Ga naar inhoud

Help, konijn gooit voerbakje om...


knaco

Aanbevolen berichten

2 van mijn nijnen gooien soms ook met hun voerbak. Ze eten alles wel in 1 keer op en zouden dan graag nog meer willen en gaan er dan soms mee gooien (kijken of er iets onder/naast ligt enz). Ik haal het bakje daarom vaak weg zodra het leeg is. Zo'n bak die je aan de tralies is natuurlijk ook handig. Maar je nijnen herkoppelen is inderdaad waarschijnlijk de beste oplossing, dan vervelen ze zich veel minder.

Ps: hooi moet wel altijd beschikbaar zijn voor de konijnen, dit mogen ze onbeperkt eten. Het voer dus wel met mate.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn konijnen ook met hun voerbak zouden gooien als ze dan nieuw voer krijgen haha :)

Ik gebruik voor de brokken stenen voerbakjes, die gooien ze niet zo snel om. Voor het groenvoer gebruik ik standaard metalen bakjes, daarmee mogen ze gooien wat ze willen, die gaan toch niet kapot. Het eten is hier eigenlijk ook altijd vrij snel op, en al gooien ze het om - dan eten ze maar van de grond hoor!

Heb je dit artikel over voeding al eens gelezen? http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn konijnen ook met hun voerbak zouden gooien als ze dan nieuw voer krijgen haha :)

Ik gebruik voor de brokken stenen voerbakjes, die gooien ze niet zo snel om. Voor het groenvoer gebruik ik standaard metalen bakjes, daarmee mogen ze gooien wat ze willen, die gaan toch niet kapot. Het eten is hier eigenlijk ook altijd vrij snel op, en al gooien ze het om - dan eten ze maar van de grond hoor!

Heb je dit artikel over voeding al eens gelezen? http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Ik ben wel benieuwd waarom je 2 verschillende bakjes gebruikt; 1 voor het voer en 1 voor het groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat dat makkelijker is :)

De stenen bakken staan gewoon in het hok en blijven daar, daar gooi ik dagelijks brokjes in en als ik het hok verschoon maak ik de voerbak schoon. De groenvoerbakjes krijgen ze dagelijks een schoon bakje van omdat die veel sneller vies worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .