Ga naar inhoud

hangoor of oortjes rechtop en waarom?

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi! :) merk dat hangoren in het algemeen een groot nadeel hebben..

Net merkte ik dat spider en star met hun oren in het waterbakje komen! Daardoor lijkt het echt dat ze veel meer drinken dan dat ze dat doen. Dus mensen die denken dat hun konijn een ziekte heeft kan er naast zitten! Misschien kun je dan het beste zo drinkflesje alleen ophangen om te kijken hoeveel de konijnen drinken. toch?

Maakt het uit als de konijnen hun oren steeds nat worden?

Mijn konijnen wonen buiten en ik gebruik 's winters een smaller hangbakje voor water. Tijdens het drinken vallen de oren buiten het bakje (zelfde idee als die speciale hoge smalle cockerspaniël voerbakken) en blijven ze droog. Vind ik toch een prettiger idee met vorst en zo. Zomers hebben ze een grote stenen hondenbak in de ren en dan heeft mijn voedster regelmatig natte oorpunten. De ram heeft kortere oren, kan ze ook optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na jaren konijnen met staande oren te hebben gehad heb ik nu voor het eerst twee nhd's en ik vind ze geweldig.Leuk,lief karakter,en een geweldig uiterlijk.En of ik na deze konijnen weer zal kiezen voor hangoren ach dat weet ik niet,ten eerste hoop ik dat M&S nog jaren leven en wie weet wat ik daarna weer leuk vind.Niks zo veranderlijk als de smaak van een mens.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze allebei.

Ik weet nog toen ik fibo ging uitzoeken wou ik en geen mannetje en geen hangoren. Ik dacht da hangoren namelijk meer medische problemen konden krijgen met hun oren. Blijkt een fabeltje te zijn. Maar ik kwam thuis met fibo en dat is een mannentje met hangoren. Hij sprak me gelijk aan. En hij zat gewoon rustig tussen alle andere die allemaal druk bezich waren. Hij deed lekker zijn ding snuffelde een beetje aan mij en vond het allemaal wel best. En nu vindt ik zijn oren geweldig die overigs echt lang zijn. HIj kan nameljk altijd zo sullig zijn als je hem roept of zegt dat iets niet mag.

Selfie heeft opstaande oren. Ik heb haar uit de opvang en heb gewoon gekozen wat beste bij fibo past. En wat voor oren maakte me niet uit al vindt ik het leuk dat ik ze beide heb. Alleen aaien was wennen want bij fibo zitten we altijd met de oren de stellen en te aairen en vindt hij heerlijk bij haar moeten we het nog ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .