Ga naar inhoud

Konijnen opeens ruzie !


Bo en Parel

Aanbevolen berichten

Hei Bb'ers

Mijn konijn Bo heeft gevochten met Parel allemaal plukjes haar in de ren en hokken ;o, ik heb ze nu apart gezet maar wat moet ik nu doen ?? Er zijn geen wondjes, ik heb goed gekeken, maar niks.. alleen maar haar plukjes waarom zouden ze dat nou doen ?

mijn vragen zijn dus !

1. waarom maken ze nu ruzie terwijl ze elkaar allang kennen?

2. wat moet ik nu doen ze zitten nu alleen in de hokken apart?

3. hebben jullie advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor geslacht hebben Bo en Parel? Als konijntjes hetzelfde geslacht hebben zijn ze elkaar soms heel plots helemaal beu en kunnen ze vechten.

Heb je ze zien vechten of zijn er andere tekenen van vechten (wondjes bijvoorbeeld)? Als er alleen plukjes haar zijn zou het ook kunnen dat wanneer er een vrouwtje bij is en het andere diertje een gecastreerd mannetje is, ze schijnzwanger is, daar lees ik de laatste tijd regelmatig over hier op BB. Ik weet daar alleen niet zo veel van dus ik kan ook helemaal verkeerd zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp denk jij dat Parel (jou voedster) Bo (jou gecastreerde mannetje) heeft aangevallen? Misschien heeft Parel wel last van haar hormonen, nu het voorjaar duidelijk doorgebroken is. Doet Parel soms nog vervelend tegen Bo?

Ik zou ze terug koppelen en heel aandachtig kijken hoe het gaat. ik denk dat als ze lang uit elkaar zijn het koppelen weer moeilijker wordt, maar zeker ben ik niet, want ik ben vrij nieuw hier (nog maar een jaartje).

aangepast door Annelies en Basje
Link naar reactie
Delen op andere sites

He, dan snap ik helemaal niks meer van het verhaal van Juniora, dan kan ze toch ook nooit zwanger zijn..

Maar goed, ik dacht in een ander topic te hebben gelezen dat je ze in een ander hok hebt gezet, klopt dat? Het kan dan zijn dat ze de rangorde opnieuw moeten bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, dan snap ik helemaal niks meer van het verhaal van Juniora, dan kan ze toch ook nooit zwanger zijn..

Maar goed, ik dacht in een ander topic te hebben gelezen dat je ze in een ander hok hebt gezet, klopt dat? Het kan dan zijn dat ze de rangorde opnieuw moeten bepalen.

Ik snap het ook niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is Parel jaloers, omdat Bo Juniora heeft gedekt. Hij heeft haar altijd verteld dat hij niet op vrouwen viel, maar dat blijkt nu niet te kloppen. Bo probeerde zijn misstap goed te maken, door een nieuw begin in een leuk nieuw liefdesnestje. Parel dacht eerst dat alles nu goed zou komen, maar toen kwam haar onverwerkt verdriet naar boven en ze kon zich opeens niet meer beheersen. Ze heeft hem de beste jaren van haar leven gegeven, terwijl ze er al zo veel moeite mee had dat ze haar vent moest delen met een ander..........

Zoiets? :ange:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, dan snap ik helemaal niks meer van het verhaal van Juniora, dan kan ze toch ook nooit zwanger zijn..

Maar goed, ik dacht in een ander topic te hebben gelezen dat je ze in een ander hok hebt gezet, klopt dat? Het kan dan zijn dat ze de rangorde opnieuw moeten bepalen.

Ik snap het ook niet, in het andere topic in het andere topic schrijft Juniora (vriendin van topicstarter hier nog): "We wisten niet dat er een mannetje bij zit? Me vriendin zij dat ze naar een arts is geweest, maar dat loog ze."

Dus blijkbaar wisten jullie wel dat het een mannetje is, anders is het ook een beetje lastig castreren lijkt me? Dus waarom dan paniek zaaien dat Juniora misschien zwanger is?

Ik krijg wel echt heeeeel erg het idee dat hier wat kinderen met te kort aan aandacht bezig zijn. Laten we vooral hopen dat het met de konijnen goed gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Bo het mannetje was dat Juniora gedekt had?

Juniora is mijn konijn, Klopt bo is het mannetje, En ik had ze appart in het ouwe hok gezet, en het deurtje zat niet goed dicht en heeft bo het ouwe deurtje gesloopt.. Dat is weer een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .