Ga naar inhoud

Snel hulp gezocht!!Konijn doet raar


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat vind ik een rare conclusie:

1) Je moeder heeft het konijn nog niet eens gezien

2) Je moeder is geen dierenarts

Ik vind het heel rot voor je dat je echt de mogelijkheid niet hebt om naar de dierenarts te gaan. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik kan me voorstellen dat je op jonge leeftijd inderdaad niet alleen op de fiets s'avonds er heen kan. Ik hoop heel erg dat je konijn geen pijn heeft en hij de nacht overleeft. Ik hoop dat je moeder wel morgen wil gaan onder normale openingstijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het een idee om het konijn binnen te halen voor de nacht. Als ze ondertemperatuur heeft kan ze zichzelf niet warm houden. Bovendien kan je haar dan beter in de gaten houden, kijken of ze wel wil blijven eten en zo, stukjes groen voer geven, maar alleen als ze groenvoer gewend is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nierstenen zouden zijn, dan is het bij mensen belangrijk dat je veel drinkt...

Gelukkig eet je konijn nog....Konijn met veel pijn schijnen dat juist eerder niet te doen....

Misschien is dat een troost voor je....

Jij kan er niets aan doen dat je moeder geen toestemming geeft..Voel je daarover niet schuldig..wat anderen ook zeggen !!

Ze zeggen niet voor niets; De beste stuurlui staan aan wal...

Dat betekent dat mensen die de situatie niet hebben, makkelijk kunnen zeggen wat de ander zou moeten doen.

Wat je wel kan doen is er iets van leren....en dat is dus door goede afspraken te maken met je moeder voor als dit een volgende keer weer zou gebeuren...

Zodat zowel jij als je moeder weten wat jullie standpunt is.

Denk bijvoorbeeld aan de afspraak om kosten te delen als je een dierenarts nodig hebt; het inhouden van zakgeld bijv.

Nu ben je misschien nog te jong om een baantje te hebben, maar vanaf een jaar of 15-16 kan dat wel....

Wat je ook kan doen is zorgen dat je een medicijnkastje aanlegt voor wanneer je konijn hulp nodig heeft...Pijnstilling bijv...dwangvoer..

Voor dit moment, als je konijn niet in orde is, zou je hem nu inderdaad binnen kunnen halen....Al kan je daar weinig mee, als hij zichzelf nu niet op temperatuur kan houden, is binnen zitten wel prettig.

Aan de andere kant levert dat ook stress op...Dus de afweging moet je even maken....

Verder hopen en duimen dat het morgen wat beter gaat.......

Maar nogmaals; laat je geen schuldgevoel aanpraten...een aantal reacties komen inderdaad dwingend over...maar dat komt ook omdat iedereen de situatie anders ziet of inschat.

Jij weet hoe het zit...dáár gaat het om.

Succes en sterkte !!!

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga helemaal mee met Zaza.

Als mensen een konijn voor hun kinderen willen vraag ik altijd meteen wil je het zelf ook. En vertel ik hun dat zij de eindverantwoordelijkheid hebben. En dat zou hier ook zo moeten zijn.

Voor jouw is het nu heel moeilijk want jij ziet je konijntje heel ziek zijn en kan nu niet naar de dierenarts met hem.

Misschien inderdaad zorgen voor een potje voor de dierenarts geld sparen van je zakgeld of klusjes doen voor geld.

Misschien iemand uit de familie vragen die net als jij heel gek is met dieren die met je mee wilt gaan naar de dierenarts???

Ik wens je heel veel sterkte dikke knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat er ouders zijn die het niet oké vinden dat de kinderen verantwoordelijkheid willen nemen voor een dier.

De Da bellen voor advies is altijd gratis, laat je moeder dit doen of doe dit zelf, waarschijnlijk zal de DA idd zeggen dat je langs moet komen. Een dier geen medische zorg verlenen wanneer die nodig is is volgens mij strafbaar(iemand die hier meer van weet?)

Alle zorg bij de DA gaat in overleg dus je kunt mssn ook aangeven dat je zit met kosten etc. hoewel ik er van uit ga dat een da alleen het hoognodige doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heel lullig dat niemand mee naar de dierenarts wil gaan, maar vind zelf geen enkele reactie dwingend overkomen! Het is net hoe je iets leest!

Bovenal: hoeveel ervaring iemand ook heeft met konijnen: een medisch probleem vraagt ALTIJD de hulp van een dierenarts. We hebben er hier (zo goed als) allemaal niet voor geleerd, we zien de situatie niet en kunnen dus niet diagnostiseren.

Het is dus niet dwingend, maar waarheid. Met medische situaties waar nog geen diagnose gesteld is, kunnen we niks anders zeggen dan neem contact op met je dierenarts. Al naar gelang er langsgaan.

Vindt de reacties van de laatste pagina een beetje rot naar de gene die advies hebben gegeven. Het staat zelfs in de regels: WE ZIJN GEEN DOKTERS! Dus wat doen we met een probleem? We bellen de dierenarts.

In dit geval heeft de moeder de verantwoordelijkheid. Jammer dat het zo moest door niet te gaan, maar helaas, het is niet anders. Het zou wel het beste zijn geweest. Ongeacht of het beestje de nacht door is gekomen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet anders dan met je eens zijn Daisy, ik zie zelf dat dwingende ook niet.

Niemand heeft ook ontkend dat het rot is voor haar dat haar moeder niet wil meewerken maar het feit dat naar de dierenarts gaan het beste was geweest blijft staan. Dat heeft niks te maken met stuurlui die aan wal staan. Dat kun je dan wel zeggen over ieder advies wat er hier gegeven wordt.

Ik hoop in ieder geval dat het konijntje goed de nacht is doorgekomen en dat ze vandaag wel zijn gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het niet met je eens ZaZa en het aanraden van een medicijnkastje aan een kind jonger dan 15 vind ik ook nogal wat. Vind dat een "kind" niet met medicijnen moet gaan rommelen bij konijnen. Het zijn hele gevoelige beestjes en iets teveel van een pijnstilling en het kan einde verhaal zijn. Vind dat een té groot risico/verantwoording die je bij een jong persoon legt :)

Ik vind dat er nergens dwingend is gedaan. Ik ben geen dierenarts dus ga zeker geen medische adviezen geven aan een konijn wat niet zijn normale gedrag vertoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat je konijn zich zo rot voelt.

Zeer vervelend om in zo'n situatie te zitten en niemand te hebben die met jouen je konijn naar de dierenarts kan gaan.

Voor advies wat jou konijn mankeert, kun je het beste contact opnemen met de dierenarts. Zij kunnen je precies vertellen wat aan de hand is en je konijnbehandelen. Zoals eerder gezegd, hebben de meeste hier op het forum niet voor dierengeneeskunde geleerd.

Ik ben benieuwd of je konijn de nacht heeft gehaald, of het mogelijk was dat je vsndaag overdag naar de dierenarts bent geweest en wat er aan de hand is.

Laat je even iets weten?

Succes en sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie hulp. Ik ben gelukkig 2 dagen geleden toch met mijn moeder naar de dierenarts geweest en Junior is gelukkig gezond. Het blijkt geen bloed te zijn, maar urine. De DA zei dat het door bepaalde 'plantpigmenten' een (donker)rode kleur heeft gekregen, en normaal bloed bij konijnen ook veel lichter is. Een hele opluchting, en Junior springt weer door de ren. Nogmaals, bedankt voor al het advies! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat ze zo raar deed dan? die rare geluiden de hele tijd maken, en proberen te niezen, of braakbewegingen en al dat raars dan?

Het knorren deed ze, zoals ik al zei, al een tijdje. Quinty zit ook in de tuin dus dat zijn gewoon de hormonen. De andere geluiden maakte ze toen ik haar probeerde op te pakken, dit heeft ze nooit leuk gevonden en daar heb ik ook een paar littekens van haha. Ze is dus erg bang als ik haar wil oppakken. Maar de dierenarts heeft nog gekeken of hij wat raars kon vinden, maar hij vond niks. Ik ben gewoon blij dat ze gezond is en dat het allemaal goed is afgelopen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je moeder begrijpt dat dieren geen medische verzorging geven eigenlijk onder dierenmishandeling valt

En zeker zal ik als je jong bent en niet met je konijn naar een dierenarts mag zelf een medicijnen doos aan gaan leggen

Fijn dat je moeder toch is mee gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me al af toen je zei dat het een grote plas was of het geen urine was, maar omdat je ook beschreef dat je konijn rare bewegingen en geluiden maakte dacht ik toch dat er iets ernstigs aan de hand was.

In ieder geval ben ik blij dat je konijn gezond is! Dat moet vast een opluchting zijn :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie hulp. Ik ben gelukkig 2 dagen geleden toch met mijn moeder naar de dierenarts geweest en Junior is gelukkig gezond. Het blijkt geen bloed te zijn, maar urine. De DA zei dat het door bepaalde 'plantpigmenten' een (donker)rode kleur heeft gekregen, en normaal bloed bij konijnen ook veel lichter is. Een hele opluchting, en Junior springt weer door de ren. Nogmaals, bedankt voor al het advies! :)

Wat een enorme opluchting!

Ik ben met onze Blacky daarvoor dus ook naar een dierenarts gespurt, want de urine kleurde oranje / rood achtig...Als mens zijnde, sloeg ik in paniek,want als onze urine zo kleurt,is hetniet goed.

Maar, ik gaf hem 2 schijfjes wortel per dag en dat kleurde zijn urine dus ;)

Ben blij voor je dat het allemaal goed is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knorren deed ze, zoals ik al zei, al een tijdje. Quinty zit ook in de tuin dus dat zijn gewoon de hormonen. De andere geluiden maakte ze toen ik haar probeerde op te pakken, dit heeft ze nooit leuk gevonden en daar heb ik ook een paar littekens van haha. Ze is dus erg bang als ik haar wil oppakken. Maar de dierenarts heeft nog gekeken of hij wat raars kon vinden, maar hij vond niks. Ik ben gewoon blij dat ze gezond is en dat het allemaal goed is afgelopen. :)

Mijn konijn heet ook Junior. Haha ! Lol.. Maar het was tog een meisje dus ze heet nu Juniora,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .