Ga naar inhoud

Wat is een konijn leuk!!


Det

Aanbevolen berichten

Eindelijk, ons konijn is gearriveerd! Weken afgeteld en nu was hij er klaar voor.

Weken zitten lezen op dit forum en veel geleerd ( wat wist ik,en weten veel mensen weinig goede informatie over konijnen) inmiddels dus gewapend met de zakken ss junior en de nodige konijnen benodigdheden konden we ons hummeltje ontvangen!

Wat is hij wijs!!!

Ik hield er rekening mee dat ik veel geduld zou moeten hebben met het tam en zindelijk maken, en dat t best een tijdje kon duren voor hij een beetje vertrouwen in ons zou hebben.

De eerste 2 dagen hebben wij m in zijn hok gelaten (gezellig in de huiskamer), zodat hij kon wennen en door zou krijgen dat hij op de aardappelbak zijn behoefte kon doen.

Vrijwel meteen at hij lekker en dronk hij goed, pak van mn hart!

Gister en vandaag zijn hok open gezet, meneer huppelt, racet door zo'n kattentunneltje en maakt de hoogste bokkensprongetjes, komt naar ons toe, eet uit ons hand, laat Zich lekker op zn kopje kroelen en gaat hierbij vooral lekker languit liggen knarsetanden..

Je begrijpt ik ben perplex hoe snel dit beestje zijn draai vind! Het is zo'n gezelligerd!!

Als hij zn behoefte moet doen hobbelt hij naar zn kooi of naar een andere bak in de kamer, reutelt er op los en huppelt weer vrolijk verder!

Ben benieuwd of dit beginnersgeluk is maar wij genieten er in ieder geval vollop van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen we zeker!! Vroeger als kind wel konijnen gehad.. Maar je kent t...

Nu zo leuk dat je er met behulp van t forum zoveel leuks uit kan halen!!

Helemaal dol op m!

Je moet evt. Nog wachten tot de balletjes zijn ingedaald maar daarna castreren en hem een vriendin geven.. Dan is het al helemaal feest! Ik kan me wel voorstellen dat je hier nog een aantal weekjes mee wilt wachten maar een 2e is toch wel een echt aanrader!

Xx veel suc6 en plezier! Heeft hij een naam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze zijn ook erg leuk!

Had ook nooit gedacht dat je zo'n band met een konijn kunt opbouwen, dat ze gewoon naar je toe komen om geaaid te worden ( net zo lang met neusje tegen je voet aan tikken om geaaid te worden en bij je reactie meteen gaan liggen om hiervan te genieten, haha ) en reageren op naam roepen, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze zijn ook erg leuk!

Had ook nooit gedacht dat je zo'n band met een konijn kunt opbouwen, dat ze gewoon naar je toe komen om geaaid te worden ( net zo lang met neusje tegen je voet aan tikken om geaaid te worden en bij je reactie meteen gaan liggen om hiervan te genieten, haha ) en reageren op naam roepen, etc.

Dat is zeker leuk , zo'n konijn heb ik nog nooit gehad , maar ik heb dan ook altijd opvangers gehad een nooit een konijn van puppie af , lijkt me ook wel eens leuk hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

2013-02-12T18-09-34_1.jpg?psid=1

zo hahaha foto is volgens mij wel gelukt!

Dirk is 8 weken oud! =Beest gaat volledig uit zijn dak als hij los is! Speelt met zo´n kattentunnel en maakt de hoogste sprongetjes en slidings^^^^ Zo grappig want we hebben een labrador in huis, en dat is nog wel wennen, al kijkt de hond er weinig naar om als Dirk eenmaal een tijdje losloopt, maar t konijn trekt zich er niks van aan!

Het is wel een slooprobot! moet hem echt in de smiezen houden want ovvvverrrralll zet hij zijn tanden op en in:oh::oh: ! snel maar wat wilgentakken in huis halen!!

kzal er een linkje bij doen van toen hij nog bij moeders was, met zijn 2 zusjes.. hopelijk lukt t!

http://sdrv.ms/VSBnB6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn konijn kreeg was het ook meteen raak. :P

De vrouw die hem kwam brengen was nogal 'ruig' in de omgang en pakte hem best hardhandig op.

Hij was dus nogal bang, maar zodra ik hem overnam in mijn armen begon hij aan mijn handen te likken.

Ik heb hem op schoot gezet en hij kroop helemaal tegen me aan. Zo lief en tegelijkertijd erg sneu.

Maar wel een teken dat hij zich meteen veilig voelde bij mij.

Hij was ook meteen zindelijk, ook echt een heerlijkheid. :he:

En wat een schatje! :love:

aangepast door Miesaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pak hem inderdaad ook zo min mogelijk op! Hooguit als meneer na een avond echt zijn hok ik moet, dan 'schep' ik m met beide handen rustig van de grond ( nu hij nog zo klein is kan t nog ;)) en zolang ik maar kalm doe vind hij t prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker leuk , zo'n konijn heb ik nog nooit gehad , maar ik heb dan ook altijd opvangers gehad een nooit een konijn van puppie af , lijkt me ook wel eens leuk hoor

We waren ook best verbaasd hierover. Bezoek zegt regelmatig: "lijkt wel of jullie een hondje hebben".

We hebben hem idd al van jongs af aan. Oppakken doen we niet ( heeft ie net als meeste konijnen een hekel aan ), maar verder wordt hier héél vaak en lang met hem gekroeld, echt een knuffelkonijn.

Hij komt alleen rond het middaguur in de keuken en gaat dan bij de koelkast rondlopen of zitten: witloftijd!

Sommige zeggen dat dit echt puur toeval is, zelf denk ik dat dieren slimmer zijn dan wij denken, anders zou hij dit toch op wisselende tijdstippen doen of helemaal niet?

Hij loopt trouwens de gehele dag los rond in de woonkamer en heeft zijn eigen speelmat met kattentunnel etc.

Wat een leuke foto van Dirk, echt een knap kereltje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weten ze ook altijd precies wanneer het etenstijd is! Rond half 6 worden ze onrustig, dan is het brokjestijd en als wij 's morgens de woonkamer binnen komen is het groentetijd, alleen de kruidentijd verschilt, maar als ik 's avonds laat een bakje van het dak van het hok pak springen ze al rond mijn benen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We waren ook best verbaasd hierover. Bezoek zegt regelmatig: "lijkt wel of jullie een hondje hebben".

We hebben hem idd al van jongs af aan. Oppakken doen we niet ( heeft ie net als meeste konijnen een hekel aan ), maar verder wordt hier héél vaak en lang met hem gekroeld, echt een knuffelkonijn.

Hij komt alleen rond het middaguur in de keuken en gaat dan bij de koelkast rondlopen of zitten: witloftijd!

Sommige zeggen dat dit echt puur toeval is, zelf denk ik dat dieren slimmer zijn dan wij denken, anders zou hij dit toch op wisselende tijdstippen doen of helemaal niet?

Hij loopt trouwens de gehele dag los rond in de woonkamer en heeft zijn eigen speelmat met kattentunnel etc.

Wat een leuke foto van Dirk, echt een knap kereltje!

Slim zijn ze zeker , mijn hollander is dan weer veel slimmer dan de andere 3 die ik heb , zij komt altijd als ik roep , maar als ze dus in de ren zit , moet ze eerst naar de uitgang , dus van mij af lopen , door het hok naar buiten , dat snapte ze in no time , terwijl de andere maar tegen het hek aan zitten te duwen hahahahaaa ,maar hoe meer je natuurlijk met ze bezig bent hoe slimmer ze worden , das met honden ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super mooi beestje!

Wat een grote oren! Zal wel een grote worden, of niet?

Ja iedereen zegt dat t grote oren zijn, komt misschien ook door de foto?

We weten niet wie de vader is, moeder was al zwanger toen hij bij haar baasje kwam.

Moeders is een blond dwerghangoor en via t forum kreeg ik te horen van iemand dat hij wat weg heeft van een zilvervos, die hebben aardige oren!! De tekening lijkt er inderdaad sterk op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .