Ga naar inhoud

Voedster rijdt op ram


fancii

Aanbevolen berichten

Sinds het weer iets meer op voorjaar begint te lijken zie ik mijn voedster (niet gecastreerd) vaker rijden op mijn ram (wel gecastreerd).

Ook trekt ze af en toe plukken haar uit bij mijn ram.

Meestal blijft de ram gewoon rustig zitten, en af en toe loopt hij weg.

Nu ga ik ervanuit dat dit komt vanwege de hormonen van mijn voedster,

maar is dit erg vervelend voor mijn ram?

Oftewel: zal ik gewoon wachten tot het eind van het voorjaar, omdat het waarschijnlijk vanzelf weer overgaat,

of is het slim om mijn voedster te laten castreren?

p.s. Nog even wat extra info: Ze zijn al minimaal een half jaar een koppel, en ze zijn heel stabiel. (Ik heb ze in oktober uit de opvang gehaald, en toen waren ze al een koppel, ik weet niet hoelang). Ook heb ik uiteraard gecheckt of mijn ram geen wondjes heeft, maar dat is niet zo.

aangepast door fancii
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Hier hetzelfde probleem, voedster is inmiddels ook aan het sproeien....uhh twijfel heel sterk of ik laat opereren

DA adviseerd dit zowiezo omdat voedsters rond hun 3e levensjaar bijna allemaal baarmoedehalskanker krijgen.....

Maar ik vindt het een heftige operatie,en bij mijn vorige Nijn is het gelukkig allemaal voorspoedig gegaan maar toch..

narcose,nachtje weg, 4 dgn dwangvoeren en een zielig Nijntje in huis....maar goed nu is de Ram ook helemaal overspannen aan het worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is dus precies hetzelfde aan de hand.

Vooral als ik kom dan gaat mijn voedster op mijn ex-ram rijden.

Maar ook wel eens als ik er niet bij ben.

Mijn ram vindt het niet heel fijn en probeert haar ook altijd af te schudden, maar soms blijft hij ook wel gewoon zitten en pakt haar later terug.

Maar zolang het niet zo is dat ze de hele dag op 'm zit, laat ik haar in ieder geval niet castreren want ze is al 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .