Ga naar inhoud

Verstopte klier


Eefje

Aanbevolen berichten

Gisteren toen ik Wilma aan het knippen was zag ik naast haar kruis iets raars.. Het leek wel een keutel die fout ging en door haar huid naar buiten kwam! Aan weerszijden van die 'keutel' leek het of haar huidje kapot was. Voelde een beetje hard, aan de andere kant had ze het niet, dus meteen maar even naar het spreekuur van de dierenarts gegaan, vond het zo raar en durfde zelf niet te gaan prutsen aan dat dunne konijnenhuidje!

Na een uur in de wachtkamer vertelde ik de dierenarts wat ik had gezien, ze wist meteen wat het was, ik moest me gaan voorbereiden op een ontzettende stank zei ze. Een kliertje diep in de huidplooi rond de anus was aan 1 kant wat verstopt. Ze had daar ook een extra huidplooitje met nog een opening, dat hebben ze normaal niet, en in dat extra stukje zat behoorlijk wat troep vast, dat was dus wat ik had gezien. Gelukkig was haar huidje niet kapot, maar klopt het daar bij Wilma niet helemaal. Het klopte dus dat het er gek uitzag. Nou ze heeft de boel uitgeknepen, stinken joh! Het was bruin korrelachtig spul, ze zei dat het een soort smegma was, dat doordat de doorgang een beetje verstopt was wat korrelig was geworden (ik kokhalzen).

Ik hoef er verder niks aan te doen, als ze het weer krijgt kan ik het heeeeel zachtjes proberen eruit te knijpen, als dat zachthandig niet lukt moet ik er vanaf blijven, behalve als het er echt geïrriteerd uit gaat zien, dan moet ik naar de dierenarts.

Anyway, dit was echt volkomen nieuw voor mij, heb er ook nooit wat over voorbij zien komen op het forum! Heeft iemand dit ooit bij zijn konijn gezien?

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nop, nooit bij een konijn. Zelf ook nooit meegemaakt met een ander dier, maar ik weet dat honden en katten soms ook last hebben van verstopte anaalklieren. En dat uitknijpen voor het dier niet prettig is, maar ook qua geur niet echt aangenaam voor de eigenaar (en de dierenarts :wink2: )

Maar goed dat je het opgemerkt hebt en naar de DA bent gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ze heeft gelukkig nergens last van! Maar van mij moet ze even niks weten, eerst een knipbeurt, daarna naar de dierenarts, een uur in de wachtkamer.. Steeds als ik of mijn vriend aan komen lopen rent ze stampend weg haha! Trekt wel weer bij over een dag of 2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh arme Wilma...ken helaas de geur van een verstopte anaalklier maar al te goed.... Niet van de Nijnen maar de hond had het regelmatig, zit nu ook te slikken hoor :beurk:

Hopen dat ze het niet te vaak krijgt...ben jaloers op je knipbeurt ( ;-) ) wil zo graag de dame en heer knippen maar laat het er nog ff op zitten omdat ze buiten wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .