Ga naar inhoud

Zindelijkheid na Castratie

Sabrina Faasse

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben nieuw op dit forum.

Mijn naam is Sabrina 24 jaar ik heb 1 konijn (bruce wayne)

nu heb ik bruce 3 dagen geleden overgenomen van iemand die een advertentie had gezet. (ivm allergie en er zo snel mogelijk vanaf wilde)

Nu weet ik dat het beste is om 2 konijnen te hebben maar bruce ,krijgt dagelijks nieuwe speeltjes in zijn kooi (het is een binne huis konijn)

Mag minimaal 3 uur per dag uit zijn kooi door het huis achter de kat aan rennen (onze kat vind bruce maar een beetje eng) en krijgt genoeg aandacht.

Nu is mijn vraag bruce is heel erg gemakkelijk en vriendelijk en op zich wel goed zindelijk behalve wat poepjes rond zijn kooi. nu heb ik volgende week een afspraak bij de dierenarts staan om hem te laten castreren.

Vraagje: zal hij dit als een hele negatieve ervaring gaan beschouwen en dus angstig tegen over ik en mijn vriend worden aangezien hij nog niet zolang bij ons is?

en Zal al de zindelijkheid training voor niks zijn geweest en moet hij na de casteratie opnieuw zindelijk gemaakt worden?

alvast bedankt voor de evt reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Een castratie is niet bepaald een prettige ervaring, maar ik heb afgelopen dinsdag mijn voedster laten castreren* en hoewel ze het echt wel zwaar heeft gehad en ook wat weg kroop voor me- dat is natuurlijk gedrag, want je wil als ziek konijn niet opvallen! - lag ze zojuist tegen mijn voeten aan te slapen, en volgt ze me nu telkens. :)

Voorheen kwam ze ook wel als ik haar riep hoor, maar ze lijkt nu juist mijn gezelschap op te zoeken, zelfs iets meer dan voorheen.

De echte angst zal meer gericht zijn tegen de dierenarts/dierenkliniek zelf. Het vergt namelijk erg veel linkjes leggen, wil je konijn jou en je vriend met de vervelende gebeurtenis bij de DA associëren. En ik heb zelfs nog 2 keer gedwangvoerd, dus ze had alle reden om boos op me te zijn, wat ze dus niet (in elk geval niet merkbaar) is geweest! :)

M.a.w.: je konijn zal best even moeten bijkomen van een castratie, en wellicht even niks met je te maken willen hebben, (de meeste mensen hebben ook niet echt behoefte aan gezelschap, zo vlak na een narcose..) maar geef hem de rust en een veilig plekje om bij te komen (van alle gemakken voorzien), en het zal met de angst naar jullie toe vast wel meevallen!

Qua zindelijkheid......tja.....helemaal zeker te zeggen is het nooit, maar de meeste konijnen zijn juist makkelijker zindelijk te krijgen als ze eenmaal gecastreerd zijn. (De mijne was het niet en is het nog steeds niet, maar ik ga binnenkort wel opnieuw trainen. Misschien snapt ze het nu wel, nu de hormonen om haar terrein af te bakenen weg zijn.)

:)

(*'steriliseren' zoals het in de volksmond wordt genoemd, en dat is een zwaardere operatie dan een castratie voor rammetjes is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .