Spring naar bijdragen
Babette

Dit is Bart

Recommended Posts

Je moet ze ook wel even de tijd gunnen. Wij hadden ze met koppelen vaak wel een week in de badkamer zitten.

Jij bent toch ook niet meteen de dikste vriendjes met iemand die je net kent?

Soms is er meteen een klik en soms moet het gewoon groeien

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Negeren is altijd een goede uitgangssituatie. Dat ze dus allebei hun gang gaan is prima. Babette zal vanzelf wel wat ontdooien en Bart raakt wel wat aan haar gewend, zodat hij haar niet telkens zo overdondert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze lagen zojuist op een meter afstand van elkaar. Nu rennen ze weer wat rondjes. Het komt wel goed, inderdaad het duurt gewoon even. Babette weet ook niet wat haar overkomt met zo'n druktemaker. Gijs was altijd heel rustig en sloom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hebben samen de nacht doorgebracht. Babette oogt minder bang maar blijft wegspringen. Ze hebben wel even samen in de poepbak gelegen, toen kon ik ze lekker aaien. Bart bleef daardoor ook even rustig, dat vond Babet wel fijn. Zojuist zijn ze weer gaan rijden, Bart op Babette. Mijn man zag een 1 keer dat zij op hem reed, heb ik nog niet gezien.

Bart rent steeds al zoemend op Babet af. Ik het boekje van Stichting Konijnen Belangen staat dat ze dan sexueel opgewonden zijn (hij draait geen rondjes overigens). Maar meneer is uiteraard gecastreerd en ook al lang genoeg om geen last meer te hebben van de hormonen. Weet iemand waarom hij dit doet? En zij heeft al een paar keer het kopje in hem geduwd, even lijkt ze hem dan echt lief te vinden, totdat Bart weer wil rijden. Ter info: ze zitten nu 48 uren bij elkaar (1 nacht gescheiden door gaas).

Ik zag net dat Babet een achterpootje een beetje ontziet met hupsen. Ze heeft zich vast bezeerd met ergens vandaan springen als Bart wil rijden. Ze eet verder wel hooi. Maar toch vind ik het vervelend.

Het is een energieke ram met pit, niet negatief overigens. De opvang denkt dat Babet hem wel de baas kan, dames schijnen meestal de baas te zijn, is mij verteld. Maar toch vraag ik me dit af, bij Gijs zag ik van haar heel ander gedrag, ook bij de castratie na de koppeling. Zij was meteen de baas en het was klaar.

bewerkt door Babette

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En rust pakken kan Babette amper. Ze kan in de krappaal, er staat een doos, een vervoersmand, een tunnel en een wilgenbrug. Verder kan ze op de gereedschapsbox zitten. Maar overal klimt Meneertje Hyper de Hyper erbij:bounce:.... Zij zoekt dan weer een ander plekje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het niet weten, misschien gewoon een slecht koppel? Zo'n hyperactieve stuiterbal en een rustige nijn lijkt me geen goed koppel. Maar daar kun je nu nog niet veel van zeggen als ze pas 2 dagen samen zitten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een slecht koppel? Naar wat ik hier lees helemaal niet. Volgens mij gaat het juist prima.

Gewoon lekker hun gang laten gaan. Bart is duidelijk verliefd en Babette gaat heus niet dood van een beetje jagen.

Ze vindt heus haar rust nog wel.

Hebben ze al samen gegeten?

bewerkt door Jeannine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou het niet weten, misschien gewoon een slecht koppel? Zo'n hyperactieve stuiterbal en een rustige nijn lijkt me geen goed koppel. Maar daar kun je nu nog niet veel van zeggen als ze pas 2 dagen samen zitten...

Dat moet ik even nader toelichten. Babette is niet rustig, ze is ook actief. Op Gijs bleef ze rijden en hij was zo'n goedsul, hij liet haar haar gang gaan. Bij Flappus hebben ze nadat Babet geobserveerd is, ook juist Bart erbij geplaatst. Vanwege zijn karakter. Hij zou een voedster nodig zijn, die hem de baas zou kunnen. Babette leek geschikt. En ook Babette mag wel wat meer weerstand dan wat Gijs bood.

Ik heb de adviezen opgevolgd en heb vertrouwen in de keuze die gemaakt is. Ik denk niet dat het een slecht koppel is. Alleen ik (en dit geldt ook voor Carl van de opvang) had meer durf en minder acceptatie en angst verwacht van Babette. Het zou voor haar het beste zijn om het koppel nu in haar verblijf buiten te plaatsen zodat zij wat zekerder zal zijn en zich veiliger zal voelen. Echter Bart is een binnenkonijn, hij zat in de opvang in een benedenverdieping van een woonhuis, deze ruimte wordt niet verwarmd. Maar het is buiten wel ontzettend koud op dit moment en Bart is een slanke heer met een dun vachtje. Ze komen in ons tuinhuis, dit is een ongeisoleerde blokhut met een opening naar de buitenren. Deze opening kan ik afsluiten zodat ze puur en alleen in het tuinhuis zitten maar goed.....ook daar vriest het. Ik denk dat het voor Bart te koud is.

bewerkt door Babette

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een slecht koppel? Naar wat ik hier lees helemaal niet. Volgens mij gaat het juist prima.

Gewoon lekker hun gang laten gaan. Bart is duidelijk verliefd en Babette gaat heus niet dood van een beetje jagen.

Ze vindt heus haar rust nog wel.

Hebben ze al samen gegeten?

Ben ik met jou eens Jeannine. Ik heb ook vertrouwen in Bart & Babette als koppel.

Ik heb ze vanmorgen samen groente laten eten van hetzelfde bord. Babette pakt dan iets en rent ermee weg, ze eet het altijd ergens anders op, dit deed ze ook met Gijs als partner.

:love:Mijn man heeft net gekeken en Babette zit nu in haar toilet en Bart maakte een bunnyflop en ligt nu te chillen op de grond tegen het toilet aan. Sweet!

Bart is echt een heerlijke jonge hond (hij is zelfs al eens vader geweest:bad:). Babette moet hem even op zijn plek zetten. En dan zal het klaar zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien nog handig om te weten, bij mijn weten is namelijk het rijden van de vrouw op de man een teken van dominantie, en het koppie onder de ander duwen is ook een teken van dominantie van het konijn af die het koppie eronder duwt, Die wil gelikt worden door de ander, die dan een onderdanige positie heeft.

Babette is dus ook vrij dominant als ik het zo bekijk, niet dat dat erg is, ik denk dat het wel goed komt met dit koppel zo ;) je doet het goed hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klinkt toch allemaal best wel goed? :) Vooral zo doorgaan!

Dat zoemen doet Beer ook steeds, het is niet alleen verliefdheid, maar ook opwinding in het algemeen. Hij doet het als hij eten/wat lekkers krijgt, als hij aan het spelen is, als hij naar Buffel toeloopt om lekker te knuffelen etc. Hoor het hier dus ook regelmatig, vind het wel cute :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt, ze wil gelikt worden door Bart. Gijs haakte daar dan altijd direct braaf op in. Bart doet hiermee nog niets.

En dat ontzien van haar achterpootje. Ze gebruikt hem lichtjes. Kan ik dat even aankijken? Ze eet super goed, ik denk dat er geen sprake van erge pijn is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft hier ook een tijdje geduurd voordat Beer dat likken door had, daar zou ik me niet zo druk om maken hoor :)

En zolang Babette geen pijn lijkt te hebben aan haar pootje, zichnormaal gedraagt en gewoon goed eet, zou ik het nog even zo laten. Mocht het erger worden, zou je haar pijstillers kunnen geven, maar als ik het zo lees is dat nu nog niet nodig;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan ook in fases koppelen hoor zolang ze elkaar blijven zien en ruiken is het goed

Iedere koppeling in anders ze heeft geen adempauzes nodig

Ze had op de eerste dag van de koppeling echt wel even een adempauze nodig. Ze keutelde niet meer en zat stilletjes in een hoekje, ze had totaal geen energie meer om op Bart zijn actieve karakter te reageren. Daarom hebben ze de nacht toen wel samen in de bijkeuken doorgebracht maar gescheiden door gaas. Er is ook veel gebeurd voor haar in korte tijd. Woensdag verloor ze haar partner, vrij vlot werd ze heel erg actief in het zoeken naar hem, vrijdag zijn we met haar naar Zwolle gereden, daar heeft ze kennisgemaakt met Bart en thuis hebben we verder gekoppeld.

Ik ben ontzettend blij en opgelucht met het resultaat wat we vandaag bereikt hebben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .