Ga naar inhoud

Wanneer nu echt beginnen met kunstjes?


coockierabbit

Aanbevolen berichten

Ik zou eerst op zoek gaan naar een goede beloning, die hij wel graag aanneemt. Clickertraining aanleren zonder dat je konijn de beloning aanneemt is vrij lastig namelijk :)

Je kunt het proberen met: brokjes, brokjes van een ander merk, kleine stukjes fruit, gedroogd fruit, kleine stukjes groenvoer (wortel, witloof, andijvie, paprika... net wat hij graag lust) of met kruiden (kan vers of gedroogd).

Train ook niet als hij net gegeten heeft, maar liever voor hij zijn eten krijgt, of met zijn eten :)

Op een gegeven moment ga je zien dat je konijn het snapt dat hij bij de click iets lekkers krijgt. Als hij dat snapt kun je verder gaan. Begin met iets eenvoudigs. Ga een stap van hem af staan en laat hem naar je toe komen bijvoorbeeld. Als hij jouw kant op komt, al is het in het begin maar een paar centimeter, dan click je en beloon je. Op een gegeven moment ga je zien dat je konijn zoekt naar wat hij moet doen voor de beloning. Als je dat ziet, dan kun je weer een stapje verder gaan.

Het ene konijn snapt het in een kwartier, de ander zal er 3 maanden voor nodig hebben :) Bij clickertraining is het wel zo dat je konijn moet willen werken voor iets lekkers, een goede beloning is dus wel erg belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je moet eerst iets hebben wat ie lekker vind.

Ik gebruik altijd kleine stukjes wortel of witlof, een tip die ik van een kennis kreeg is biquitjes (kruimels) schijnen ze gek op te zijn, maar dat is wel minder gezond natuurlijk.

De eerste stap is clicken zodra ze t lekkers aannemen, zo verbind je het lekkertje aan de click, daarna de tijd oprekken tot 2 a 3 seconden tussen de click en t lekkers.

Zelf gebruik ik ook een targetstick, en dat is bij mij stap 2; targetstick aanraken = click en dan lekkers, daarna kan je beginnen met je konijn de stick laten volgen.....en dan zijn er kunstjes aan te leren.

Ik reken voor elke stap meestal een week en dan elke dag 2 keer een minuut of 10 trainen, maar ieder konijn heeft zn eigen tempo natuurlijk dus t kan ook langer duren.

SUCCES!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geef je hem zoal te eten op een dag? Het kan ook gewoon zo zijn dat hij al genoeg gegeten heeft en helemaal geen trek meer heeft.

Ik geef 'm meestal aan het begin van de dag een bakje vol eten, meestal liggen aan het einde van de dag de biks er alleen nog in, de rest heeft 'ie eruit gepikt... En natuurlijk hooi :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik beginnen met veranderen van voeren, in ieder geval naar 2 keer per dag een beetje, maar liever nog, langzaam overstappen naar biks. Zo heb je meer kans dat je konijn andere dingen wil gaan proeven.

Ik heb ook (hangoor)dwergjes en bij mij krijgen ze 's avonds ong. 30 gr. biks, dat is een klein blikje van de tomatenpuree vol. voor de rest onbeperkt hooi, en alle andere lekkertjes zijn te "verdienen" onder het trainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik beginnen met veranderen van voeren, in ieder geval naar 2 keer per dag een beetje, maar liever nog, langzaam overstappen naar biks. Zo heb je meer kans dat je konijn andere dingen wil gaan proeven.

Ik heb ook (hangoor)dwergjes en bij mij krijgen ze 's avonds ong. 30 gr. biks, dat is een klein blikje van de tomatenpuree vol. voor de rest onbeperkt hooi, en alle andere lekkertjes zijn te "verdienen" onder het trainen.

Ik zal eens kijken of dat een oplossing is bij 'm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag 20 tot 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht geven. Een dwergkonijn zal 1,5 tot 2 kg wegen. Het is ook beter om geen gemengd voer te geven, want daar kan hij de lekkere dingen uit eten, en de gezonde dingen (de staafjes) van laten liggen. Gemengd voer is niet zo gezond voor konijnen omdat er kleurstoffen, suikers, te veel calcium en andere ongezonde dingen in zitten. Je kunt het een beetje vergelijken met elke dag bij de McDonalds eten... dat is ook niet goed voor je! Hooi is het hoofdvoer voor konijnen, dat mag hij de hele dag door onbeperkt eten. Brokjes zijn een aanvulling.

Ik vermoed dat je konijntje als hij een wat beter dieet heeft, maar wat graag wil werken voor iets lekkers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag 20 tot 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht geven. Een dwergkonijn zal 1,5 tot 2 kg wegen. Het is ook beter om geen gemengd voer te geven, want daar kan hij de lekkere dingen uit eten, en de gezonde dingen (de staafjes) van laten liggen. Gemengd voer is niet zo gezond voor konijnen omdat er kleurstoffen, suikers, te veel calcium en andere ongezonde dingen in zitten. Je kunt het een beetje vergelijken met elke dag bij de McDonalds eten... dat is ook niet goed voor je! Hooi is het hoofdvoer voor konijnen, dat mag hij de hele dag door onbeperkt eten. Brokjes zijn een aanvulling.

Ik vermoed dat je konijntje als hij een wat beter dieet heeft, maar wat graag wil werken voor iets lekkers!

Ik geef Max inderdaad gemengd voer, ik wist niet dat dat slecht voor 'm was! Zal ik als ik de volgende keer voer koop snel iets aan doen. Dan kan Max trouwens ook niet anders dan de staafjes gewoon opeten naast zijn hooi. Bedankt voor de tips allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zomaar nadat je het biks heb gekocht direct dat alleen geven!

Je moet hem laten wennen,meng eerst een paar staafjes met het gemend voer,en zo steeds meer staafjes (biks).Als je in 1 keer zou veranderen zou hij er wel eens ziek van kunnen worden.

Heb je ook al wortelchips of een plakje banaan geprobeerd,dat gebruik ik hier voor beloning :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit topic leer je zo te zien al veel, hoe langer je op bb zit hoe leuker het voor jouw én Max word!:love:

Als je oriënteert op het forum kun je het leven van Max en jullie band op allerlei manieren beteren, veel plezier met hem en de clickertraining!:he::yes:

aangepast door FabienneNina
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit topic leer je zo te zien al veel, hoe langer je op bb zit hoe leuker het voor jouw én Max word!:love:

Als je oriënteert op het forum kun je het leven van Max en jullie band op allerlei manieren beteren, veel plezier met hem en de clickertraining!:he::yes:

Niet zomaar nadat je het biks heb gekocht direct dat alleen geven!

Je moet hem laten wennen,meng eerst een paar staafjes met het gemend voer,en zo steeds meer staafjes (biks).Als je in 1 keer zou veranderen zou hij er wel eens ziek van kunnen worden.

Heb je ook al wortelchips of een plakje banaan geprobeerd,dat gebruik ik hier voor beloning :yes:

Ik heb inderdaad alweer veel geleerd sinds ik op BB zit, bedankt voor alle reacties! Over die wortelchips, heb je daar een voorbeeld van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben net naar de winkel gegaan en daar gedroogde stukjes appel gekocht. Bij max was het een succes, het probleem is alleen dat als ik click hij heel erg vaak 'mishapt', en daarna weer wegloopt en dan best wel druk doet. Wat kan ik hiertegen doen? Want clicken en dan geen beloning geven daar schiet ik ook niks mee op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je niet te snel? eerst moet ie weten dat clicken betekend dat ie iets lekkers krijgt, je geeft dus lekkers en als ie t aanpakt, click je.

Als je konijn t na een poos(je) weet ga je pas lekkers geven NA het clicken, je merkt dan dat ie t snapt doordat hij het echt aanpakt.

Als je konijn al snapt dat t lekkers krijgt na een click kan je er een truckje aan verbinden. Je clickt dan als iets goed gaat en dan weet je konijn dat er een beloning aan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .