alleen niet meer nodig. Ik heb mijn uiterste best gedaan om Lin er weer bovenop te helpen, maar blijkbaar was dat niet genoeg.

Ik voel me behoorlijk ellendig en schuldig tegenover Lin omdat ik machteloos toe stond te kijken toen zij zo'n zware strijd aan het voeren was. Ik heb haar geaaid en heb tegen haar gepraat. Ondertussen heb ik in paniek de dierenarts en een vriendin gebeld omdat ik mij totaal geen raad meer wist. Het was zo ongelofelijk naar en moeilijk om te zien en horen. Daarnaast kwam het zo onverwachts. Ik had zoiets nog nooit eerder meegemaakt en hoop het ook nooit meer mee te hoeven maken.

Ik vraag mij nog steeds af of het normaal is dat konijntjes op zo'n manier aan hun einde komen. Ik vind het ronduit wreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Stamper ik leef zo mee met jou. Helaas heb ik die doodstrijd vaker meegemaakt bij konijnen vreselijk om te zien en iets wat je heel lang bij blijft. Jij kan er echt niets aan doen hoor. Neem het jezelf niet kwalijk. Als je met haar naar de dierenarts was gegaan was het voor haar nog erger geweest dat gesleep en waarschijnlijk had ze de dierenarts niet eens meer gehaald. Echt je kon dit niet voorkomen.

Ik leef zo met je mee en wens je dan ook heel veel sterkte toe meis.

Hele dikke knuffels en liefs Belleke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieverd, maak jezelf geen verwijten. Jij hebt met alle liefde en mogelijkheden die je hebt Lin verzorgd en haar gesteund tot het einde. Je bent een top baasje!

Het verlies doet altijd pijn. Wat vind ik het naar om te lezen, kreeg tranen in mijn ogen zo leef ik met je mee.

ik wens je heel veel sterkte met het verlies.

geniet van de fijne momenten die jullie samen hebben gehad.

Geniet vooral extra veel nu van je andere konijn, dat geeft je nieuwe kracht.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie steun en medeleven. Ik heb vrijwel de hele nacht liggen huilen. Bleef maar voor me zien hoe Lin aan haar einde is gekomen, op zo'n vreselijke manier en dan die geluiden erbij, het heeft behoorlijk veel indruk op mij gemaakt.

We zullen haar zometeen bij mijn schoonouders in de tuin begraven. Daar liggen nog meer dieren begraven dus dan is ze in elk geval niet alleen. Ik hoop dat er een konijnenhemel bestaat en dat ze daar inmiddels de rust heeft gevonden die ze zo verdient.

Het was zo'n ontzettend lief en leuk konijn. Ik mis haar echt vreselijk.

Stamper heeft inmiddels uitgebreid afscheid kunnen nemen van Lin. Voor hem is het ook moeilijk. Hij lijkt zich totaal geen raad te weten. Uiteindelijk zal hij weer een nieuw vriendinnetje krijgen, maar ik moet dit eerst allemaal even verwerken. Voor mijzelf is het nou nog te vroeg. Het heeft ook gewoon tijd nodig. Het was toch behoorlijk heftig allemaal.

Lieve Lin rust zacht lieverd. We houden van je en zullen je nooit vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh... wat lees ik nu? Ik kwam hier piepen want was rotsvast overtuigd van goed nieuws... en nu dit... :( Je hoeft jezelf zeker niets te verwijten, je deed alles wat je kon. Wat een heftig einde... huil maar lekker uit en geef het tijd.

Lieve Lin, rust zacht en doe daarboven maar de groetjes aan mijn Snuffie en Snoesje. :heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt en de meeste mensen hier waarschijnlijk wel. Geef je verdriet de tijd voordat je een nieuw konijntje gaat halen. Maar let ook op of Stamper het zo lang aan kan.

Jij hebt in ieder geval heel goed gehandeld. Dat een konijn zo dood gaat gebeurt wel vaker, ik heb het ook wel een paar keer moeten aanschouwen alleen kan ik mij niet herinneren dat het zo lang duurde, 20 minuten vind ik erg lang, hoe langer het duurt hoe ellendiger natuurlijk, je wilt dat het zo snel mogelijk afgelopen is als je dat ziet, het is vreselijk. Maar soms slapen ze ook heel rustig in, ik weet niet waarom het de ene keer met zo'n verschrikkelijke strijd gepaard gaat en ze de andere keer gewoon langzaam wegzakken. Het is in ieder geval niet iets abnormaals of iets waarover je je zorgen moet maken dat je iets verkeerd deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden dit ook niet verwacht. Gistermorgen nadat wij opnieuw met haar naar de dierenarts waren geweest, leek het namelijk met het uur weer wat beter met haar te gaan. Ze begon weer wat meer zichzelf te worden, bewoog weer wat meer, begon uit zichzelf weer een beetje te eten, begon weer met drinken, ging lekker aan haar wilgentunnel knagen en liet zich ook lekker door Stamper wassen. Toen ineens uit het niets begon de ellende. Ik snap er nog steeds helemaal niks van.

Gisteren rond dit tijdstip leek het beter te gaan en nou hebben wij haar zojuist moeten begraven en is het afscheid echt definitief geworden. Wat kan het leven toch ineens raar lopen. Het is alsof we in een regelrechte nachtmerrie zijn beland. Helaas is het de harde realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lonja: Goed om te weten dat konijntjes ook gewoon op een normale manier in kunnen slapen, dat ze niet altijd voor hun dood zo'n vreselijke strijd hoeven te voeren. Ik ben eerlijk gezegd wel erg benieuwt waarom sommige konijntjes gewoon rustig in slapen en anderen niet. Het is toch vreselijk als je zo'n strijd moet voeren voordat je heen gaat. Maar het is dus niet abnormaal wat Lin is overkomen. Dat is op zich wel goed om te weten. Je vraagt je toch af waar die vreselijke aanvallen ineens vandaan komen.

Ik zal Stamper goed in de gaten houden de komende tijd. Ik merk aan hem dat hij minder eetlust heeft dan normaal, daarnaast is hij minder actief dan normaal en lijkt wat gestrest te zijn door alles wat er is gebeurd. Wel lijkt het hem goed te doen dat Lin haar lichaam nou niet meer hier in huis aanwezig is. Hij werd er op het laatst erg onrustig van. Het was natuurlijk ook niet meer de Lin zoals hij haar kende.

Noontjje: bedankt voor de knuffels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is 'normaal' dat ze zo dood gaan, ik heb het regelmatig gezien helaas. Ook wel dat het zo lang duurde, hoewel dat meestal niet zo is. Waar zo'n reactie vandaan komt en vooral waarom het ene konijn wel en het andere niet zou ik helaas ook niet weten.

Mag ik misschien vragen wanneer je gisteren welke medicatie gegeven hebt?

Nogmaals heel veel sterkte, echt vreselijk voor je, zo'n jong konijntje nog. Hoe gaat het nu met Stamper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .