Ga naar inhoud

hangoor of oortjes rechtop en waarom?

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb een Teddy met hangoren en een Teddy met rechte oren... heb eigenlijk geen voorkeur.....de rechtop orige is wat ondeugender ogend maar dat komt waarschijnlijk dat ze ook ondeugender is....en de hangoor is mijn lekker sul een knuffelkont

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik eigenlijk geen voorkeur, heb beide gehad (maar wel meer rechtop- oren) maar nooit er echt bewust zo over nagedacht.

Ik zat te denken, zouden hangoren geen last hebben van het 'hangen'? Aangezien het hun hoofdhuid naar beneden trekt en het eigenlijk niet natuurlijk is? Ik heb zelf geen idee hoor, maar ik vroeg het me gewoon af..

Ik zie hier in mijn vakantie opvang trouwens ook vaak hangoren.

aangepast door Jopvang
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 9 maanden later...

Hallo, Ik weet dat dit een topic is die ongeveer 9 maanden uit is. Hopelijk maakt dat niet zoveel uit. het is pas 2014 ;)

Nou ik heb voor hangoren gekozen omdat ik ze schattig vind en lief.. Achteraf is het per karakter verschillend Star is een NH Denk rasloosje der oren hangen maar kunnen soms ook hoog staan als een vliegtuig moet altijd om der lachen. ze is heel rustig! maar wel heel aandachtsgeil. Heel fijn is dat. Spider is een DH en is drukker maar ook schuwer helaas. Ik pak hem niet op laat hem na me toekomen. Ik merk verandering maar het duurt denk ik nog wel even als ik een band met hem wil opbouwen.

Hangoren zijn ook veiliger voor oorproblemen volgensmij. Ik strooi wel eens voor de lol met eten in het hok. zodat ze alles een beetje ontdekken enzo. en omdat ze als een gek overal heen rennen. LOL ;)

Bij staande oren zou ik denk ik dat niet doen. Mede omdat die brokjes dan in de oren kunnen komen! dat kan toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol ik heb vier konijnen met staande oren (en twee met hangoren) en i kstrooi gewoon brokjes in de ren hoor :P juist bij hangoren merk ik vaker dat ze oorproblemen hebben zoals oorontstekingen of teveel oorsmeer o.i.d. Het oorspronkelijke konijn is er op gebouwd om de gehoorgangen te beschermen, wij mensen hebben er hangoren van gemaakt. Maar de meeste dingen die wij mensen veranderen ten opzichte van het natuurlijke zijn nauwelijks verbeteringen te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een prachtig klein rammetje met kleine staande oortjes.

Zijn energieke uiterlijk en pretoogjes spraken mij direct aan!

En dat hij schattig was, was mooi meegenomen.

Nu binnen een maandje ongeveer komt er een vriendinnetje voor mijn Jongen.

En dan gaan we kijken met welke kleintje hij het best overeenkomt.

En als het een "minder mooi" meisje is dan is dat zo...

Zolang ze maar een leuke en aangenaam karakter heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangoren zijn ook veiliger voor oorproblemen volgensmij. Ik strooi wel eens voor de lol met eten in het hok. zodat ze alles een beetje ontdekken enzo. en omdat ze als een gek overal heen rennen. LOL ;)

Bij staande oren zou ik denk ik dat niet doen. Mede omdat die brokjes dan in de oren kunnen komen! dat kan toch?

Dat denk ik niet hoor, wilde konijnen hebben voor zover ik weet allemaal staande oren, die lopen ook in de wind, regen en af en toe zal er ook wel een blaadje naar beneden vallen. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een konijn waar een brokje vast zat in het oor. :P Zoals hierboven ergens al gezegd hebben mensen hangoren "gemaakt", er is waarschijnlijk een reden waarom wilde konijnen staande oren hebben, daarmee horen ze beter en kunnen ze sneller vluchten. Ik ken een paar verhalen van konijnen met oorproblemen, maar dat waren allemaal hangoren. Niet dat een konijn met staande oren geen oorproblemen kan hebben, maar volgens mij komt dat toch minder voor.

Ik zelf had voor ik op deze site zat een sterke voorkeur voor staande oren. Mijn eerste 3 konijnen die ik toevallig kreeg/opving hadden alledrie staande oren, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. Aan die oren kan je zoveel zien, ik heb geen ervaring met hangoor konijnen, maar ik denk dat hun "oorexpressie" toch veel minder duidelijk is. Maar nu ik op deze site zoveel schattige hangoren gezien heb, is de kans groter dat ik voor mijn mannetje misschien toch een hangoor vrouwtje meeneem. (Als hij dat ziet zitten natuurlijk, want het zal in de eerste plaats zijn keuze blijven.) Wat ik wel nog steeds heb, is een voorkeur voor grote oren, er zijn zo van die dwergjes met mini-oortjes, die spreken mij echt niet aan. Ik zou zo'n konijntje niet afwijzen, maar het zou toch niet mijn eerste keuze zijn. Als we het puur over uiterlijk hebben dan, want karakter speelt ook een grote rol natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluisje: Staande oortjes, ik was opslag verliefd op haar zo lief kopje en ook zo ondeugend!

Snuitje: Staande oortjes, het vlekje op haar mond was gewoon zo schattig (al hoewel was ze niet zo schattig maar nu wel)

Snuf: Half hangoor Half Staand, is uit een oepsnestje van Snuitje ze is een schatje en houd van moder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 konijntjes met staande oren gehad. Nu hebben we Mars hij heeft ook staande oren en muffin als ons eerste hangoor konijntje.

Ik vond het wel een leuke afwisseling en dit klinkt vast heeeel stom maar bij muf heb ik altijd zo een meisjes achtig staartjes idee haha. Maar nee ik heb geen voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij toeval 2 hangoren, ik wilde konijntjes met staande oren maarja deze 2 kwamen op mn pad en k ben gek op ze.

Ik vind niet dat je bij hangoren minder expressie ziet. Die oren gaan alle kanten op hoor. Als ze schrikken of iets horen wat ze niet kennen gaan de oren recht omhoog. Maar soms staan ze ook in vliegtuig stand of 1 omhoog en 1 omlaag, of 1 halverwege.

Er zit genoeg beweging in :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij toeval 2 hangoren, ik wilde konijntjes met staande oren maarja deze 2 kwamen op mn pad en k ben gek op ze.

Ik vind niet dat je bij hangoren minder expressie ziet. Die oren gaan alle kanten op hoor. Als ze schrikken of iets horen wat ze niet kennen gaan de oren recht omhoog. Maar soms staan ze ook in vliegtuig stand of 1 omhoog en 1 omlaag, of 1 halverwege.

Er zit genoeg beweging in :P

Dat ligt er ook wel aan hoe groot de oren zijn en hoe de oorstand is. Mijn hangoordame kan echt geen kant uit met d'r oren, daar zit geen beweging in. Zij heeft vrij lange oren die gewoon echt hangen. Mijn NHD heeft veel kleinere oren die net wat anders tegen dat koppie staan, waardoor ze alle kanten op kunnen. Jouw dames hebben volgens mij ook niet extreem lange oren waardoor ze er toch meer mee kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er ook wel aan hoe groot de oren zijn en hoe de oorstand is. Mijn hangoordame kan echt geen kant uit met d'r oren, daar zit geen beweging in. Zij heeft vrij lange oren die gewoon echt hangen. Mijn NHD heeft veel kleinere oren die net wat anders tegen dat koppie staan, waardoor ze alle kanten op kunnen. Jouw dames hebben volgens mij ook niet extreem lange oren waardoor ze er toch meer mee kunnen.

Ze hebben inderdaad geen extreem lange oren, kan me voorstellen dat een FH er bijvoorbeeld veel minder mee kan.

Ze hebben ook niet van die slappe hangoren maar echt van die schelpen, ze zijn vrij apart :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol ik heb vier konijnen met staande oren (en twee met hangoren) en i kstrooi gewoon brokjes in de ren hoor :P juist bij hangoren merk ik vaker dat ze oorproblemen hebben zoals oorontstekingen of teveel oorsmeer o.i.d. Het oorspronkelijke konijn is er op gebouwd om de gehoorgangen te beschermen, wij mensen hebben er hangoren van gemaakt. Maar de meeste dingen die wij mensen veranderen ten opzichte van het natuurlijke zijn nauwelijks verbeteringen te noemen.

Dit is wel fijn om te weten! Dankjewel! Zo te zien is dit topic weer actief door mij! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze FH kunnen hun oren niet omhoog zetten. Voedster heeft wel iets kleinere oren dus daar zit wel wat beweging in en daar kan je ook wel aan zien dat ze iets van plan is. Ze gaan dan wat verder opzij staan. Bij meneer zit er geen beweging in maar dat is ook wel grappig want die is daardoor wat onvoorspelbaar wat erg grappig is als ik met ze aan het spelen ben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! :) merk dat hangoren in het algemeen een groot nadeel hebben..

Net merkte ik dat spider en star met hun oren in het waterbakje komen! Daardoor lijkt het echt dat ze veel meer drinken dan dat ze dat doen. Dus mensen die denken dat hun konijn een ziekte heeft kan er naast zitten! Misschien kun je dan het beste zo drinkflesje alleen ophangen om te kijken hoeveel de konijnen drinken. toch?

Maakt het uit als de konijnen hun oren steeds nat worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! :) merk dat hangoren in het algemeen een groot nadeel hebben..

Net merkte ik dat spider en star met hun oren in het waterbakje komen! Daardoor lijkt het echt dat ze veel meer drinken dan dat ze dat doen. Dus mensen die denken dat hun konijn een ziekte heeft kan er naast zitten! Misschien kun je dan het beste zo drinkflesje alleen ophangen om te kijken hoeveel de konijnen drinken. toch?

Maakt het uit als de konijnen hun oren steeds nat worden?

Ik let er eerlijk gezegd niet eens op hoeveel ze drinken, af en toe kijk ik eens maar ik ben er echt niet iedere dag enorm mee bezig.

Als het enorm af gaat wijken dan valt het vanzelf wel op.

Mn meiden hangen wel eens in de silo met hun oren, of 1 van hun oren. Nouja jammer dan, voor mij geen rede om een flesje op te gaan hangen.

Ten eerste drinken ze absoluut niet uit een flesje, ten tweede vind ik persoonlijk een flesje ook minder fijn voor ze. Ze moeten k weet niet hoe lang met dat balletje lopen frutsen voor ze een slok water binnen krijgen. Tenzij je een flesje hebt die makkelijker werkt en gewoon doorloopt als je een pennetje opzij drukt ofzo.

Drinken ze nergens anders uit dan uit een flesje, tjah prima toch? Maar ik zou er zelf niet voor kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat het uitmaakt als de puntjes van de oren nat worden. Dinky heeft hele lange oren en die worden niet alleen nat maar zijn vaak ook vies omdat hij buiten zit en altijd in de aarde loopt te wroeten. Ik hou het wel in de gaten maar heb er nog niks aan gemerkt.

Ik heb overigens geen voorkeur voor hangende of staande oren, vind karakter veel belangrijker :) Ik snap wel wat velen bedoelen met de cute factor die hangoren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .