Ga naar inhoud

wie laat zijn/haar konijn 24/7 loslopen?

nelsonx33
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie laat zijn of haar konijn 24/7 loslopen?

Ik zou mijn konijn graag 24/7 los laten lopen, hij zit nu minimaal 16 uur per dag los.

Op zich denk ik wel dat ik hem kan vertrouwen. Als ik vrij ben en ik ga 2 uurtjes weg of ik ben in de tuin bezig dan gedraagt hij zich ook gewoon netjes.

Hij heeft ook geen ren, hij heeft de hele kamer. Vaak merk ik dat als ik hem de hele dag los laat lopen (24 uur) dat hij eigenlijk de tijd die ik normaal op werk zou zitten gewoon slapend doorbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lopen ze ook ongeveer 16 of 17 uur los terwijl ik overdag regelmatig een paar uur weg ben en nooit problemen gehad (even afkloppen hahaha) Ik persoonlijk doe ze 's nachts wel in hun kooi (nou ja is eigenlijk een ren 3 bij 2 meter) gewoon uit veiligheid een beetje het idee als er brand uitbreekt kan ik ze zo oppakken en wegwezen, aangezien ik mijn buren niet zo vertrouw qua brandveiligheid, maar goed dat is dus grotendeels mijn afweging om ze toch 's nachts op te sluiten, anders zouden ze wel 24/7 loslopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes lopen 24/7 los. Ze hebben een onderkant van een kooi op de kamer staan waar ze netjes hun behoeftes op doen.

Hier merk ik ook dat ze overdag lekker veel slapen. 's Ochtends en 's avonds zit er de meeste energie in. Wanneer ik weer ga slapen zijn hun ook rustig.

Je zou het gewoon moeten uitproberen. Ze zijn heel anders als je er niet bent.

Ik heb 1 dag in de week dat ik ook moet werken en heb 1 lange dag school, dat betekent dat ik dan zo'n 8 a 9 uur van huis ben op zo'n dag. Meestal gaat het goed, maar vaak zijn ze op die dagen ook plannetjes aan het smeden, zo vond ik laatst mijn huiswerk volledig over de vloer uitgespreid en aan gort. Ze hebben ze zich er zeker mee vermaakt. En stiekem kon ik er wel om lachen! Ook heb ik al een keer mijn tijdschriftenmap met een flinke gat aangetroffen.

Ik zou het gewoon uitproberen. Wat ik uit je verhaal op maak is wel dat je er eentje hebt?

Toen Pip nog alleen was, was ze elke dag wel kattekwaad aan het uithalen. Meer omdat ze zich verveelde. Hier zal ik als ik jou was wel ff op letten! Anders zorgen dat die voldoende afleiding heeft, aan speeltjes, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier loopt ze ook 24/7 los, als ik ben werken slaapt ze, en 'sochtends en 's avonds is ze behoorlijk actief, als ik naar bed ga komt ze meestal nog even op bed knuffelen en gaat dan zelf der kooi in om daar lekker te tukken. Ik heb pas een keer een ravage aangetroffen, ik was werken en toen ik thuis kwam had ze het schuimrubber onder mn bank uit geplukt, overal kleine stukjes schuimrubber en mevrouw zat er onschuldig tussen in. Dag erna heeft ze overdag toen ik was werken (halve dag) in de kooi gezeten daar heeft ze volgens mij van geleerd heb geen verdere kattenkwaad meer gezien:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een open buitenren (wel 1m20 hoog) en overdag lopen ze vrij (van 8 uur s'morgens tot 9 uur s'avonds)maar s'nachts gaan ze wel in hun hok met rennetje onderaan.

Er zitten veel vossen hier en ik mag er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren :(

En ook al dekken we de ren af,een vos springt hier zo doorheen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn konijnen nog binnen had hoefden ze nooit in een hok, maar loslopen met of zonder toezicht was een ramp. Eerst was het nog 1 jong konijn, dat ging nog wel, maar later ging hij slopen en op de bank plassen etc. want hij was nog niet gecastreerd. Toen werd het dus konijn in de bijkeuken als wij er niet waren. We hadden gehoopt dat toen hij eindelijk oud geboeg was voor castratie en dus een vriendin het beter zou worden, omdat hij zich niet meer zou vervelen. Maar die vriendin deed net zo hard mee en uiteindelijk eindigde het met 2 konijnen in de bijkeuken die alleen maar 's avonds even los mochten tot het weer te gortig werd. Dus toen kwam toch wel het besef dat als we het én voor ons én voor de konijnen leuk wilden houden ze naar buiten moesten. De laatste 2 weken binnen sloopten ze zelfs de muren van de bijkeuken...

Ze hebben wel 24/7 een grote ren van 50 vierkante meter, dus dat vind ik ook wel tellen als los. Die is overdekt met volièregaas op 2 meter hoogte en ingegraven met gaas langs de zijkanten, daar kan echt geen vos of wat dan ook in.

Vroeger thuis hadden we overigens wel konijnen die zonder problemen 24/7 los liepen in huis. Dus het ligt gewoon aan het karakter van je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne lopen ook los, tenminste, ze hebben de hele woonkamer. Rest van het huis wil ik ze niet hebben. Op zich gaat het heel goed, alleen is één van de vier helemaal niet zindelijk en een ander niet helemaal. Dat is wel heel vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij tijdschriften kapot maakt vind ik het niet zo erg. Zolang het maar niet mijn meubels zijn.

Hij heeft vrij veel afleiding en kan eigenlijk nergens bij.

Hij is 4 maanden dus hij is nog alleen. Als hij gecastreerd is komt er misschien een voedstertje bij.

Het geen waar ik gewoon bang voor ben ïs dat hij wat kapot maakt . Want hij knaagt echt alles kapot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft trouwens een van jullie enig idee of de Hg parket beschermfilm werkt? Ik plaatste laats een bericht over dat mijn konijn niet op de gladde parketvloer durft. Deze hg vloeistof legt een beschermlaang over je vloer die ook antislip is . zou dit ook antislip zijn voor konijnenpootjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou kunnen beginnen met los laten lopen wanneer je thuis bent en heel goed in de gaten houden en daar waar nodig het konijntje corrigeren. Ik heb mijn konijn aangeleerd dat ze de betekenis van Nee (vaker in combinatie met een hand voor der neusje) begrijpt en dat iets dus niet mag. Volgens mij is het ook een stukje wederzijds vertrouwen, ik denk namelijk niet dat het helpt om er constant achter of voor te staan, dus geef hem wel de ruimte om te kunnen onderzoeken maar probeer wel te corrigeren als iets niet mag. zo heb ik het gedaan en dat is bij mij goed gegaan:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou kunnen beginnen met los laten lopen wanneer je thuis bent en heel goed in de gaten houden en daar waar nodig het konijntje corrigeren. Ik heb mijn konijn aangeleerd dat ze de betekenis van Nee (vaker in combinatie met een hand voor der neusje) begrijpt en dat iets dus niet mag. Volgens mij is het ook een stukje wederzijds vertrouwen, ik denk namelijk niet dat het helpt om er constant achter of voor te staan, dus geef hem wel de ruimte om te kunnen onderzoeken maar probeer wel te corrigeren als iets niet mag. zo heb ik het gedaan en dat is bij mij goed gegaan:)

S'nachts gedraagt hij zich ook goed, dan loopt hij ook los en kan ik hem ook niet in de gaten houden.

Vanavond ga ik naar de bioscoop, ik zal een paar uurtjes weg zijn dus ik ga is proberen hem los te laten.

Kijken of het een succes is!^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier slopen ze niks :)

Lucky you!

Zelfs als ik zijn toiletbak verschoon en ik pak het emmertje met zaagsel (heb zo'n soort vershoud doos waar het in zit) dan moet hij toch even aan het hengsel knagen. Pak ik daarna het doosje met plastic zakjes om het afval in te doen, begint hij daar aan te knagen.

Op zich vind ik het niet zo heel erg, zolang hij de meubels maar heel laat, en dat doet hij! (Tot nu toe!):mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mogen ze niet in huis lopen.

Een week geleden was lady naar binnen ontsnapt en me internet kabel helemaal gesloot.

Heb een week zonder internet gezeten :grrrrrr:

Hier blijven ze lekker buiten op het balkon!

Aii dat is niet zo fijn.

Alles hier binnen is dubbel beveiligd. Om de snoeren zit tuinslang heen, en daar omheen zit handdoek.

Omdat handdoek het enige is wat ze niet zo lekker vinden, alleen tuinslang was namelijk niet genoeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja hier doen ze dat soort dingen ook wel hoor, aan vuilniszakken of zo knagen. Maar niet aan dingen die niet stuk mogen :P

Bij mij meestal ook niet hoor. Ookal blijken mijn slippers wel lekker te zijn... (daar ben in dan weer wat minder blij mee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pax eet graag rubber en leer, dus daar moet je hier goed mee oppassen, maar dat is heel simpel gewoon je troep opruimen en anders in elk geval je troep niet op de grond laten staan. Ik neem altijd wel wat maatregelen hoor, zo haal ik alle kussens van de bank en doe ik daar een douchegordijn over (i.v.m. plassen), zet ik een dienblad dat normaal op de leuning van de bank staat in de vensterbank (daar komen ze niet) en een krukje waar ik erg aan gehecht ben zet ik op tafel als ik weg ben. Uiteindelijk een klusje van een paar minuten al met al om de kamer 'veilig' achter te laten, dus kleine moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S'nachts gedraagt hij zich ook goed, dan loopt hij ook los en kan ik hem ook niet in de gaten houden.

Vanavond ga ik naar de bioscoop, ik zal een paar uurtjes weg zijn dus ik ga is proberen hem los te laten.

Kijken of het een succes is!^^

Dat is een goed begin:) langzaam aan opbouwen:)

Der is een ding dat mijn nijn sloopt, de strikjes op al mn schoenen (vooral op mn ballerina's) volgens mij vind ze ze niet zo mooi xD dus dan maar schoenen zonder strikjes:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed begin:) langzaam aan opbouwen:)

Der is een ding dat mijn nijn sloopt, de strikjes op al mn schoenen (vooral op mn ballerina's) volgens mij vind ze ze niet zo mooi xD dus dan maar schoenen zonder strikjes:p

Het is gisteren goed gegaan! Gelukkig.

Hij is ongeveer 4,5 uur alleen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gisteren goed gegaan! Gelukkig.

Hij is ongeveer 4,5 uur alleen geweest.

En gen meubels gesloopt?:) ik heb mijn dame in het begin ook beloond als ze lief was geweest weet niet of t daadwerkelijk heeftgeholpen maar mn gevoel zegt van wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .