Ga naar inhoud

Jasmijn een superchagerijn ( tijdens eten)


floris en stijn

Aanbevolen berichten

Jasmijn en rex, al een jaar samen.

jasmijn een geholpen voedster, rasloos ( bruin met grijze vlekjes)

Rex een rex ram, superlief.

Jasmijn is al enige tijd behoorlijk sjaggo tijdens eeetmomenten, alleen wordt het met kleine stapjes erger. Beetje jagen achter rex aan, grommen, maar daarna weer over. Jasmijn houdt niet van mensen en reageert grommerig naar handen.

Ze hebben een ren van 3 vierkante meter met zijn 2-en.

Hebben jullie tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het ook niet zeggen, want ik ken mijn konijnen onderhand niet anders dan dat het gedonder is als de brokjes komen, maar bij hen zat het daarbuiten ook niet goed. Nu worden ze aan 2 andere konijnen gekoppeld en het is nog steeds onrustig met eten heb ik vernomen maar daarbuiten niet.

In ieder geval heb ik wel zelf een beetje gë-expirimenteerd natuurlijk in het verleden om die eetmomenten zo prettig mogelijk te laten verlopen, en er waren wel 2 dingen die een beetje hielpen.

Zo hadden ze in eerste instantie een kommetje als eetbak waarbij ze net niet allebei tegelijk met hun kop erin konden, ik heb een grote hondenvoerbak gekocht en dat hielp in eerste instantie wel een beetje leek het, maar dat effect was hier maar tijdelijk, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze sowieso mot hadden. Ik heb toen een nog grotere bak gepakt, een ovenschaal die niet in mijn oven paste maar het hielp al niet echt meer, maar goed dat was bij 2 konijnen waarbij het sowieso niet lekker liep. Dus eten geven op een manier dat ze er allebei goed bij kunnen en niet te dicht op elkaar hoeven te zitten kan je eens proberen.

Verder: Voeren op vaste tijden. Want ik merkte vaak dat als ik bijvoorbeeld op zondag uitsliep en wat later was dat het er dan helemaal fel aan toe ging, de ram was dan zelfs al aan het jagen en bijten voordat ik ook nog maar een voet buiten de deur had gezet. Dus ik probeerde wel altijd te voorkomen dat ze honger kregen omdat ik later was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook als ik met de bakjes kom maar het gaat nog een beetje speels mijn ram zet het op een rennnen en je ziet hem kijken van kom je nog achter me aan :mdr:

Maar zodra mijn voedster denk daar komt wat eten dan maakt ze al een schijnbeweging naar mijn ram

Ook terke ze sosm het bakje uit mijn handen en zit te grommen maar verder niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .