Ga naar inhoud

Wanneer en hoe slapen konijnen?


Emma Martens

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zie ik regelmatig slapen, gewoon overdag. Vanmiddag nog, lagen ze heel lief in het zonnetje tegen elkaar aan. Hedwig had haar kop eerst nog omhoog, maar toen zag ik haar wegzakken. Ze droomde ook, ik zag haar mond en oortjes bewegen.

Koekie lag ook een keer 's middags diep in slaap in zijn hok. Hedwig zat lekker paardenbloemblad te smikkelen en hij kwam maar niet. Toen ging ik zoeken en zag hem lekker op zijn zij in het hooi. Hij schrok wakker toen ik het hok open maakte.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn schemerdieren. 's ochtends en 's avonds zijn ze het actiefst. Dat betekend dus dat ze overdag en 's nachts rusten. Rusten wil niet altijd slapen zijn, dat ligt er een beetje aan hoe het konijn op zijn gemak is. Ik merk dat tussen 12 en 4 mijn konijnen toch wel het meest relaxed zijn overdag. En als het echt nacht is slapen ze ook lekker. Als ik dan met mijn zaklampje en een hond een keer langs de ren loop, zie je net een oogje op een kiertje open gaan en heel af en toe een oortje overeind komen, maar dat is dan ook wel de meeste actie.

De slaaphouding kan per konijn verschillen (net als bij mensen toch?) Veel konijnen liggen op hun zij, maar er zijn er inderdaad ook die echt op hun rug met de pootjes omhoog in de meest ontspannen houdingen liggen te slapen.

aangepast door Evee
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn schemerdieren. 's ochtends en 's avonds zijn ze het actiefst. Dat betekend dus dat ze overdag en 's nachts rusten. Rusten wil niet altijd slapen zijn, dat ligt er een beetje aan hoe het konijn op zijn gemak is. Ik merk dat tussen 12 en 4 mijn konijnen toch wel het meest relaxed zijn overdag. En als het echt nacht is slapen ze ook lekker. Als ik dan met mijn zaklampje en een hond een keer langs de ren loop, zie je net een oogje op een kiertje open gaan en heel af en toe een oortje overeind komen, maar dat is dan ook wel de meeste actie.

De slaaphouding kan per konijn verschillen (net als bij mensen toch?) Veel konijnen liggen op hun zij, maar er zijn er inderdaad ook die echt op hun rug met de pootjes omhoog in de meest ontspannen houdingen liggen te slapen.

Jaa, ik vroeg het me echt af, want ik zie mijn konijn altijd wel zitten, maar 'k heb hem nog nooit zien slapen. En ik kom regelmatig bij z'n hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zie ik regelmatig slapen, gewoon overdag. Vanmiddag nog, lagen ze heel lief in het zonnetje tegen elkaar aan. Hedwig had haar kop eerst nog omhoog, maar toen zag ik haar wegzakken. Ze droomde ook, ik zag haar mond en oortjes bewegen.

Koekie lag ook een keer 's middags diep in slaap in zijn hok. Hedwig zat lekker paardenbloemblad te smikkelen en hij kwam maar niet. Toen ging ik zoeken en zag hem lekker op zijn zij in het hooi. Hij schrok wakker toen ik het hok open maakte.

Grappig. ;s

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne slapen altijd de hele middag. Ze liggen nu ongeveer een uurtje te slapen, worden tussendoor eventjes wakker om te eten en naar de wc te gaan en dan gaan ze weer slapen tot een uur of 4 's middags. Hier liggen ze altijd languit tegen elkaar aan, heel schattig :)

's Nachts slapen ze volgens mij ook, maar ze zijn 's morgens wel vroeger wakker dan ik!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt van het weer af wanneer mijn konijn slaapt!

Als het warm is, slaapt hij overdag. En dan is hij 's ochtends en eind van de middag/ 's avonds actief.

Als het wel mee valt hoe warm het is, is mijn konijn overdag ook wel redelijk actief. Maar tussendoor slaapt hij stiekem wel! ;)

Mijn konijn zit ook vaak als hij slaapt! Dan trekt hij zijn pootjes onder zijn lijfje en dan doet hij zijn oogjes dicht, heel lief!

Als het warm is, ligt hij ook vaak op z'n zij uit te rusten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes slapen vooral tussen 11:00 en 16:00. Daarvoor en daarna zijn ze vol energie en actief, en gelukkig, want de meeste mensen hebben 's morgens en 's middags school en/of werk.

Mijn konijntjes slapen heel verschillend. Soms in een zithouding, soms op hun zij, soms alsof ze dood zijn, of met de poten de lucht in, waarbij ik als baasje soms even goed moet kijken of ze nog wel ademen. Haha gekke beestjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij ligt er ook altijd zo bij als die van Fuerza, alleen kruipt ze tussen de rugleuning van de bank en mij of tussen mn benen en zo blijft ze makkelijk een uur liggen :) onwijs lief altijd:)

Dus dan moet jij ook maar een uur blijven zitten?! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .