Ga naar inhoud

Konijn iets afleren?


Hannah87

Aanbevolen berichten

Mijn ex-ram vind het sinds kort nodig om onze vloerbedekking op de logeerkamer te slopen.

Hij trekt 1 voor 1 de draadjes los waardoor er dus allemaal kale plekken ontstaan :bad:

Iemand een idee of je dat kan afleren?

Hij loopt los in huis en mag op de bovenverdieping komen op de logeerkamer, daar ligt hij vrijwel de hele dag

onder het bed te slapen, wanneer ik de deur dicht hou sloopt hij mijn deur en de vloerbedekking ervoor :mdr:

Heb zelf het idee dat het niet af te leren is maar dacht zal eens even hier informeren :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met hetzelfde probleem. De konijnen blijven hier maar in de tuin (het stuk waar de bloemen staan zeg maar) lopen terwijl daar bloemen staan die ze niet mogen hebben. Ik zou graag willen weten hoe ik ze lekker kan laten rennen in plaats van het knagen aan mijn planten.. Ik lees mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een konijn bijna niks afleren.. Wel iets aanleren. Kun je geen ren in de hal neerzetten? Zodat ie ook niet bij het tapijt voor de logeerkamer kan? Hier sloopte ze ook mijn zeil en het behang.. Ze hielden niet op, uiteindelijk hebben we laminaat gelegd en alle muren geverft. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat er weinig op zit dan wachten op het voorjaar!

Dan mag hij naar buiten en een vriendinnetje erbij, hok staat al klaar maar goed de tijd van het jaar zit nog niet helemaal mee!

Behalve tapijt heeft hij al meerdere dingen gesloopt :mdr: o.a. plinten, kabels, 2 telefoonladers dus ja kan dit ook nog wel bij!

Maar ben bang dat hij het tapijt dus ook opeet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chibi deed precies hetzelfde.

Ik heb alles geprobeerd, "NEE!' roepen, en andere hardere geluiden maken maar pffff niets hielp.

Nu hij een vriendinnetje heeft heb ik het hem niet meer zien doen,

dus ik denk dat het voor hem een vorm van aandacht trekken was.

Maarja, hoe je het moet afleren...geen idee dus. Wachten tot hij naar buiten kan en een vriendinnetje krijgt dus.

Chibi at het tapijt (vloerbeddeking in mijn geval) ook op,

hij had op den duur wat kleinere keutels en een beginnende verstopping,

en toen heb ik prozyme bestelt en dat hielp voor de verstopping.

Dus het enige advies dat ik je kan geven is, mocht hij het tapijt wel echt opeten

en je merkt dat hij kleinere keutels krijgt of kettingkeutels,

dat je prozyme kunt bestellen tegen de verstopping. Dat werkt echt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de ruimte waar je konijn verblijft toch konijnproof zal moeten zijn, de meest effectieve oplossing ;). Een konijn is toch wel wat anders dan een hond/kat, die leer je dingen veel makkelijker af. Al zijn goede gewoontes beter aan te leren dan de slechte af te leren haha ;)

Je kan het je konijn niet kwalijk nemen dat hij aan de plinten/kabels bijt maar kabels kunnen wel gevaarlijk zijn, ik zou dat proberen te voorkomen door je konijn in een ruimte te houden waar hij die dingen niet kan slopen.

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deden ze bij mij dus ook de vloerbedekking slopen :/

Vandaar de keuze om ze als we niet thuis zijn in de grote trixie ren op te sluiten.

Kasten en plinten waren al het slachtoffer helaas maar de vloerbedekking werd me vriend te veel :P

Nu doen ze niks meer wat niet mag als ze loslopen ( 6 uur per dag)

Maar het is bij mij begonnen toen Marley erbij kwam.

Nijntje gedraagde d'r eigen voorbeeldig de eerste paar weken dat ze hier was. Zindelijk en nergens aan knagen.

En Marley kwam erbij die keutelde overal en knaagde overal

( eerste paar weken allebei de helft van de woonkamer tot allebei de castraties)

En toen ze eenmaal samen waren ging Nijntje ook alles slopen, maar aande andere kant heeft Nijntje weer aan Marley geleerd om zindelijk te zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .