Ga naar inhoud

Meest ondeugende dat je konijn deed?


Miesaas

Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

James heeft uitgevonden dat er wel is wat ligt op t tv meubel, ik ging lopen met de hond uurtje later was ik thuis was onze borstel handschoen zo een handschoen met plasticnopjes erop van het meubel af was. En die lag in het hok, met uitteraard een groot gedeelde van de nopjes eraf, james houdt van plastic en haat borstelen haha. Net keutels gevonden met nopjes erin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik het hok aan het schoonmaken was besloot Noa mijn nieuwe tas te verbouwen overal hapjes uit, verder knabbelde die nog vrolijk aan mijn oordopjes die uit me tas rolde, en om het af te maken moest er nog een kussen van de bank worden vernield + wat hapjes uit de stoffen bank. En toen meneer betrapt werd ging die vrolijk door ! was bijna schattig :P gelukkig was dat de enige keer dat hij iets vernielde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een keer in slaap gevallen op de bank terwijl Bailey losliep, en mijn vriend legt zijn kleding voor de volgende dag altijd in de eetkamer op een stoel. Toen hij zijn spijkerbroek aantrok zag hij allemaal gaten onderaan de pijpen, heeft bailey dus lekker die halve spijkerbroek zitten vernielen terwijl ik sliep.

Ook toen we hem net hadden sliep hij overdag altijd achter de bank tussen de gordijnen en de bank in, vond dat altijd wel schattig, tot ik een keer ging stofzuigen en de gordijnen optilde en zag dat er een gigantisch gat in de gordijnen zat.

Overal zitten ook kabelgootjes omheen bij ons thuis en na deze incidenten laten we bailey niet meer zonder toezicht loslopen, maar we zaten heel even tv te kijken en opeens viel de tv uit, had meneer het voor elkaar gekregen om 1 van de 3 gekleurde draadjes van de tvkabel uit het gootje te krijgen en dus had hij die lekker doorgeknaagt.

Wij hebben nu dus een beetje een sloper in huis, maar houden gelukkig wel heel veel van hem, en sinds dinsdag nummertje 2, alleen is dat echt een dametje, die is alles nog lekker aan het verkennen en durft nog niet het hele huis door te rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondeugende konijnen zijn stiekem toch wel het leukst...

:he:

Yep, je hebt er werk aan maar het geeft wel een hele hoop gezelligheid in huis. Zelfde als met mijn honden, als vond ik die vorige week minder lief. Had per ongeluk de vuilniszak in de hal laten staan en toen mijn man thuis kwam (ik was wat verlaat), lag de hele kamer onder de vuilnis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, je hebt er werk aan maar het geeft wel een hele hoop gezelligheid in huis. Zelfde als met mijn honden, als vond ik die vorige week minder lief. Had per ongeluk de vuilniszak in de hal laten staan en toen mijn man thuis kwam (ik was wat verlaat), lag de hele kamer onder de vuilnis.

Och mijn hemel. xD Daar word je ook niet vrolijk van.

Ik vind het zo schattig, als ze een beetje ondeugend zijn.

Je hebt er inderdaad veel werk aan, maar ook veel lol.

En nouja, de rotzooi is in feite ook zo weer opgeruimd.

Alleen jammer dat als je je omdraaid het er alweer ligt. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man was ook witheet hoor toen ik thuis kwam maar besloot dat ik de volle laag moest krijgen ipv de honden. :erf: Dus hij was erg boos toen ik nietsvermoedend thuis kwam. Toen heb ik dus wel even de honden op de plaats gewezen, want het was wel erg met de puinhoop. Maar ja, uiteindelijk was het wel mijn schuld natuurlijk, ik had de vuilniszak naast de deur neergezet om in de ton te gooien en ik werd afgeleid door iets en heb m compleet over het hoofd gezien...

Vanmorgen ook weer: ik heb het hok van Stamper en Yeti schoongemaakt en omdat ze het hooi elke keer uit de ruif trekken en er dan op plassen, heb ik besloten dat het groene toiletje terug geplaatst moest worden. Maar dat was niet naar de zin van beide deugnieten, toen ik een uurtje later keek (het was verdacht stil), hadden ze het toiletje door het hele verblijf gesleept en de hennepvezel lag overal.... Direct maar weer opgeruimd en toilet goed vast gemaakt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn twee konijntjes genaamd Akira , een rexdwerg met japannertekening , drinkt gewoonlijk water uit een schaaltje.

Hij is alleen zo eigenzinnig dat als er een houtvezeltje in ligt of wanneer het waterpeil volgens hem te laag is , hij bijna eist van mij om hem nieuw en schoon water te geven! :P Nou heb ik zoiets van ..ja daag , je wacht nog maar even, ik blijf met jou aan de gang zo !!

Dat vindt hij dus absoluut onacceptabel dus wat deed het kereltje laatst......hij legde heel sneaky zelf een strootje in zn waterbakje!

Toevallig zag ik hem dat doen vanuit mijn ooghoek. Nou is het grappige eraan dat zodra ik recht naar hem keek , hij zich betrapt voelde.

Gewoonlijk zou je denken dat ze beetje onschuldig gaan lopen zitten doen. Nou die van mij niet , hij kijkt me terug aan en haalt zelf weer het strootje uit zijn waterbak en legde hem ernaast!!! :) Zo schuldbewust , ondeugend maar voornamelijk een aandoenlijk gezicht!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn twee konijntjes genaamd Akira , een rexdwerg met japannertekening , drinkt gewoonlijk water uit een schaaltje.

Hij is alleen zo eigenzinnig dat als er een houtvezeltje in ligt of wanneer het waterpeil volgens hem te laag is , hij bijna eist van mij om hem nieuw en schoon water te geven! :P Nou heb ik zoiets van ..ja daag , je wacht nog maar even, ik blijf met jou aan de gang zo !!

Dat vindt hij dus absoluut onacceptabel dus wat deed het kereltje laatst......hij legde heel sneaky zelf een strootje in zn waterbakje!

Toevallig zag ik hem dat doen vanuit mijn ooghoek. Nou is het grappige eraan dat zodra ik recht naar hem keek , hij zich betrapt voelde.

Gewoonlijk zou je denken dat ze beetje onschuldig gaan lopen zitten doen. Nou die van mij niet , hij kijkt me terug aan en haalt zelf weer het strootje uit zijn waterbak en legde hem ernaast!!! :) Zo schuldbewust , ondeugend maar voornamelijk een aandoenlijk gezicht!! :D

Oooh, hoe schattig! Wat een deugniet :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampertje heeft net de sierplank onder de keuken vandaan weten te slopen. Geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, maar ik hoorde me toch een lawaai in de keuken, stond ie met een stukje te voetballen.... Heb m er meteen bij weggehaald en de plank er weer voor gezet, maar je verwacht toch niet dat een konijntje van iets meer dan 1500 gram zo'n plank er vandaan weet te slopen?! Echt serieus, ik heb met hem meer werk dan met alle andere dieren bij elkaar. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een trommel waar ik Ziggy's eten in bewaar.

Ik was een keer vergeten om de deksel erop te doen.

Ziggy sprong precies tegen de trommel aan waardoor al het voer zo haar kooi inviel.

Ik heb haar geloof ik nog nooit zo vrolijk gezien! 1kg voer in haar kooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeffie dacht op het aanrecht te kunnen springen waar al zijn lekkers ligt.. Moest hij wel de verwarming als opstap gebruiken. Had hij niet gedacht dat het een dubbelwandige verwarming was waartussen hij vast kan zitten! Gelukkig stond die verwarming uit en waren wij in de buurt. Sindsdien heeft hij nooit meer geprobeerd erop te springen, maar schooit hij bij onze voeten als we in de keuken staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een trommel waar ik Ziggy's eten in bewaar.

Ik was een keer vergeten om de deksel erop te doen.

Ziggy sprong precies tegen de trommel aan waardoor al het voer zo haar kooi inviel.

Ik heb haar geloof ik nog nooit zo vrolijk gezien! 1kg voer in haar kooi!

HAHAHAH ik zie het helemaal voor me, hahaha. xD

Ik moet altijd zo lachen als Chibi of Lizzie echt 'blij' is.

Ze kunnen dan zo...belachelijk doen. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een trommel waar ik Ziggy's eten in bewaar.

Ik was een keer vergeten om de deksel erop te doen.

Ziggy sprong precies tegen de trommel aan waardoor al het voer zo haar kooi inviel.

Ik heb haar geloof ik nog nooit zo vrolijk gezien! 1kg voer in haar kooi!

Hahaha, super. Heb dit verhaal ook aan mijn vriend laten lezen, hij ook lachen. Geweldig! Zie het ook al helemaal voor me :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de een of andere manier zijn ze er ineens als de kippen bij he! :P Vond het ook een heel erg leuk verhaal!

Zoals jullie weten, zet ik mijn spullen wel eens even in de vensterbank omdat ik dan op een later tijdstip de afwas richting de vaatwasser breng (het is gewoon een soort bijzettafel van mij). Gistermiddag had ik nog een klein beetje chocoladevla en toen dat op was, zat ik nog ff lekker te gamen. Stamper was mooi aan het rondrennen. En ineens springt meneer op de vensterbank, sluipt richting het bakje (vrouwtje let toch niet op) en op het moment dat ie er boven gaat hangen en z'n tong uitsteekt, zeg ik: "Denk erom he!" Meneer heel kwaad zich omdraaien, oren in uil-stand. :mdr:

5 minuten later probeerde hij hetzelfde met mijn kopje thee. Toen was het tijd om op te ruimen. ;) Stamper vond me heel sadistisch. ;)

Maar goed, hij probeert nog steeds dingen op te eten als hij de kans krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahha heerlijk hoe ze kunnen kijken als ze iets doen dat niet mag...

Ik zat vanochtend op mijn hurken te vegen en opeens voel ik 2 pootjes op mijn onderrug.

En voor ik het wist hupte Chibi zo omhoog mijn nek in. Dikke krassen op mijn rug van z'n nagels...auwch.

Dus ik zeg; 'He, wat doe jij?!'

Krijg ik opeens een likje over mijn wang.

Naaaaaw :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes zijn vannacht uit de ren ontsnapt. Ik werd ineens wakker met het idee dat de kat door mijn slaapkamer liep, maar die is al een aantal jaar dood! Was het Wiesje die even kwam kijken! Uiteindelijk gingen ze terug de ren in. Een uur later loopt Stamper zo mijn slaapkamer in! Nu hadden ze letterlijk aan de ren moeten trekken om te kunnen ontsnappen, en dat ding is loodzwaar! Best knap ;). Heb m nu nóg maar vaster gezet en ze zijn niet meer ontsnapt :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiesje zit nu wel constant tralies te bijten en te trekken ... Alsof ze niet genoeg ruimte hebben! Uiteindelijk mogen ze ook wel eens los gaan lopen, maar m'n huisje is nog niet konijn-proof.

Oooh maar dat blijven ze doen hoor! Maakt niet uit hoeveel ruimte je ze geeft.

Die twee van mij hebben mijn hele kamer (dat is 3.50x3.50 meter)

en nog knagen ze aan de tralies die ik voor de deur heb staan.

Ze weten gewoon dat er nóg meer ruimte zit achter die deur. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes zijn vannacht uit de ren ontsnapt. Ik werd ineens wakker met het idee dat de kat door mijn slaapkamer liep, maar die is al een aantal jaar dood! Was het Wiesje die even kwam kijken! Uiteindelijk gingen ze terug de ren in. Een uur later loopt Stamper zo mijn slaapkamer in! Nu hadden ze letterlijk aan de ren moeten trekken om te kunnen ontsnappen, en dat ding is loodzwaar! Best knap ;). Heb m nu nóg maar vaster gezet en ze zijn niet meer ontsnapt :P.

Haha herkenbaar! Ik werd laatst snachts ook wakker en ik dacht nog; zou er een konijn los zijn? Maar ik bleef gewoon door slapen. Volgende ochtend riep me moeder naar boven dat er iets met puk was.. ik klaarwakker natuurlijk (uitzonderlijk!) Was puk ook uit haar ren ontsnapt hahaha hele huis overhoop met overal poepjes en plasjes .. Bailey staat ook in de woonkamer in een kooi, hij moet nog gecastreerd worden daarom zijn ze appart, maar de meeste keutels en plasjes waren uiteraard rond zijn hok te vinden! Maar we hebben wel gelachen haha die puk :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons grijsje heeft gisteren het ijzer rek in de badkamer naar beneden weten te halen!

Het stond vol met badkamer spullen, handdoeken en vanboven stond het wasmiddel (alleen het vloeibaar, gelukkig).

Dus kwam ik in de badkamer en alles was een grote puinhoop!

De handdoeken die op de grond waren gevallen, moeten bijna allemaal de was in, de andere kan ik nog voor haar gebruiken om op de grond te leggen (graaft ze graag in).

Haar toilet bak staat op het onderste schap van dat rek en was dus ook omgekieperd. Bijgevolg heeft mevrouw de hele tijd overal geplast en gekeuteld!

Ze was ook boos en heeft telkens haar drinkenbak omgegooid! Ze wist wellicht dat ik in de voormiddag geen tijd had en alles was dus vies, nat, doorweekt en bekeuteld!

's Avonds weer alles schoon gezet, was nog maar net gebeurd, maar goed, ze zit weer helemaal schoon (je zag er dan ook NIETS meer van).

Nu heb ik het rek half leeg gelaten. De 3 eerste schappen ligt niets op. En maar goed ook, ze wil immers op het tweede schap springen en aan het strooisel te zien dat er al op ligt, is het haar ook gelukt!

Daarstraks (vanmiddag) even naar haar gaan checken.

Wat zie ik op de grond liggen? Maandverband!! Dat ligt thans in het badkamer meubel naast het rek, op het bovenste plankje, waar ik van denk dat ze echt niet bij kan. Maar het lag toch op de grond.

Nog geen idee hoe ze dat gedaan heeft gekregen. Niets van stuk, gelukkig maar.

Ik moet dus gans de badkamer 'leeg' gaan halen, alles weg zetten dat ook maar ergens op staat en niet achter gesloten deuren.

Op de één of andere manier komt ze er anders bij.

Ook het bad, daar springt ze ondertussen in. Heb ik maar konijnen proof gemaakt dan. Er staat momenteel vuile was in't bad die ik in de wasserij moet gaan doen (massa's bijeen gekregen dat nog in verhuisdozen zat, anderhalve week is dat naar ons gekomen, onze spulletjes). Heb ik maar allemaal zo gezet, dat ze ook weer uit het bad kan, want ik zie het anders al gebeuren dat ze daar massa's lawaai zit te maken of rare capriolen uithaalt en zichzelf bezeert om eruit te komen.

Ze vindt dat anders wel fijn hoor, voor haar is dat een heel leuk parcours om te doen. Onder de kastjes en rek onderdoor, achter dit, bovenop dat en ze hupt en wipt haar een wegje en dat doet ze met een vrolijk snoetje, alsof er een wereld voor haar open gaat;

En ach, wie kan daar dan kwaad op zijn?

Ik heb met een glimlach opgekuist en vond het fotogeniek hoe ze me daar zat aan te kijken, met zo'n ondeugend, onschuldig kopje. en af toe kwam ze dan kopjes geven en knufjes vragen.

Veel werk, maar kwaad kon ik toch niet zijn.

We hebben naderhand fijn gespeeld samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .