Ga naar inhoud

Passende liedjes op bruiloft

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals sommigen misschien al in het cafe konden lezen, komen ik en mijn vriend er maar niet uit welke liedjes we moeten kiezen voor de trouwceremonie zelf... Of ja, eigenlijk moet ik aanstaande zeggen.. We hebben allebei een andere muzieksmaak en rustige liedjes over uit elkaar gaan/zijn en liefdesverdriet passen niet echt. Het ergste is dat we er 3 uit moeten zoeken. Eentje voor voor, eentje tijdens en eentje na. Lastig! Heeft iemand een tip/suggestie?

Owja, mijn vriend zijn ouders zijn uit elkaar, maar de mijne nog bij elkaar en sinds kort 25 jaar getrouwd. Het leek ons wel leuk om hun liedje in elk geval als 1 van de opties te houden, daar we geen 'eigen' liedje hebben en zo toch een liedje met een romantische achtergrond. Dat nummer is overigens van Jennifer Rush. The power of love.

Groetjes,

Daisy

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thanks voor je reactie. Zulke liedjes hoor je inderdaad veel. Net als:

Westlife - You raise me up

Adele - Make you feel my love

Bette Midler - The rose

Nick en Simon - Samen één

Peter Maffay - Du

Westlife - Flying without wings

Michael Buble - You & I

Michael Buble - Everything

Michael Buble - Hold on

Tot nu toe allemaal afgevallen. Laatste liedje is het trouwliedje van een goede vriendin van me die in april trouwt. Daar wil ik dus zowiezo vanaf blijven! Wil ik wel speciaal voor hun bij de dj doorgeven om te draaien op het feest :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn binnenkomst aan de arm van mijn vader, had ik een liedje voor mij gekozen.

Daddy's little angel.

Bij de ringen speelde Simply the best van Tina Turner.

Als afsluiting van de ceremonie, bij het verhandigd krijgen van he tt rouwboekje en daarna d'de kus hebben mijn man en ik gekozen voor:

From this moment on van Shania Twain.

Laatstgenoemd nummer is ook echt ons liedje geworden!

Veel plezier met de voorbereidingen vande bruiloft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Noontje: dankjewel :) Laatste nummer ken ik niet, dat zoek ik nog ff op! Heb zelf geen weggeefmomentje, helaas. Trouwen ook niet in de kerk of op het gemeentehuis, maar in een museum. In een museum? Jep, museum De Wieger in Deurne :) Prachtige locatie met een trouw'zaaltje' in de openlucht. Ideaal bij goed weer, waar we 21 juni wel op gokken. Niet tussen de kunstwerken in elk geval.

@Nalapuk: Tsja, waar houdt mijn vriend van.. Metallica, Basement Jaxx, Rammstein, Faithless.. En ik van Mika, Michael Buble, Jason Mraz, James Morrison, Bruno Mars.. Gezamenlijk Di-rect, Miss Montreal, VanVelzen, Alain Clark. Niet echt geschikt dus. Hoewel laatstgenoemde misschien ergens iets in zijn repertoire kan hebben. Meeste is toch wat meer up-tempo. Of met niet echt de meest geschikte teksten..

aangepast door Deeskuh88
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor onze misviering van de trouw hadden we er 5 nodig. Dit waren ze:

Aerosmith - Don't wanna miss a thing

Kiss - I was made for loving you

Genesis - Follow you follow me

Pachelbel - Canon in D (elektrische gitaar)

Phil Collins - On my way

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij binnenkomst hadden we een liedje van Lord of the Dance: Suil a ruin of My Wedding day (dat weet ik niet meer)

Ik had er een van Nightwish: volgens mij Moondance (tijdens het tekenen van de aktes)

Een van Tarja: Sing for me (toen we gefeliciteerd werden)

Mijn zusje en haar man hadden bij binnenkomen: Then I saw her face, now I'm a believer (dat nr uit Shrek, geen idee wie dat is)

Op het feestje heb ik gezongen en dat nummer was van Shania Twain: From this moment on. Dit is een echt bruiloftsnummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is er genoeg te vinden... maar wel lastig dat jullie smaken niet overeen komen!

Moet het een rustig nummer zijn of juist niet?

Wie weet zit hier iets tussen? Van de meeste nummers zijn ook veel verschillende versies van verschillende artiesten te vinden, dus wie weet.

Uncheained melody- righteous brothers

The Monkees - Im a Believer

UB40- cant help falling in love

John Lennon - Stand by me

Micheal Jackson - the way you make me feel

Seal - love's devine

Elton John - Your song

The temptations - stand by me

Lion King - Can you feel the love tonight

Brian Adams - Everything

Eva Cassidy - Songbird

Mn zus had michael buble - crazy love als nummer bij haar bruiloft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een tip: ik weet niet of je TLC kunt ontvangen, maar daar heb je een programma Four Weddings. Is vast wel op Youtube te vinden. Daar heb je 4 bruiden die elkaars bruiloft "raten". En daar komen een heleboel liedjes voorbij:

Thank you for loving me (Bon Jovi). En ik hoorde nog een paar wat ik ff vergeten ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

TLC? Die ken ik nog niet. Zal eens kijken of ik het kan ontvangen. De rest ook bedankt voor de tips! We zijn wel op zoek naar de wat rustigere nummers. Di-rect ofzo vinden we ook niet geheel gepast... Aan de andere kant hebben we ook niet heel veel met de 'cliche-nummers'. Het gaat dus nu echt puur om een gevoel bij nummers en dat maakt het zo lastig. De muzieksmaak van ons beiden ligt bij sommige liedjes wel bijeen en bij artiesten in het algemeen weer ver uit elkaar. Daarom moeten we kiezen op gevoel en dan heb je zoveel mogelijk nummers nodig.. Vandaar. Waardeer jullie tips zeer zeker! Heb ook al veel nummers op spotify opgezocht en opgeslagen onder mogelijkheden, wat mij al beviel. Nu nog kijken wat mijn vriend ervan vindt... Meer tips en suggesties blijven welkom! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ja... Nouck! Das idd ook een fantastisch nummer, dat van Racoon. Die staat ook hoog op mijn verlanglijstje :D Vindt mijn vriend ook een goed nummer. Was die alweer vergeten. Dat wordt er ook een denk ik :)

The Script is inderdaad ook goed, zal daar ook eens tussen kijken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan het me wel voorstellen hoor, ik heb zo'n beetje door je verhalen heen gelezen en ik heb eruit begrepen dat je echt alles van tevoren tot in de uiterste puntjes voor elkaar wilt hebben en aangezien er hier een aantal getrouwd zijn of gaan trouwen, beseffen we wat voor werk er wel niet aan kan zitten. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .