Ga naar inhoud

Sproeien of plassen?


Det

Aanbevolen berichten

Mijn rammetje is nu pak m beet 3 maanden oud en presteert het sinds deze week elke keer snel de hondenmand in te duiken en gauw te plassen.. Ik snap wel dat dit territorium afbakenen is maar tis echt sinds 3 dagen extreem!

Hij mag bij voorbaad de mand al niet in omdat ik wist dat dit zou gebeuren dus elke keer als hij er maar 1 poot inzet 'jaag' ik m al weg.

Nu is hij dus op een punt dat ik denk dat hij donders goed weet dat t niet mag want hij springt er gauw in en zodra ik opsta is hij weg! Maarrrr mijn probleem nu is dus: zodra hij 1 poot in de mand zet, sta ik al op om hem eruit te halen, en alsof hij het erom doet, hij piest zo snel mogelijk van zich af en t intresseerd m niet of ik dan al bij m ben want hij zet zich zowat schrap om die flinke plas te kunnen doen!

Super irritant want hij is zo zindelijk verder! Plast altijd op de bak

Zou dit al sproeien kunnen zijn? Tis echt smerige pies!!!! En wat is nu precies het verschil tussen gewoon plassen en sproeien in bijvoorbeeld deze situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn heeft het ook een paar keer gedaan. Tot dat ik er genoeg van had en had ik dat stuk even afgezet zodat ze er niet kon komen. Na enige tijd weer af/toe haar toelaten op de plek, en toen is het vanzelf overgegaan. Daarnaast had ik de locatie afgenomen met sterke geur verfrisser, dat kan het ook zijn geweest.

Het verschil wat bij onze pingu zien is bij sproeien, dat doet ze in een wilde sprong, met dr heupen gedraaid, om pies zo verspreid mogelijk te lanceren, veelal druppels en het gebeurd in 1 sec. Als ze gaat plassen staat ze stil, wiebelt haar staartje een beetje en volgt er een 'glas water'.

aangepast door Pingu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook heel erg hoor.. zowel mijn ram als mijn voedster piezen het hele kleed onder wat iig de voedster van mij nooit deed. Laatst ze omstebeurt los lopen maar dan ruiken ze elkaar nogal!! Oooh ooohooh zo vies! Maar eind deze maand word de ram gecastreerd en kunnen ze samen gekoppeld worden, hopen dat het dan over is :) Mijn voedster plaste eerst nooit als ze los liep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dit is inderdaad niet leuk!! Kan niet wachten dat t wat warmer wordt zodat hij lekker buiten rond kan rennen zonder dat ik er continu op moet letten! Castreren zal nog wel even duren, verschillende dierenartsen gesproken maar er is er maar 1 die het met 5 mnd wil doen, de rest allemaal vanaf 6 mnd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk neemt ie wraak omdat ie niet bij de mand in de buurt mag komen. En aangezien hij jouw nog niet durft onder te plassen, moet de hond maar het slachtoffer zijn. Dit geintje heeft Stamper ook al eens uitgehaald bij Dazzle (onze labrador).

Ik denk echt dat hij gecastreerd moet worden. In welke regio zit je? Je zou bij onze lijst eens kunnen kijken, want er zijn genoeg dierenartsen die met 3, 4 maanden al castreren, mits de ballen zijn ingedaald.

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .