Ga naar inhoud

tralies knagen


ricksem

Aanbevolen berichten

hallo

mijn konijn begint ineens aan de tralies te knagen en niet even maar heel lang echt vind het vervelend maar wat kan ik er tegen doen ja los laten maar dat kan ook niet altijd en een ren heb ik nog niet gevonden want zo panelen ren vind ik maar niks want gaat me konnijn ook aan knagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe groot je ruimte is, misschien meer ruimte geven als je zelf al zegt dat dat helpt. Konijnen hebben meer ruimte nodig dan een tralie kooi. Wilgentakken zijn de meeste konijnen ook dol op, of geef hem een kartonnen doos zodat hij iets anders heeft om te slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt dat je geen ren wil omdat je konijn daar dan toch ook aan gaat knagen... heb je het geprobeerd? En dan nog, tenminste heeft je konijn dan genoeg ruimte, nu zit het echt te klein. Je maakt net ook een topic aan dat je konijn nu los mag maar de kooi niet uit wil.. zo zie je maar weer dat de behoefte aan beweging van konijnen niet altijd gelijk lopen met de tijden waarop jij als baasje thuis bent en eindelijk het beestje eens uit de kooi wil laten.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je steeds dit soort topics maakt, iedere keer krijg je hetzelfde antwoord: geef je konijn meer ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een beetje jammer worden en sluit me bij Asti aan.

Je hebt heel de tijd allerlei vragen over gedrag van je konijn maar voldoet gewoon niet aan haar basisbehoeften.

Ze moet gewoon een ren hebben, of vrij rond kunnen lopen, haar hok altijd uit kunnen en een maatje hebben tegen de verveling, in haar geval een ex-ram.

Er kunnen nog zo veel dingen verbeterd worden.

De basisbehoeften van een konijn zijn: Als eerste voldoende ruimte, altijd. Als tweede gezelschap van soortgenoten. Andere basisbehoeften zijn dagelijks een schoon toiletje, en goede voeding. Zo veel is het allemaal echt niet.

Ik zou zeggen ga eens zelf wat meer inlezen, verdiep je eens in wat een konijn nodig heeft, want alle topics die je opent gaan over dingen die echt basisinformatie zijn. Lees bijvoorbeeld hier eens wat rond: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar als me konijn rondloopt kan ik zelf amper nog rondlopen want anders word me konijn zowat geschopt haha best iritant en dan denk ik steeds ja ga maar weer je hok in want vind het gewoon niet fijn als je steeds moet opletten maargoed mijn konijn heeft het beter als die van me buurman want die komt nooit uit ze hokje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat je konijn toch niet vergelijken met die beestjes die het slecht hebben? Je wilt toch gewoon het beste voor jouw konijn? Ik ben van mening dat veel reacties hier gewoon kloppen hoor, en op elk van jouw topics. Dan loopt ze je voor de voeten, dan knaagt ze, dan is ze weer te rustig... Denk eens aan je konijn voordat je topics opent. Knagen betekent veelal verveling of zich opgesloten voelen en eruit willen. Daar hoef ik geen forum voor te lezen, dat snap ik zelf ook wel. Wat eraan te doen? Nou, ruimte uitbreiden. En omdat dat niet met kooien zelf kan: dan maar een ren. En natuurlijk een maatje. Wedden dat veel van je problemen nu met je konijntje dan weg zijn? Het hoeft geen groot probleem te zijn als de oplossing zo simpel is. Als je van het diertje houdt en om haar geeft, denk dan in háár belang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat het konijntje van je buurman nooit uit zijn hokje mag komen is dat direct gerechtvaardigd tegen over jou konijn? Sorry dat begrijp ik niet.

Hé wat kan ik me soms boos maken over zulke dingen.

Ik neem aan dat je een wel overwogen keuze hebt gemaakt om te kiezen voor jou konijntje dan moet je daar ook te verantwoordelijkheid voor nemen! Zoals hier boven ook al word aangegeven een konijn heeft basisbehoeften. Wat ik zo uit jou verhaal begrijp kan zowiezo jou buurman al niet in deze behoeften voldoen en heb ik eigenlijk al medelijden met dat konijn. Voor jou dus zeker een reden om niet te vergelijken met je buurman.

Je konijn is nu gewoon ongelukkig met zijn leventje, je zou juist de verantwoordelijkheid er voor moeten nemen om hem zo gelukkig mogelijk te maken! Het is niet eerlijk tegen over je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar als me konijn rondloopt kan ik zelf amper nog rondlopen want anders word me konijn zowat geschopt haha best iritant en dan denk ik steeds ja ga maar weer je hok in want vind het gewoon niet fijn als je steeds moet opletten maargoed mijn konijn heeft het beter als die van me buurman want die komt nooit uit ze hokje

Dus wanneer je op je kamer bent terwijl je konijn eindelijk eens los mag lopen vindt je het irritant wanneer het beestje aandacht vraagt door om je heen te lopen, aangezien het diertje de hele dag alleen heeft gezeten? En dat zet je het maar weer in de kooi?

... dat meen je niet echt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wanneer je op je kamer bent terwijl je konijn eindelijk eens los mag lopen vindt je het irritant wanneer het beestje aandacht vraagt door om je heen te lopen, aangezien het diertje de hele dag alleen heeft gezeten? En dat zet je het maar weer in de kooi?

... dat meen je niet echt toch?

Dat hoop ik toch ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat moet ik dan doen rond laten lopen en de hoop dat ik een keer op der trap nou daaar wil ik ook niet aan denken want echt als ik gewoon loop dan loopt ze echt voor me voeten en er tegen aan en vind het gewoon sneu dat ze dan een trap krijgt of nog erger ik ga er op staan:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat moet ik dan doen rond laten lopen en de hoop dat ik een keer op der trap nou daaar wil ik ook niet aan denken want echt als ik gewoon loop dan loopt ze echt voor me voeten en er tegen aan en vind het gewoon sneu dat ze dan een trap krijgt of nog erger ik ga er op staan:S

Je kan toch gewoon een beetje uitkijken waar je loopt? En hopelijk begrijp je dat je konijn zo voor je voeten loopt omdat het aandacht wil en heel veel energie heeft? En dat het dus WEER neerkomt op het feit dat het beestje meer ruimte moet hebben en eenzaam is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij beter van te voren had kunnen bedenken of een konijn wel een dier voor jou is, ik denk niet dat dat het geval is. Sorry maar ik heb hier echt geen woorden voor, maar wel medelijden met je konijntje. Arm beestje moet de hele dag maar in een kooi slijten, geeft jou duidelijke signalen dat ze zich verveelt en je reageert daar op deze manier op?

Ik denk dat een goudvis een véél beter idee zou zijn, die hoeft niet uit zijn kom dus kan nooit in de weg lopen, kan niet tralieknagen dus eigenlijk ideaal voor op kleine kamers en mensen die geen zin hebben er aandacht aan te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een goudvis een véél beter idee zou zijn, die hoeft niet uit zijn kom dus kan nooit in de weg lopen, kan niet tralieknagen dus eigenlijk ideaal voor op kleine kamers en mensen die geen zin hebben er aandacht aan te geven.

oi.. als fervent aquariaan lees ik dit met kromme tenen natuurlijk. Een goudvis in een kom? Als er een vis is die over het algemeen onder vreselijke omstandigheden een hele vroege dood moet sterven is het wel de goudvis. Oh oh oh oh... :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb heus wel zin om aandacht te geven en als ze los is gaat ze ook echt los maar als ik op de grond gaa zitten dan weet ik eigenlijk niet of ze gaat bijten ofniet laat maar zeggen dat ik dat eens moet gaan proberen want ze heeft me al eens eerder in me arm gebeten denk niet dat het de bedoeling was maar ben daar nogal van geschrokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

je konijn probeert jou iets te zeggen, ze is eenzaam en verveelt zich, maar dat is nu al 10 keer gezegd geloof ik ;)

en ook het antwoord op dat gedrag is wederom: meer ruimte en een vriendje! maar ik heb het idee dat je dat niet wilt lezen want daar ga je allemaal niet op in? helaas wel op het feit dat een vis niet in een kom hoort, terwijl dat niet in het belang van jouw konijn is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat weet ik wel ik ga binnekort wel even langs flappus in zwolle om te kijken voor een ex ram! maar ik denk dat vele mensen er niet me eens zijn dat ik een konijn er bij neem want die zeggen tog dat het niet nodig is maar ik ga wel ff de confrontatie aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .