Ga naar inhoud

Kort vraagje over SS


Megan

Aanbevolen berichten

Eerst gaf ik mijn voedster en ram HFST, en dan 2 eierdopjes per dag. Voor samen. Dit kwam volgens mij uit op zo'n 20 g per kg gewicht. Nu voer ik SS maar dat is natuurlijk een lichtere korrel.

En ik begreep dat ze van SS minder mogen hebben.

Ik bleef dus 2 eierdopjes voeren maar volgens mij is dit te weinig voor samen per dag. De keukenweegschaal is kapot dus kan het ook niet wegen. Maar ze eten hun eten echt letterlijk binnen 2 minuten op, ze gooien haast het bakje uit mijn handen als ik het neerzet. Is dit normaal? Ze krijgen verder nog kruiden, wilgentakken en onbeperkt hooi. Hooi eten ze heel goed sinds ik over gestapt ben op tijmhooi.

Mijn vraag is dus: hoeveel mogen ze hebben van SS? En kan het zijn dat ze honger hebben ondanks dat ze biks en hooi krijgen? Want hoeveel biks ik ook geef, het lijkt wel of ze de hele dag door kunnen eten, vooral de voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n normale konijnen etensbakje en die doe ik gewoon vol. Maar dat is dan voor 2 konijnen.

Doen ze bij ons op de opvang ook dus dat heb ik daar een beetje van overgenomen ...

SS is volgens mij 25 gr. per kilo dus daar zouden ze meer van moeten krijgen dan de SS,

Weet niet hoeveel je nijnen wegen natuurlijk, maar 2 eierdopjes klinkt mij erg weinig eerlijk gezegd. :$

Of misschien geef ik wel gewoon te veel :P

En met onbeperkt hooi is er nooit honger natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik met de voerbak naar de keuken om te meten, konijn er hardhollend/ sliding maken achteraan, kitten wordt wakker, vliegt ook achter me aan. Maar ik leef nog!

http://www.bunnybunch.nl/community/album.php?albumid=5605&attachmentid=67299

Dit is het bakje dat ik gebruik, dit is afgemeten op de keuken weegschaal 15gr. aangezien jij geen weegschaal hebt; 27brokjes!

Mijn ervaring is dat het ongeveer evenveel lijkt, van HFST mogen ze meer gram, maar zijn de brokjes ook weer wat zwaarder, SS is wat luchtiger, waardoor het wat meer lijkt.

En konijnen hebben ALTIJD honger ;) niks van aantrekken, hooi vinden ze ook lekker, eten ze dat maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .