Ga naar inhoud

Dolly heeft E.C.


Noontjje

Aanbevolen berichten

Update:

Dolly eet haar biks weer erg goed.

Denk dat ze misschien toch last heeft gehad van het haakje.

Ze doet het erg goed.

Daarom besloten haar zaterdag weer samen te zetten met haar maatje.

Na 5 minuten wasten ze elkaar.

Weinig gejaag en verder zeer rustig samen in de kooi.

Ik ben blij! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat een goed nieuws is dit. EC blijft een rotziekte. Maar gelukkig komt het vaak ook wel weer goed.

Houd haar goed in de gaten zodra ze meer gaat drinken, plassen en beginnende klachten krijgt panacure geven en dan houd je het goed onder controle is mijn ervaring.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Update:

Na een heel goede Periode, verzwakt Dolly en keren de symptomen van EC terug.

We zijn terug van vakantie. De oppas heeft de konijnen goed verzorgd. Niets geks te melden en ook wij zagen niets geks. Dat was afgelopen donderdag.

Zaterdag lag Dolly heel raar, staartje naar de zijkant gedraaid. Haar kont was weer vies en haar ogen extra bol.

Vieze kont kon misschien door het weer komen.

Maar toen we haar lieten lopen, viel op dat ze waggelt. Ze loopt voetje voor voetje en tikt daarbij haar kontje op. Het lijkt alsof ze op haar tenen loopt.

Ook staat haar hoofdje een beetje scheef.

Eten doet ze goed, zowel haar hooi biks en groente. Drinken doet ze weer meer dan normaal.

Keutelen gaat prima (balkon ligt vol haha).

Contact met de DA gehad.

Deze adviseert weer te starten met fenbendrops.

Daar heeft ze net dus alweer de eerste dosering van gehad.

Zucht... daar gaan we weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, ja het is erg hardnekkig. Is haar zicht al weer een beetje terug gekomen van haar oogje? Ik heb dit namelijk met mijn konijn ook gehad dat hij grauwe staar kreeg. Helaas ben ik toen dankzij slechte diagnose te laat begonnen met AB anders was het wel genezen. Dexamethason oogdruppels zouden ook heel goed kunnen werken hiertegen. Maar als het zicht in het oogje alweer hersteld is hoeft dat natuurlijk niet. Verder wens ik je veel sterkte met dit alles.

Stress en verandering kan ook weer zorgen dat ze weer een terugval krijgt. Misschien is dit omdat ze iemand anders had die voor haar zorgde.. ik weet dat ook niet natuurlijk ben maar aan het raden en gissen. Hoop dat je nijn gauw opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boefje bedankt voor je reactie.

Haar zicht is naar mijn idee iets verbeterd. Maar ze blijft Soms erg Schrikachtig.

Ik ben mij ook aan het bedenken waar de terugval door kan komen.

Het warme weer, een oppas voor de verzorging in de vakantie, het onweer van de week...

Gelukkig gaan de medicijnen er nog goed in, fenbendrops.

Onze arme meid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel uitkijken met dat oogje, want als het nog niet over is dan kan het verergeren hoor. Bailey had aan beide ogen grauwe staar. na een paar maanden kreeg hij in 1 oogje witte pus binnenin het lensje. Hij kreeg AB mee en dat ene oogje zonder pus was weer genezen. Dat andere niet. Het is heel hardnekkig omdat het oogje omkapselt is en medicatie daar slecht bij kan. Die verergerde zo erg dat het oogje helemaal wazig en wit werd en later zelfs vergrootte en hij glaucoom ontwikkelde. Dit oogje is vorige maand verwijderd. Het was al zo ver heen dat het niet meer kon genezen. je kan beter een paar keer te vaak behandelen met AB en eventueel dexamethason oogdruppels dan dat je straks met een ziek oogje zit. Ik dacht eerst ook het verergerd niet meer want ik heb Fenbendrops gegeven en het zal zo blijven. Maar dat was dus niet het geval.

Niet dat het bij jou zo hoeft te gaan. Maar je kan maar beter op de hoogte zijn om het in de gaten te houden dan dat je er later mee zit net als ik ermee zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je bezorgdheid en je attentheid mij hierop te wijzen.

Er is bij de 1e kuur tegen EC naar haar ogen gekeken en toen was er niets voor nodig. DA heeft het wel over druppels gehad wanneer het niet over zou gaan.

Ik merk sinds zaterdag dat haar oogje extra bol is en in het hoekje wat witte vloeistof zit.

Zal voor de zekerheid nogmaals contact opnemen met de DA om te kijken Wat zij verstandig vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een korte update:

Sinds eind juli weer aan de Fenbendrops, dit in afspraak met de DA.

Nu bijna 28 dagen verder zie ik nog steeds geen verbetering.

Dolly is heel afwezig, waggelt tijdens het lopen, draait om haar as, drinkt enorm veel en heeft vaak warme en vuurrode oren. Tevens heeft ze weer een natte onderkant en sinds vandaag zie ik dat haar neusje voren ook rood is.

Haar maatje wast haar nog wel maar minder en ligt niet meer knus bij of tegen haar aan.

Soms maakt ze heel rare geluiden, zo uit het niets.

Geen idee hoe nu verder....

:(

Verder stressen met medicatie kost enorm veel energie voor ons beiden.

Het doet veel pijn Dolly zo te zien.

De DA zegt ook de kuur afmaken en dat het een zwakte zal blijven.

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wordt in oktober 5 helemaal nog niet oud.

Sinds begin dit jaar sukkelen we zo met haar.

Heb veel voor mijn dieren over maar vraag mij serieus af hoe dit verder moet.

Weer een rammel medicijnen erin?

Weer stressen naar de DA?

En wat levert dat op, paar weken rekken en haar pijn laten lijden.

Ze lijkt de laatste 2 weken ook er last van te hebben.

Ze ligt ook soms heel raar, helemaal niet haar manier van doen.

Pff moeilijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voedstertje van zes. Al twee keer 4 weken behandeld voor EC. Zij knapte gelukkig wel wat op, maar lopen blijft moeilijk.

Aan haar merk ik dat ze het nog naar haar zin heeft. Ze heeft plezier aan haar maatje. In de ren zien we soms zelfs binkies. Maar als ze weer slechter zou gaan lopen of vooral als ze gaat tollen, zou ik vinden dat het mooi is geweest.

Als jij ziet dat ze lijdt nu, vind ik het niet gek als je haar laat gaan. Op het verhaal denk ik dat ik dat wel zou doen. Maar dat is over een forum heel moeilijk in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat het moeilijk inschatten is en ik vraag jullie ook niet voor de juiste beslissing. Ik moet ook gewoon even mijn verhaal kwijt.

Echt tollen is het niet. Ze draait wel rond.

Verder kan ze niet meer op haar achterpoten alleen staan, dan valt ze om.

Of ze nog plezier heeft vind ik heel moeilijk te zeggen.

Ze komt voor een knuffel wat ze voordat ze begon te dokteren nooit deed.

Verder zit ze erg stil en doet ze weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Als wederhelft van Noontjje het helaas niet zo fijne bericht dat wij vanmiddag Dolly hebben laten inslapen. De prognose en de kwaliteit van leven waren niet goed genoeg voor door te gaan met medicijnen geven. Het dierenwelzijn staat centraal bij al onze konijnen. Dit was geen gelukkig konijn meer. Er zat geen verbetering in na 2 zware kuren medicatie.

We gaan Dolly heel erg missen. Voor haar maatje Flap gaan we een nieuw kameraadje uitzoeken. Maar eerst dit ff laten bezinken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .