Ga naar inhoud

konijn heeft banaan met schil gegeten!


pluisje 18

Aanbevolen berichten

Tomaat is niet dodelijk hoor, ik geef mijn konijnen best vaak een stukje en ze leven nog steeds ;)

Maar over de banaan, ik denk niet dat het heel veel kwaad kan in de zin van dat het giftig is, maar een hele banaan met schil is wel nogal veel dus ik zou wel even goed de keutels in de gaten houden op diarree enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, mag wel, het is een natuur product! MAAR PAS OP VOOR TOMAAT DAT IS DODELIJK

tomaat is niet dodelijk. voordat iedereen hier zich rot schrikt van bovenstaand bericht. ik vind het altijd wat onhandig staan als zulke dingen gepost worden en niet kloppen.

De plant mag niet van een tomaat, want het is een nachtschadeplant, dus giftig. Zelfde geldt voor pepers, aardappels (maar die mogen ze helemaal niet hebben geloof ik) en paprika.

Met paprika is toch niks mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Argh, de ene verwarring na de andere in dit topic.

1. Met de VRUCHT tomaat, paprika etc. is idd niks mis, dat zegt Ainariel nu juist.

Alleen de PLANTEN waar ze vanaf komen behoren allemaal tot de familie van de nachtschade, en dát is giftig. De stengels, de bladeren en de bloemen dus. Je ziet dat aan de blaadjes, dat het nachtschade is, en het heeft ook een bepaalde geur. Kijk maar eens goed naar die planten en andere planten.

2. Koolsoorten zijn niet giftig, maar moeten altijd met mate gegeven worden en ook altijd in combinatie met ander groen/eten.

3. Niet alleen rabarber is giftig, er zijn wel duizenden giftige planten, waar rabarber er 1 van is. Dat alléén rabarber giftig is is onzin.

4. Niets van het bovenstaande heeft met bananen te maken.

Het is allemaal niet zo moeilijk maar als iedereen maar wat uit z'n nek gaat zitten kletsen en lukraak een soort plant of vrucht erbij gaat halen wordt het wel heel verwarrend.

Ik hoop dat iedereen die de onzin-dingen leest ook verder leest.

Wat mij betreft wordt dit topic verwijderd om te verkomen dat onzin straks als waarheid de wereld in wordtgeholpen en verwarring ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .