Spring naar bijdragen
Marlieke en nijntjes

Vervilte voetjes?

Recommended Posts

Ik dacht gister wat zie ik toch onder Minou dr voetjes zitten.... Er stak zo'n hoop haar naast dr voetjes uit. Nou gingen we vandaag dus maar even goed kijken naar dr voetjes (achter) maar wat bleek nou...dat dr voetjes aan het vervilte waren. We hebben dit voorzichtig weggeplukt en nu ziet het er weer bijna gewoon uit. Het was echt samen gedrukt haar onder (dat is toch vervilting?)

Nou is Minou een teddy widder met lang haar dus dat ik ook regelmatig kam... maar had er totaal niet aan gedacht dat ik onder dr voetjes ook moet kammen. Komt het echt doordat ik daar niet gekamd heb? of komt het doordat ze kranten als ondergrond in dr kooi heeft.

Verder sprong Minou de laatste tijd helemaal niet zo veel meer...ik dacht eerst dat het kwam dat hondje Boris er nu is en ze daarom niet meer durfde te springen. Maar het was zo raar...Snuffel die helemaal niet zo'n springerd is deed het opeens juist wel en Minou dus niet.

Nu denk ik dus dat het komt door dr voetjes...zou ze daar last van gehad hebben en niet goed hebben kunnen springen?

en moet ik vanaf nu dus ook dr voeten kammen of zou het ook een andere oorzaak kunnen hebben...

Alvast bedankt weer! zag er wel erg gek uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep in de roos !!!! een teddy widder heeft net als andere konijnen zijn verharing.Omdat de haren langer zijn.Zul je inderdaad zjn voetjes ook moeten kammen.Om vervilting te voorkomen het kan zels gaan ontsteken daar door.Ik knip de haren nog wel eens kort op de zolen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat zal ze niet leuk vinden... ze houdt zowiezo al niet meer zo van dat geborstel aan dr lichaam...maar onder voetjes zullen we dr ook echt vast moeten pakken....nou ja...ik neem aan dat ze dat vervilte onder dr voetjes ook niet fijn voelde...dus zal toch moeten.

denk je dat ze er ook echt last van gehad heeft? dat ze daarom niet meer zo springt?

nou wel weer wat geleerd dus...wie denkt nou aan de voetzolen..hahaha..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nog even melden dat Minou waarschijnlijk ook echt last gehad heeft van dr pootjes. ze sprong al een poos niet meer en was echt niet mn vrolijke nijntje...ik dacht... dat komt doordat Boris in huis gekomen is en Minou daar aan moest wennen en misschien niet durfde te springen. Nou niet waar dus...na een dag ongeveer dat we dr pootjes geplukt hadden werd ze gelukkig weer mn vrolijke springerige kattekwaad uithalende Minou!

soms is het erg lastig dat ze zo is...(plantjes op tafel aanvreten enzo..) maar ik ben ontzettend blij dat ze drzelf nu weer is!

dus idd heel goed ook de voetjes bijhouden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zie ik het ook bij de Teddy Widders inderdaad. Ik heb de pootjes vorige week wat geknipt want van kammen onder de voetzolen waren ze echt niet gediend (kietelig denk ik).

Die van mij vinden het volgens mij juist wel leuk om zich te laten kammen. In het begin wat tegenspartelen als ik ze uit het hok haal, maar als ze eenmaal op schoot zitten en het borstelen begint dan zitten ze rustig een uur stil als het moet.

Ik heb trouwens van de week ook de koppies wat in vorm geknipt, want alleen om de ogen weghalen was niet genoeg. Binky had zo'n grote pluk tussen z'n ogen en op z'n hoofd dat dat haar ook in z'n ogen waaide. Staat best leuk, nu is ze heel wit met grote zwarte randen om de ogen heen, net make-up :blink: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahaha...ik knip Minou eigenlijk helemaal niet. maar op dr koppie groeit dan ook niet zo'n pluk...maar groeit het echt heel mooi naar boven en achteren...is erg mooi vindt ik. Maar moet zeggen dat Minou ook geen echte teddy meer is...over heel dr ruggetje is het lange haar zo'n beetje weg...alleen dr flanken en rond dr kontje is nog lang haar ...oh en heel dr hoofdje ook!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .