Ga naar inhoud

Ik word gek van mijn konijn!


MonstersMuffin

Aanbevolen berichten

heeuuii,

Mijn konijn rammelt heel veel aan zijn hok en vooral s'avonds als ik wil slapen (hij staat op me kamer).

Ik weet niet wat ik eraan moet doen heb al een piepje gebruikt en een waterspuit. Maar na een tijdje vind die het niet meer erg.

Hij is pas 3 en halfe maand. En hij heeft heel veel dingen om mee te spelen (knuffel, eet rol, bal, kuil en ik verstop snoepjes in zijn bak) dus aan verveling lijkt het mij niet te liggen.

Mijn moeder zegt dat castreren misschien ook een optie is.

Wie kan mij helpen? Ik wil weer gewoon kunnen slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zijn kooi rammelen is een teken van eenzaamheid en/of verveling.

Een konijn is 's nachts ook actief, en wil dan ook kunnen rennen. Ze slapen niet zoals mensen. Waarschijnlijk heeft hij te veel energie die hij niet kwijt kan. Het zou fijn zijn voor hem als je een ren om zijn hok zet of je kamer konijn-proof maakt zodat hij 24/7 los kan lopen.

Waarom mag je van je ouders geen konijn erbij? Als je de redenen weet kun je er misschien iets aan doen? Want een konijn is echt een groepsdier en is meestal ongelukkig en eenzaam zonder maatje. (Niet altijd, er zijn altijd uitzonderingen. ;) ) Een konijn extra is juist minder werk, want een konijn alleen vraagt heel veel aandacht.

Je zou buiten ook een ren en hok voor hem kunnen maken. Daar kan hij altijd zijn energie kwijt zonder dat jullie er last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen staan ook op me kamer, in het begin werd ik er ook helémaal gek van.

Ik weet niet hoelang je je konijn al hebt, maar het is in het begin ook wenen.

Je zou ook met oortjes, en dan muziek kunnen gaan slapen?

Mijn konijnen zijn veel rustiger geworden toen ze elkaar hadden.

Zoiezo zijn ze dan veél gelukkiger, kan je je ouders echt niet overhalen?

1 of 2 konijnen is eigenlijk niet veel verschil, de kosten zijn allen wat duurder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil hem best los laten lopen dag en nacht want heb alle snoertjes enz al vergedaan maar hij kan bij me bed en dan plast die en als ik erin lig vind ik het niet echt lekker.

ik heb heel lang moeten smeken voor een konijn en nu worden me ouders eral gek van dat die niet in zijn wc altijd plast en dat die soms bijt en nu ook dat die te druk is s'nachts, maar ik kan het nog wel even zeggen tegen ze want omdat nu iemand anders het ook zegt komt het denk ik anders over.

buiten is geen optie want ik zit aan de waterkant en ben bang dat er dan ratten komen en dat vind ik zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen staan ook op me kamer, in het begin werd ik er ook helémaal gek van.

Ik weet niet hoelang je je konijn al hebt, maar het is in het begin ook wenen.

Je zou ook met oortjes, en dan muziek kunnen gaan slapen?

Mijn konijnen zijn veel rustiger geworden toen ze elkaar hadden.

Zoiezo zijn ze dan veél gelukkiger, kan je je ouders echt niet overhalen?

1 of 2 konijnen is eigenlijk niet veel verschil, de kosten zijn allen wat duurder..

Met oortjes slapen kan ik nog wel proberen is misschien wel een idee

ik ga het nog wel even vragen en de kosten maken me echt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat konijnen niet op je kamer horen.

Gewoon lekker in de bijkeuken zetten, garage, kamer weet ik veel maar niet in je kamer, opgelost en sws een vriendinneje erbij, Jij blij, Hij blij! :love:

En hoezo bijt jouw konijn gewoon zomaar want mijn nijnen hebben nog nooit gebeten, Ja alleen heel zacht dat ik aan de kant moest, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

''ik wil hem best los laten lopen dag en nacht want heb alle snoertjes enz al vergedaan maar hij kan bij me bed en dan plast die en als ik erin lig vind ik het niet echt lekker.''

Je zou een panelen ren om je bed kunnen zetten. Dan kan hij er niet op, en jijzelf kan er nog makkelijk in, want zo'n ren hoeft niet meters hoog te wezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat konijnen niet op je kamer horen.

Gewoon lekker in de bijkeuken zetten, garage, kamer weet ik veel maar niet in je kamer, opgelost en sws een vriendinneje erbij, Jij blij, Hij blij! :love:

En hoezo bijt jouw konijn gewoon zomaar want mijn nijnen hebben nog nooit gebeten, Ja alleen heel zacht dat ik aan de kant moest, haha!

Garage vind ik persoonlijk ook wel geen goeie plek, dan nog liever op de slaapkamer. Garages zijn meestal toch wel heel donker en ook erg eenzaam, want zoveel kom je er toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat konijnen niet op je kamer horen.

Gewoon lekker in de bijkeuken zetten, garage, kamer weet ik veel maar niet in je kamer, opgelost en sws een vriendinneje erbij, Jij blij, Hij blij! :love:

En hoezo bijt jouw konijn gewoon zomaar want mijn nijnen hebben nog nooit gebeten, Ja alleen heel zacht dat ik aan de kant moest, haha!

ik heb beneden een hond en in de garage kan het niet de enige plek verder is het washok maar dat vind ik zielig met de harde geluiden

Ik heb geen idee maar hij rent soms rond met zijn staart omhoog en als je dan met je handen op de grond zit of ergens overheen aait dan kan die nog wel eens bijten maar het word wel steeds minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat konijnen niet op je kamer horen.

Gewoon lekker in de bijkeuken zetten, garage, kamer weet ik veel maar niet in je kamer, opgelost en sws een vriendinneje erbij, Jij blij, Hij blij! :love:

En hoezo bijt jouw konijn gewoon zomaar want mijn nijnen hebben nog nooit gebeten, Ja alleen heel zacht dat ik aan de kant moest, haha!

Hoezo niet op je kamer? Zou ik geen enkel probleem mee hebben hoor. Misschien nu met het extra geluid wel even lastig, maar als je dat kunt oplossen, zie ik geen reden waarom Muffin zijn/haar konijn moet veplaatsen.

En tja, sommige konijnen bijten. Kan verschillende oorzaken hebben. Van het verdedigen van een territorium, tot pubertijd, tot frustratie of angst.

Maar ik ben het met jou en de rest eens dat een vriendje erbij veel kan helpen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan het konijn.. in de opvang heb ik er pas nog één anderhalve meter hoog zien springen. Wat wel uitzonderlijk is hoor! En heb zelf een pleegkonijntje gehad dat gewoon over een ren van 97 cm hoog heen klom en vervolgens via m'n bureau op de grond sprong. (Ik heb toen een paneel van een oude ren er bovenop gelegd en toen was het avontuurtje toch voorbij!)

Ik raad je aan gewoon een leuke ren te kopen, van toch wel die 97 centimeter hoog of iets in de buurt en het hok in de ren te zetten. Dan kan je konijntje toch nog een beetje rondrennen. Mijn pleegkonijnen doen het daar heel goed mee. :)

Ik heb zelf zo'n model; http://www.dierenverblijf.com/konijnenrennen/97-kr7.html

En ik ben er erg tevreden mee, het is een mooi ding en erg handig in gebruik. Je kan 'm ook gewoon weer opklappen en opbergen onder je bed of zoiets als je 'm kwijt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan het konijn.. in de opvang heb ik er pas nog één anderhalve meter hoog zien springen. Wat wel uitzonderlijk is hoor! En heb zelf een pleegkonijntje gehad dat gewoon over een ren van 97 cm hoog heen klom en vervolgens via m'n bureau op de grond sprong. (Ik heb toen een paneel van een oude ren er bovenop gelegd en toen was het avontuurtje toch voorbij!)

Ik raad je aan gewoon een leuke ren te kopen, van toch wel die 97 centimeter hoog of iets in de buurt en het hok in de ren te zetten. Dan kan je konijntje toch nog een beetje rondrennen. Mijn pleegkonijnen doen het daar heel goed mee. :)

Ik heb zelf zo'n model; http://www.dierenverblijf.com/konijnenrennen/97-kr7.html

En ik ben er erg tevreden mee, het is een mooi ding en erg handig in gebruik. Je kan 'm ook gewoon weer opklappen en opbergen onder je bed of zoiets als je 'm kwijt wil.

ik zal kijken of ik een ren ergens kan kopen en dan probeer ik het wel uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je opties zijn echt heel simpel; je neemt of nog een konijn erbij of je laat je konijn altijd loslopen. Net als FabienneNina al zei, simpel as that. Verder kun je er echt niks aan doen.

Een konijn erbij en niet laten loslopen gaat niet. Ze hebben een te kleine kooi en gaan waarschijnlijk snel een keer vechten. Om een konijn echt gelukkig te maken moeten ze én genoeg ruimte hebben, én een maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .