Ga naar inhoud

Auw.... mijn vingers


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende... Mijn konijn Joep is nu zo'n ruim 7 maanden oud en op zich heel erg lief. Maar.... Als ik hem wat uit mijn hand wil geven pakt hij dat vol enthousiasme aan en let niet altijd even goed op waar hij nu exact zijn tanden in zet.

Wat afgelopen dinsdag resulteerde in een blauwe vinger :) hij beet gelukkig niet door en er is niks kapot, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling zo. Ik heb nog meer konijnen en daar is het geen probleem, die letten wel op wat ze doen. Er is er zelfs 1 die ik het kleinste kruimeltje nog tussen mijn vingers kan geven, hij pakt het heel voorzichtig. Dat hoef ik bij Enthousiaste-Joep dus niet te proberen.

Maar nu dus mijn vraag, hebben jullie misschien tips om hem te leren om niet zo lomp dingen aan te pakken? Nogmaals, het is absoluut geen kwaadheid van hem, maar meer overenthousiast.

Ik heb hem al wel weten af te leren om overal in te bijten, dat deed hij zoals heel veel jonge konijnen eerst ook. Maar dat is niet meer.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem!! Mijn rammetje Bobke is zoooo enthousiast als hij eten ziet dat hij het vaak erg bruut uit mijn hand grijpt. Zo heeft hij mij ook al wel eens per ongeluk in de vingers gebeten,g elukkig bijten ze dan idd niet door. Bob is echt geobsedeerd door eten, hij zal bv ook eten "stelen" uit de mond van zijn vriendinnetje. Yoko daarentegen geef ik rustig rozijntjes uit mijn hand en zij is super voorzichtig.

Ik vind het dan ook wel heel zielig dat ik Bobke geen rozijntjes etc tussen mijn vingers kan laten eten, ik moet ze dan altijd voor hem gooien zodat hij ze van de grond kan eten, omdat hij anders in mijn vingers bijt!

Dus als iemand tips heeft...? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ga dit topic even volgen want ik heb hetzelfde probleem met mijn voedster ;). Ze is iets te enthousiast bij het aannemen van eten uit mijn hand en ik heb al 2 vingers gehad die blauw zagen. Gevolg: ik durf niets te geven dat te klein is en mijn vriend die geeft het gewoon niet meer uit de hand,maar gooit het op de grond;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe, als ik m'n konijnen wat te eten geef uit de hand, het snoepje, sla, of iets anders tussen wijs en duimvinger houden.. voor ze neus houden en het eten dan naar boven tillen dat het konijn op zijn achterpoten het eten pakt.

Bij mij werkt het uitstekend, geen last van bijt-wonden of blauwe vingers. Hij vind het nog leuk ook, als ik al kom aangelopen zit meneer al klaar op twee achterpoten.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe, als ik m'n konijnen wat te eten geef uit de hand, het snoepje, sla, of iets anders tussen wijs en duimvinger houden.. voor ze neus houden en het eten dan naar boven tillen dat het konijn op zijn achterpoten het eten pakt.

Bij mij werkt het uitstekend, geen last van bijt-wonden of blauwe vingers. Hij vind het nog leuk ook, als ik al kom aangelopen zit meneer al klaar op twee achterpoten.

Gr.

Dat kan ik wel eens proberen, bedankt!

Maar mogelijk zal Bobke dan gewoon naar het eten in mijn vingers springen en mij alsnog per ongeluk in de vingers bijten ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .