Ga naar inhoud

Wat moet ik doen?


AngelIsa

Aanbevolen berichten

Ik denk dat mijn Konijn (Angel) eenzaam is! En van mijn ouders mag ik eigenlijk niet een 2de konijn maar ik wil het wel want ik vindt het zielig als mijn konijn eenzaam is !

Hoe kan ik mijn ouders over halen? En wat kan ik het best doen om haar minder eenzaam te laten voelen?

Ik heb echt hulp nodig!!!

Alvast Bedankt!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn groepsdieren en hoe goed jij ook voor je nijn zorgt, een konijnenvriendje dat de hele dag lekker bij hem is kun jij niet vervangen, want je moet toch vanalles doen op een dag en je konijntje zit dan in zijn eentje.

Ik zou ook je ouders foto's laten zien van verliefde konijntjes, ik heb er ook een aantal in mijn album. Ze zijn echt altijd samen en slapen lekker tegen elkaar aan.. Mijn vriend had ook zijn twijfels toen ik zei dat ik per se twee konijntjes wilde en niet eentje alleen, gisteren zei hij nog: ze zijn echt de dikste vrienden he, ik snap nu wel dat je twee konijntjes wilde nu ik zie hoe gek ze op elkaar zijn.

Ken je niet iemand die twee konijntjes heeft zodat je ouders met eigen ogen kunnen zien hoe gezellig ze het samen hebben?

Het is ook niet zo dat twee konijnen meer verzorging nodig hebben, de verzorging is precies hetzelfde, alleen hebben ze wat minder aandacht van jou nodig, omdat ze elkaar hebben. Dat is alleen maar een voordeel, want dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je een dag wat minder tijd hebt!

Voor nu kun je het beste zorgen dat je konijn een hoop te doen heeft, speelgoed waar hij lekker op kan knagen, veel hooi op verschillende plaatsen, voldoende ruimte en heel veel aandacht van jou natuurlijk!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn groepsdieren en hoe goed jij ook voor je nijn zorgt, een konijnenvriendje dat de hele dag lekker bij hem is kun jij niet vervangen, want je moet toch vanalles doen op een dag en je konijntje zit dan in zijn eentje.

Ik zou ook je ouders foto's laten zien van verliefde konijntjes, ik heb er ook een aantal in mijn album. Ze zijn echt altijd samen en slapen lekker tegen elkaar aan.. Mijn vriend had ook zijn twijfels toen ik zei dat ik per se twee konijntjes wilde en niet eentje alleen, gisteren zei hij nog: ze zijn echt de dikste vrienden he, ik snap nu wel dat je twee konijntjes wilde nu ik zie hoe gek ze op elkaar zijn.

Ken je niet iemand die twee konijntjes heeft zodat je ouders met eigen ogen kunnen zien hoe gezellig ze het samen hebben?

Het is ook niet zo dat twee konijnen meer verzorging nodig hebben, de verzorging is precies hetzelfde, alleen hebben ze wat minder aandacht van jou nodig, omdat ze elkaar hebben. Dat is alleen maar een voordeel, want dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je een dag wat minder tijd hebt!

Voor nu kun je het beste zorgen dat je konijn een hoop te doen heeft, speelgoed waar hij lekker op kan knagen, veel hooi op verschillende plaatsen, voldoende ruimte en heel veel aandacht van jou natuurlijk!

Bedankt!! Ik ken helaas niemand met 2 konijnen maar ik zal wel foto's laten zien! Alleen volgens mij is de reden dat wij niet zo veel ruimte hebben voor 2 konijnen alleen ik zal er voor zorgen dat we dat wel hebben en dat mijn konijn dan weer vrolijk is!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

nouja ik woon op mezelf maar de man in de dierenwinkel zij dat 1tje heel goed kan maarja ik hoor idd dat 2 beter is en dat ik steeds meer overtuigt raak!

Helaas geven ze in dierenwinkels heel veel verkeerde informatie over konijnen. Met de stichting konijnenbelangen zijn we ook druk bezig om de verkoop van konijnen in dierenwinkels en tuincentra te stoppen, maar er is nog een lange weg te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook maar 1 konijn maar ik heb niet het gevoel dat die eenzaam is want als ik thuis ben en ik laat hem los in de kamer springt die van blijdschap! echt leuk om te zien

Ik zie dat juist als iets minder positiefs, van blijdschap rondspringen... Omdat je konijn blij is om je te zien en weer even vrijheid heeft. Dat betekend, naar mijn idee, dat je konijn wel eenzaam is. Zo reageerde mijn ram ook toen hij alleen kwam te zitten omdat zijn vriendinnetje was overleden. Hij was ineens blij om mij te zien, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig kreeg hij vlot daarna alweer een nieuw vriendinnetje, dat vind ik toch wel prettiger. Hij was niet meer eenzaam :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook maar 1 konijn maar ik heb niet het gevoel dat die eenzaam is want als ik thuis ben en ik laat hem los in de kamer springt die van blijdschap! echt leuk om te zien

Ik sluit me wat dit betreft wel aan bij Nimfee. Zijn gedrag als hij uit de kooi mag laat eigenlijk zien hoe blij hij is als hij los mag lopen en jij er bent, dat mist hij als hij alleen is en opgesloten zit dus is er wel degelijk sprake van eenzaamheid. Een konijn hoort altijd de benen te kunnen strekken, logisch als hij opgesloten zit dat hij blij is als hij los mag. Een vriendje en wat meer ruimte doen vaak wonderen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .