Ga naar inhoud

Graas Knagen


Junior

Aanbevolen berichten

Beste BB'ers,

Mijn konijntje Juniora die heeft het graas kapot geknaagt, er zit nu een gat in, en we hebben niet zo veel geld voor een nieuw hok te kopen, Ik wil weten waarom een konijn aan het graas knaagt, Echt vreemd!:duivel:

Ze maakt alles kapot, ik ben het echt zat.. Ze heeft een prima hok en het graas is helemaal raar geworden! ik trek dit niet meer.. ik kan niet langer boos zijn op haar, hahaha laat maar..

Mijn vraag is dus! Waarom doet ze dat? :unlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, van gaas het ik wel vaker gehoord dat dat stuk werd geknaagd. Alleen volièregaas volgens mij niet.

Ligt er ook aan wat voor gaas, maar: 'Ze heeft een prima hok en het graas is helemaal raar geworden!'

Dan gaat het denk ik om gaas dat in een hok zit, en dat hoort niet kapot gebeten te worden, of er klopt iets niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmmm tsja als ik heel brutaal haar eigen foto hier neer zet, lijkt het inderdaad op goed gaas, dat kapot is. :s

attachment.php?attachmentid=67739&d=1365444530

Was het al los? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een konijn daar goed grip op krijgt anders. Heeft het konijn wel genoeg ruimte en een maatje? Verveling is namelijk anders het enige wat in mij opkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh hah slim.

Hm zo stevig is dat gaas denk ik niet. Het is volgens mij redelijk dun spul dat ook snel metaal-moe is, dus als er ergens een beginnetje is dat het konijn kan buigen is het snel gebeurd. Zelf de hokken van zooplus enzo, die ik niet van bijster goede kwaliteit vind (qua hout en dergelijke) hebben veel stevigere tralies.

Maar dan nog kan je je afvragen waarom een konijn de hele dag aan de tralies zit te knagen... beetje neurotisch gedrag lijkt me. Ruimtegebrek komt ook direct in me op inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dunne kan ik zo niet goed zien. Het lijkt van die kleine vierkantjes en ik ging er van uit dat het gewoon strak zat eerst. Kan ook dat het al zo slap hing. Het hok lijkt zo inderdaad heel klein, maar misschien zit er een prachtige ren bij, waarin een vriendje zit. Misschien is dit zelfs een ander hok dan Junior nu heeft. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dunne kan ik zo niet goed zien. Het lijkt van die kleine vierkantjes en ik ging er van uit dat het gewoon strak zat eerst. Kan ook dat het al zo slap hing. Het hok lijkt zo inderdaad heel klein, maar misschien zit er een prachtige ren bij, waarin een vriendje zit. Misschien is dit zelfs een ander hok dan Junior nu heeft. ;)

Nee, alles wat jij zegt is niet waar, ik spaar, ik heb nu 15 euro, kijken voor een tweedehans hok, dat is handig, een maatje heeft ze niet. Helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter van je geld zo min mogelijk uitgeven en in plaats van een nieuw hok een stukje nieuw gaas erop zetten. Als je er nog een tientje bij spaart kun je een panelenren kopen, of je spaart door tot je 50 euro hebt en bouwt een goede ren.

Nu geef je je geld anders uit aan weer een halfslachtig hok en komt er nooit verandering in de situatie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er ook aan wat voor gaas, maar: 'Ze heeft een prima hok en het graas is helemaal raar geworden!'

Dan gaat het denk ik om gaas dat in een hok zit, en dat hoort niet kapot gebeten te worden, of er klopt iets niet..

Of hij duwt er tegen aan? Idk? Het is echt raar, maar het was niet zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee meid, HET HOK iS TE KLEIN, die ik nu heb, dat is echt zielig dus k koop een tweedehans hok,

Schei nou eens uit met me meid of meis te noemen. Ik ben geen 16 verdorie. Ik probeer alleen maar met je mee te denken. Een tweedehands hok van 15 euro zal ook nooit groot genoeg zijn. Daarom denk ik dat je beter even door kan sparen voor een ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hij duwt er tegen aan? Idk? Het is echt raar, maar het was niet zo..

Als hij er allen maar tegen aan hoeft te duwen (Wat me sterk lijkt) en dat het dan al kapot is, dan is het echt geen goed hok.

Tweedehands hokken zou ik nooit kopen. Je weet nooit wat erin gezetten heeft, misschien heeft er wel een konijn met een besmettelijke ziekte in gezeten? En dan ga je nu je eigen konijn er in zetten.. Ik zou dat risico niet nemen. Je kan beter door sparen voor een GOED hok, je hebt al hokken van 80 euro. Dan hoef je er allen nog een paneel ren van ongeveer 15 / 20 euro eraan te zetten. Of je koopt een hok met ren der aan. Dan ben je gelijk klaar voor de volgende jaren. Want een tweedehands hok gaat veel sneller kapot. Dus uiteindelijk is een nieuw hok goedkoper. Zit je konijn nog in het hok, met dat gat? En waarom heeft ze geen maatje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een prima hok als je het gaas maakt. Er moet alleen een ren aan of omheen.

Ik ben het dus met Lonja eens dat je je geld beter kunt investeren in een ren, als in een hok dat waarschijnlijk ook te klein is. De grootte van het hok is niet het belangrijkste, maar dat van de ren.

Als je een mooie ren hebt kan er ook goed een vriendje bij! :) Dat tralie knagen is namelijk een heel duidelijk teken dat ze zich verveelt en eenzaam voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij er allen maar tegen aan hoeft te duwen (Wat me sterk lijkt) en dat het dan al kapot is, dan is het echt geen goed hok.

Tweedehands hokken zou ik nooit kopen. Je weet nooit wat erin gezetten heeft, misschien heeft er wel een konijn met een besmettelijke ziekte in gezeten? En dan ga je nu je eigen konijn er in zetten.. Ik zou dat risico niet nemen. Je kan beter door sparen voor een GOED hok, je hebt al hokken van 80 euro. Dan hoef je er allen nog een paneel ren van ongeveer 15 / 20 euro eraan te zetten. Of je koopt een hok met ren der aan. Dan ben je gelijk klaar voor de volgende jaren. Want een tweedehands hok gaat veel sneller kapot. Dus uiteindelijk is een nieuw hok goedkoper. Zit je konijn nog in het hok, met dat gat? En waarom heeft ze geen maatje?

Hokken van 80 euro zijn vaak niet goed. Meestal is dat gemaakt van dat rode houd, wat konijnen erg lekker vinden....

Ik heb trouwens een tweedehands kippenhok. Is een goed stevig hok, waar ook geen konijnen ziektes in kunnen zitten aangezien er alleen kippen in hebben gezeten.

Mijn konijnen zijn trouwens overleden aan VHS, zeer besmettelijk dus. Er zitten nu gewoon weer konijnen in. Is een kwestie van héél goed ontsmetten en 6 weken wachten. Ik zou het wel aandurven, een tweedehands hok kopen. (Al zou ik hem niet kopen als ik weet dat daar konijnen met myx. of VHS in hebben gezeten, maar ook dat zou eigenlijk moeten kunnen dus.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn Knaagdieren, dus zoals de naam al zegt. .

Konijnen zijn geen knaagdieren ;) Maar ze knagen wel graag!

Verder sluit ik me volledig aan bij de gegeven adviezen van nieuw gaas in je hok maken en je geld uitgeven aan een ren. Ze zal met meer ruimte (en speelgoed, en vriendje) niet meer zo snel aan de tralies beginnen.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hokken van 80 euro zijn vaak niet goed. Meestal is dat gemaakt van dat rode houd, wat konijnen erg lekker vinden....

Ik heb trouwens een tweedehands kippenhok. Is een goed stevig hok, waar ook geen konijnen ziektes in kunnen zitten aangezien er alleen kippen in hebben gezeten.

Mijn konijnen zijn trouwens overleden aan VHS, zeer besmettelijk dus. Er zitten nu gewoon weer konijnen in. Is een kwestie van héél goed ontsmetten en 6 weken wachten. Ik zou het wel aandurven, een tweedehands hok kopen. (Al zou ik hem niet kopen als ik weet dat daar konijnen met myx. of VHS in hebben gezeten, maar ook dat zou eigenlijk moeten kunnen dus.)

Ik zou het echt niet aandurven.. Zoals veel mensen als ze een tweedehandshok kopen doen ze dit via marktplaats. En het lijkt me niet dat elke verkoper eerlijk is. En er zijn best wel goede hokken voor 80 euro hoor, als je zorgt dat je hem koopt tijdens een aanbieding. =) Zitten er in kippenhokken niet allemaal andere dingen in, zoals rekstokken enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn geen knaagdieren ;) Maar ze knagen wel graag!

Verder sluit ik me volledig aan bij de gegeven adviezen van nieuw gaas in je hok maken en je geld uitgeven aan een ren. Ze zal met meer ruimte (en speelgoed, en vriendje) niet meer zo snel aan de tralies beginnen.

Oh, foutje. =$ Eigenlijk vindt ik me konijnen erger knagen dan alle hamsters en de cavia die ik gehad hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hok die ik heb, is ook van marktplaats, ontsmetten.. ik krijg 3 euro perweek, Weet je wat ik doe, ik ga met me Vader gewoon een dik cool hok maken, met nieuw gaas, kom je goedkoper uit, ik koop allemaal losse matriale, speciaal hout, korreldak, met ren, :) Prima tog, bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk ook je oude hok uitbreiden! Dan heb je minder hout nodig en zijn er natuurlijk ook minder kosten. Superleuk dat je een hok zelf gaat maken. Ik heb ook een zelfgemaakt hok achter thuis staan. Wel moet je er voor zorgen dat je voor goed hout kiest.. Want mijn hok is op het moment bijna kaal gegeten -.-

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik niet begrijp is dat een 10 jarig meisje een konijn krijgt en daar zelf geld aan moet spenderen wat ze al niet heeft.. waar nu dus dat beestje onder lijd.. in een hok van 80x40

er zijn soms best wel wat leuk uitziende hokken te koop voor nog geen 10 euro

daarbij kan je dan een tweedehands ren zetten voor nog geen 10 euro.. ik vraag me af wat er met je konijnen gebeurd als ze ooit ziek worden

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m665142767-buitenhok-konijnenhok-konijn.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m658366499-mooi-bijna-niet-gebruikt-konijnenren.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .