Ga naar inhoud

gedrag verklaren...


silly1984

Aanbevolen berichten

Ik heb een ram en een voedster.Ik had de ram als eerst. Als ze met elkaar in het hok zijn zijn ze wel rustig tegen elkaar en liggen samen tegen elkaar aan enzo maar als ik ze eruit laat dan gaat de ram soms zo in 1 keer aanvallen op de kleine voedster..:blink:Ik heb geen idee waarom.Hij rent dan heel hard op haar af maar doet verder niks ofzo.Hij daagt uit lijkt het wel...Weet iemand wat dit kan zijn.Want zij is nu ook bang voor hem als ze eruit zijn.Ze rent snel weg als hij in de buurt komt.Is niet erg gezellig lijkt me!Gelukkig zijn ze in het hok rustig:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb twee dames. en die zijn overdag buiten en tegen de avond komen ze naar binnen. als ze dan in hun kooitje zitten liggen ze ook rustig naast mekaar en dergelijke. en als ze eruit komen gaan ze neus aan neus zitten. om mekaar heen draaien en dan ineens rent de een keihard op de ander af waardoor die ook weer wegrent... lijkt p een kat en muis spelletje... ook willen ze nog wel eens graag achter op elkaar klimmen als ze los zijn!! z vallen mekaar niet aan met pootjes, grommen of iets dergelijks! echte beten worden er ook niet uitgedeeld! heb t hier met evee en de da over gehad en bij mijn nijnen is dit gedrag te verklaren doordat ze moenteel in hun puberteit zitten en dus waarschijnlijk "de hormoontjes" wat opspelen. dit is een periode waar ze doorheen moeten en die meestal ok wel weer minder word. het is bij mij wel niet zo dat dit elke keer zo is als ze los zijn maar een enkele keer.. weet niet hoe oud jou konijnen zijn??

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ook eigenlijk zeggen dat dit een dag of drie wat heftiger is geweest en nu weer een stuk mider als ik zo terug kijk.

heb nog ff gekeken maar territoriumdrift werd t genoemd. en dat schijnt dus echt bij de puberteit te passen!!! moet ook zeggen dat bij mij niet steeds een en dezelfde was die die schijnaanvallen deed maar ging beetje ombeurten!!

ik weet niet of je er wat aan hebt maar zo zat t bij mij in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ram is nu 1 jaar en de voedster is zo'n 5 maand denk ik nu....:$ Het is niet altijd zo inderdaad,Soms gaat het ook goed, maar soms ook niet...OP welke leeftijd is de puberteit voorbij dan?Denk dat het aan de voedster ligt...

In het hok jaagt de ram haar ook wel is weg van zijn plek, Of dat hij ergens wil liggen waar zij zit dan bijt hij dr in dr zij of in de kont...Niet hard maar dan gaat ze weg en dan gaat ie languit liggen...zo gemeen:(( Maarja het zal er wel bij horen:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ze mekaar in t hok ook irriteren is bij mij niet het geval! hoe lang zoiets duurt????? eerlijk gezegd geen flauw idee?? volgens da is dit toch iets waar ze even door heen moeten. en wat rollen een en kleine beetje kunnen daarbij horen. zolang er niet gegromd wordt en er ook geen uithalen met poten edaan worden kun je dit als zijde "normaal"bij deze levensperiode beschouwen. bij echt vechten moet je ze uiteraard uit mekaar halen. moet je eerljk zeggen dat ik nu een week verder ben en dat t al aanzienlijk mider is. wel laat een van de dames nu in huis geregeld een plasje vallen. dit is te bestempelen als zijnde territorium afbakening!!

mocht hier iets staan wat onjuist is of onvolledig dan zullen anderen hier mij aanvullen!!

succes! groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .