Ga naar inhoud

Myxomatose


Danonino

Aanbevolen berichten

Hallo!

Een maand geleden kocht ik een nieuw konijntje bij een kweker. Mijn vorig konijntje was gestorven aan myxomatose.

De kweker verzekerde me dat het een heel gezond konijntje zou zijn en dat hij de nodige inentingen kreeg. Mijn nieuw konijntje, Dino, zag er inderdaad veel gezonder uit.

Woensdagavond begonnen de oogjes van Dino rood te zitten... Ik maakte mij zorgen, dus zijn we de dag erna naar de dierenarts geweest. Zij heeft Dino grondig onderzocht en ze heeft hem ondertussen ingeënt. Ze zei dat de rode en gezwollen oogjes waarschijnlijk vanher hooi zouden kunnen zijn... Maar de oogjes werden niet beter integendeel...

Vandaag zijn we opnieuw naar de dierenarts geweest want het ging niet beter met Dino. Hij kreeg antibioticum en een ontzwellingdmiddel.

Ik hoop zo hard dat hij beter wordt! Hij eet en drinkt gelukkig nog veel!

Kan iemand mij zeggen wat ik nog extra kan doen/geven zodat hij snel beter wordt?

Bedankt!

Danonino

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenartsen op die lijst, zijn door leden van dit forum konijnkundig bevonden. Dat wil dus niet zeggen dat ze de konijnen uitbreiding van de opleiding gehad hebben.

Oke bedankt! Als het niet beter wordt dan raadpleeg ik een dierenarts van deze lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .