Ga naar inhoud

Hoe snel verbeterinng bij kettingkeutels?


Eline en Cleo

Aanbevolen berichten

Caio heeft sinds een week last van kettingkeutels. Ik heb gelijk prozyme besteld en dit geef ik hem nu 2 keer per dag.

Ik heb Caio nu 3 maanden en hij blijft als een gek verharen, terwijl het niet eens een langharig konijn is. Is hier ook iets tegen te doen?

Na een week kom ik nog steeds kettingkeutels tegen en ook lijken de andere keutels kleiner dan normaal. Wel lijkt hij nu meer eetlust te hebben en hij zit lekkerder in zijn vel. Hij gaat nu weer lekker languit tegen zn vriendin aanliggen, terwijl hij eerst alleen maar stilletjes in een hoekje zat.

Weet iemand hoe snel de kettingkeutels weg horen te zijn?

En wat ik eventueel nog meer kan doen om ervoor te zorgen dat hij niet zoveel haar meer binnen krijgt?

Alvast bedankt!! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel groenten inderdaad. Mijn ram had snel last van zijn buikje, kleine keutels en idd met de rui ook kettingkeutels. Sinds ik ze 's morgens en 's avonds groenten geef in plaats van alleen 's morgens is het pas echt helemaal goed. 's Morgens krijgen ze nog wat prozyme over de groenten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebruik ik zelf ook altijd bij Binky maar kleine keutels en kettingkeutels wijzen al een beetje op een beginnende verstopping.

mijn dierenarts gaf me laxatract mee en ik heb dat maar 1 keer hoeven te geven en toen kwamen alle kettingkeutels eruit.

de mijne had ook steeds kleinere keutels ondanks dat hij levendig was en goed at.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de tips!! Ik ga ermee aan de slag!! Hij heeft nu trouwens geen kleine keutels meer. Alleen nog af en toe een ketting. Dus volgens mij gaat het al een stuk beter!! :-) ze zijn groente gewend krijgen ze nu idd 1 keer per dag. Maar zal dat dan nu 2 keer per dag geven! Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch weer erger geworden:-( caio heeft hele kleine keutels en ook weer meer kettingkeutels... DA gebeld die zei dat ik het beste even kon langskomen zodat ze even zn buik konden voelen en een infuus konden geven om de verstopping op te lossen. Mn ouders gaan met hem heen aangezien ik moet werken:-( maar wil eigenlijk graag zelf met hem gaan! Arme ding!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da zei dat hij geen verstopping heeft, dus er valt ook niets te verhelpen denk ik dan. Hij krijgt veel haren binnen... Dus ik weet het niet zo goed! Ik vertrouw daarin toch wel mn dierenarts die echt zeer veel kennis heeft betreft konijnen. Verder is hij super levendig, eet en drinkt heel goed, dus da zei als hij goed eet en drinkt en blijft keutelen komt het goed.

Ik heb nog nooit een konijn geplukt dus weet niet hoe ik dat moet doen en of ik het dan goed doe. Daarom dacht ik het de da te laten doen die zeer veel ervaring hiermee heeft.

Moet ik me nu toch wel druk maken om mn konijn?? Ik weet het nu ff niet :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .