Ga naar inhoud

voor de mensen met een rammetje


Simple

Aanbevolen berichten

Mijn ram is lief en charmant naar mensen en naar zijn dame.

Hij komt uit de opvang en was nog niet gecastreerd toen ik hem leerde kennen. Hij sproeide meer (nu vrijwel niet) en zijn witte poten waren daardoor ook wat gelig. Hij sproeide alleen bij opwinding. Ik vind het niet heel erg stinken. Een kater stinkt erger!

Mijn voedster sproeit bij vlagen meer dan mijn ram.

Reden van castratie was dat hij dan zijn leven niet in eenzaamheid hoeft te slijten en geen nestjes produceert.

Vervelend gedrag of sproeien was niet de 1e reden voor castratie. Hij was ook nog vrij jong.

Naar mensen toe is hij altijd lief geweest, grommen en bijten heeft hij nooit gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram sproeit nooit en is juist super lief en rustig. Kan je ook rustig optillen en knuffelen. Hij was al gecastreerd toen ik hem kreeg. Heb vroeger ook 2 rammen gehad die beide niet gecastreerd waren. Daarvan was er 1 die extreem veel sproeide. Vooral als er iemand bij hem in de buurt kwam, dan kreeg je de volle lading over je heen. Ik had toendertijd geen idee dat door een castratie dit probleem verholpen kon worden. Ik was toen ook een jaar of tien. Het andere rammetje deed het nooit. Beide konijntjes gromde en beten nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram sproeide ook. Daardoor maar ook om hem samen te kunnen laten zijn met zijn vriendin hebben we hem laten castreren. Na castratie sproeide hij niet meer tot voor kort. Maar dat doet hij omdat hij de avances van zijn vriendin een beetje beu is denk ik. Anders doet hij het nooit meer, enkel als ze hem niet kan gerust laten. Ik vond niet dat het erg stonk, toch niet meer dan gewone urine. Bijten heeft hij nooit echt met opzet gedaan. Maar nu kan hij zeker niet meer zonder voortanden :P. Grommen doet hij wel nog eens als hij ziet dat Roxy nog eten heeft en hij niet en hij er niet bij kan (ze krijgen apart hun groenten gezien het van hem in kleine stukjes gesneden is). Maar het is anders zo'n lieverd :).

aangepast door Ruthie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram sproeide ook nooit, ik heb hem laten castreren zodat hij aan de vrouw kon!

Hij had wel voernijd van te voren.. maar sinds mijn voedster erbij zit heeft hij dit niet meer. Dus ik weet eigenlijk niet of dit komt door het castreren of door het gezelschap dat hij het niet meer doet. (In de opvang zeiden ze trouwens dat mijn voedster ook voernijd zou hebben maar hier heb ik nooit iets van gemerkt dus misschien dat gezelschap ze dan toch allebei goed heeft gedaan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram was gecastreerd zodat ik hem kon gaan koppelen met een voedster.

Wat waarschijnlijk binnenkort (voor de 2e poging) gaat gebeuren.

Aan hem merk ik totaal geen verschil voor of na de castratie.

Hij is precies dezelfde lieve en vrolijke pluizebol als voor de castratie. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram is gecastreerd om bij zijn vrouwtje te kunnen zijn. Bijt niet, sproeide nooit en ook nergens anders last van gehad. Ik had eerst altijd voedsters maar qua karakter gaat mijn voorkeur uit naar de Ram. Hij is enkel wat dikker geworden maar was en is nog steeds enorm lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grommen of bijten? Nóóit alleen heel zachtjes aan mijn been knabbelen als ik in de ren zit, soms.

Zijn plas stink alleen wel meer en droogt beetje wittig op.. Verder is hij echt 10x sterker dan zijn vriendin, maar vinden jullie dat ik haar moet laten castreren want ze is van 29 Juni 2012.

Ik start hier wel een een topic over ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed was gelijk gecastreerd toen zijn balletjes waren ingedaald.

Hierdoor waren zijn hormonen niet vollop op dreef & heb ik hem nooit zien sproeien.

Hij is gecastreerd, zodat ik hem gezellig kon laten samenwonen met een vriendinnetje :)

Grommen & bijten doet hij niet door zijn hormonen, maar bij eenzaamheid.

Nadat zijn zusje was overleden aan een gasaanval, werd hij behoorlijk grumpy & zat niet lekker in zijn vel.

Daarom heb ik toen diezelfde week hem laten daten met Elly, wat gelijk een match was.

Rammetjes hoeven dus niet altijd te grommen/bijten door hormonen, maar het kan ook een andere oorzaak hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ram die nog gecastreerd moet worden is nu 5 maanden en woont samen met zijn vriendinnetje. Dat gaat heel erg goed, geen gesproei, geen gerij en netjes zindelijk. Gewoon een leuk koppel, volgende maand is hij aan de beurt, dan gaan ze eraf, dan is hij 6 maanden.

Er zijn dus ook nog gewoon rammen die dat gedrag niet zo erg hebben ;)

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijn sproeide bijna iedere dag over mij heen, na zijn castratie heeft hij dat nooit meer gedaan, gelukkig.

Wat hij ook niet meer deed was verliefd rondjes om me heen rennen, dat was dan wel weer jammer haha.

Ik heb nu een rammetje uit de opvang, die scheen heel druk te zijn voor zijn castratie, nu is hij super rustig en klimt op mijn schoot om (zolang ik maar blijf aaien en masseren) rustig een uur daar te blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .