Streep&Snuffel Geplaatst: 6 september 2007 Delen Geplaatst: 6 september 2007 Mijn konijntjes (2 voedsters) vechten van de ene op de andere dag ineens met elkaar en ik maak me toch een beetje ongerust. Streep is redelijk gehavend want hij heeft een grote hap uit zijn oor (vergelijkbaar met een winkelhaak) en een wondje op zijn hoofd. De meeste tijd gaat het wel goed maar dan ineens gaan ze weer achter elkaar aan rennen en ze zijn heel de tijd alert op elkaar. Het leuke relaxte sfeertje van heerlijk bij elkaar liggen en elkaar wassen enzo is dus echt ineens verdwenen. Ze hebben vannacht gewoon bij elkaar in het hok gezeten en dat ging wel goed geloof ik. Ik hoop echt dat het overgaat en dat ze binnenkort weer gewoon lekker bij elkaar kunnen zijn zoals ze dat voorheen ook altijd deden.... Heeft iemand misschien wat adviezen voor me?? Groetjes Manon Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 6 september 2007 Delen Geplaatst: 6 september 2007 Hey Manon!Met de wonden toch zeker naar de dierenarts gaan... Lees er mijn topic over Toendra maar eens op na wat er kan gebeuren met bijtwonden, zelfs als je er van in het begin mee naar de DA gaat en het goed verzorgt...Hoe oud zijn Streep en Snuffel? Zijn ze aan het puberen?Ik hoop voor jou dat het nog goedkomt tussen beide dames. Bij mij is dat helaas niet het geval...Hou ze in elk geval goed in de gaten als je ze samen laat. Als ze rustig elkaar negeren is er volgens mij nog een kans dat het goed komt. Maar als ze elkaar telkens aanvallen, dan wordt het al moeilijker.Er zijn mensen die nu zouden adviseren van ze uit elkaar te halen, een maand gescheiden dat ze elkaar niet ruiken of zien, en dan opnieuw te koppelen als twee vreemde konijnen. Ik weet niet of dat in jouw situatie best is.Houd ze echt maar goed in de gaten en ga met Streep vandaag toch maar naar de DA!Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pleuntje Geplaatst: 6 september 2007 Delen Geplaatst: 6 september 2007 Ik zou ze in ieder geval niet zonder toezicht samenlaten. Misschien helpt castratie als dat nog niet gebeurd is. Anders kan een ex-ram erbij misschien nog iets betekenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Streep&Snuffel Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Ja dat zitten ze nu dus wel....Want mijn vriend en ik zijn allebei aan het werk....Ik heb wel geregeld dat mijn vader straks even langs gaat om ze te checken en ze eventueel uit elkaar te halen. Ik ga vanmiddag een nieuw binnenhok kopen (was ik toch al van plan: zie deze topic) zodat ze eventueel inderdaad uit elkaar gehaald kunnen worden. Ik hoop maar dat het snel overgaat en dat het inderdaad overgaat.... Ik vind (of eigenlijk vond) ze juist zo lief met z'n tweetjes.... (ze zijn nu natuurlijk ook nog lief alleen niet meer tegen elkaar....) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 7 september 2007 Delen Geplaatst: 7 september 2007 Hmzz, mijn nijnies gingen ook van de 1 op de andere dag vechten en daar was ik ook niet blij mee, dus heb ik ze uit elkaar gehaald. Ze hebben nu allebei een eigen hok en lopen om beurten los. ik ga ze niet meer proberen te koppelen. Ik zou niet gerust weer weg gaan.. en na dat verhaal met Toendra durf ik het al helemaal niet meer aan Ze snuffelen vaak genoeg aan elkaar door de tralies!!Hoe is het nu gegaan?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 7 september 2007 Delen Geplaatst: 7 september 2007 Even controleren of het echt echt echt 2 dames zijn en misschien de optie in armen nemen om een gecastereerd rammetje erbij te nemen? Dat geeft vaak rust. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Streep&Snuffel Geplaatst: 10 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2007 Goeiemorgen! Ja het gaat hartstikke goed! Ze zitten nog steeds gewoon bij elkaar en volgens mij heeft Streep zich erbij neergelegd dat Snuffel de baas is...Ze liggen weer heerlijk tegen elkaar aan te slapen en ze spelen weer lekker met elkaar.... Gelukkig maar... en duimen dat het zo blijft! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 10 september 2007 Delen Geplaatst: 10 september 2007 Heb je nog hun geslachten gecheckt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten