Ga naar inhoud

Koppel uit elkaar halen of niet?


Lonja

Aanbevolen berichten

Zo, ik reageer ook weer eens.. ;)

Ik sta op zich wel open voor de nieuwe konijnen maar het is ook helemaal niet dat ik blij ben dat ik meer konijnen krijg, niet zo blij als toen we Hazel gingen halen of toen we Klaver gingen halen. Beetje jammer, en het komt misschien verkeerd over, maar het is gewoon niet een spontane keuze vanuit mezelf. Ik sta er 100% achter, dat moet met zo'n beslissing, maar het is toch heel anders nu. Al zal ik vast ook vanzelf wel van de nieuwe konijnen gaan houden hoor, als thuis blijkt dat ze met Hazel en Klaver overeen kunnen en ze niet terug hoeven of zo zal ik vast wel enthousiaster worden.

Kan het me goed voorstellen hoor! Die vier hier waren ook niet de bedoeling toen ik de voedsters aanschafte... Toen las ik hier op het forum dat twee voedsters lastig samen kunnen. Keuze voor een rammetje erbij en laten castreren of de gok nemen. Het is toch de ram geworden.. Ik heb me daar lang niet goed over gevoeld, hoewel Rakker echt een schatje is. Naar ons toe echt het leukste konijn wat hier rondloopt. Toen was het weer tot trio koppelen of toch twee koppels.. Ik ben maar voor Pluis gegaan toen. Heb de beslissingen snel genomen, en het is ook een lieverdje, maar toch. Zag nog steeds het liefst alleen Venco en Klene samen en verder niks. Komt ook door de omgeving hier hoor! Iedereen om ons heen verklaart ons voor gek. ("Zo'n grote kooi? Daar passen er wel 10 in!" "Een eigen kamer? Hun kooi is genoeg hoor." "Nog een konijn? Die kun je ook alleen houden" "Wil je een kinderboerderij beginnen ofzo.") Het is op die manier niet leuk meer om het beste voor je konijnen te willen. Want ja, we moeten volgens velen ook niet alles geloven wat op internet staat... We staan er zelf nu wel 100% achter en zijn blij met onze keuze. Maar het is wel eens anders geweest. Andere reden dan bij jou weliswaar, maar toch. Ik begrijp je gevoel. Ik weet ook dat dat afneemt zodra ze er zijn :)

Ik meen hier gelezen te hebben (als ik dat nog zo mag zeggen van de moderators ;) ) dat de meeste voedsters van castratie alleen maar nog minder assertief worden, wat dus wel het laatste is wat ik wil voor Klaver.

Was dat maar zo hier, dan was er af en toe een stuk minder strijd... Het verhaal van Klene: Venco en Klene slaan elkaar echt de koppen in. Ze hoeven elkaar maar te zien en de ander wordt volledig wild. Ze zien elkaar nu al een tijdje niet meer, dus hopelijk komt dat bij het viertal weer goed. Klene was altijd ontzettend op de achtergrond bezig, waardoor Venco 'de baas' was. Toen was Venco gesteriliseerd en dacht Klene misbruik te kunnen maken. Niet dus... Daarna is Klene gesteriliseerd en begon het gedonder pas echt. Rakker gecastreerd, maar hij is nogal teritoriaal aangelegd. Dus dat werd leuk... Noodgedwongen door het gedoe tussen Klene en Venco moest Klene bij Rakker. (Dacht toen nog dat alles aan Venco lag...) Klene was nog van de kaart, dus het ging goed. Achteraf was Venco bij Rakker misschien beter. Venco is niet zo heel erg territoriaal aangelegd, maar Klene wel! Die ging zich door Rakkers bescherming steeds meer gesterkt voelen, waardoor Venco het haasje is als ze haar zien. Zowel door Rakker als Klene. Rakker en Klene hebben ook regelmatig ruzie met elkaar, omdat ze alles als hun eigen zien. Sinds kort springt Klene zelf ook de kooi uit en betreffen hun ruzies alleen nog het eten. Geen ideaal koppel, maar ze kunnen ook geen moment zonder elkaar.. Een raar stel. Klene is bij hun 'de baas'. Dat is echt een b**** geworden, met hoofdletter! (Terwijl niemand dat van haar verwacht, als ze foto's zien.. zie mijn album) Ze begon als Klaver van jou en eindigt als een ware tiran, sinds haar sterilisatie. Begin ook steeds meer te twijfelen aan het viertal, maar ga het toch proberen. In de koppels zijn ze gek op elkaar en die liefde zullen ze niet snel vergeten, hoop ik.

Sterilisaties hoeven het gedrag van een voedster dus niet altijd nog minder assertief te maken. Maar kan me voorstellen dat het bij jou geen oplossing is! Dan ook zeker niet doen.

aangepast door Deeskuh88
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .