Ga naar inhoud

Ten einde raad gigantisch kwijlen..


Aniek

Aanbevolen berichten

Ik wil alle zeilen bij zetten en ben ten einde raad. Ik hoop nog op tips die ik wellicht over het hoofd heb gezien met de dierenarts. Mijn Lotharinger Jodokus (5 jaar) is gigantisch aan het kwijlen. Een aantal maanden terug (rond oktober) is er een kies getrokken, daarna is er een ontsteking ontstaan met abces. Deze is behandeld met duplocilline en open gemaakt. Na 2 keer een kuur is deze hele bult weg. In die tijd heeft hij nooit zitten kwijlen. Zijn kies is getrokken, omdat deze met een punt in zijn wang scheef stond. Rond die tijd at hij ook slechter daarom snel ingegrepen en daarna ging het weer prima met hem.

Tot enkele weken geleden (begin januari), was hij helemaal nat van het kwijl. Naar de dierenarts zonder narcose eerst geschoren, niks te zien. Ook afgevallen van 5,5 kilo naar 4,8 kilo. Twee weken geleden onder narcose geweest en uitgebreid bekeken, maar er is echt niks te vinden behalve een wat scherp stifttandje die bijgewerkt is. Nu 2 weken later weegt hij nog maar 4,3 kilo en eet hij wisselend en kwijlt nog als een malle. Op het moment eet hij wel erg goed en krijgt hij pijnstiller, duplocilline en panacur (mager worden ondanks redelijk goed eten).

Inmiddels zit hij ook binnen. Op de foto kunnen jullie zien hoe erg het kwijlen is. De optie die ik kreeg van de dierenarts was weer onder narcose kijken, maar ja wat ga je nu anders zien dan 2 weken geleden? Er is nog geen verschil opgetreden. Op dit moment heb ik gekozen voor binnen halen, panacur erbij, duplo en pijnstiller. Hij eet namelijk vrijwel elke dag gewoon goed zijn brokken en groenvoer sowieso. Heeft er iemand nog ideeën wat ik kan doen? Ik ben een beetje ten einde raad..

Toevoeging: Af en toe niest hij ook een beetje.

871_323145657786624_1300782170_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh joh wat akelig! Weet er echt helemaal niks van af maar wens je wel veel sterkte, en jodukus helemaal! Kan me voorstellen dat je denkt dat ze nu toch niks anders zien dan vorige keer.... Heel veel beterschap en ik hoop dat iemand hier wat weet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het heel zeldzaam is bij konijnen, maar misschien kun je onderzoek laten doen naar schildklierafwijkingen? Of problemen met de lever. Is er ook al gekeken of er niet eventueel een tumor in het maag-darmkanaal zit? Dat zou het grote gewichtsverlies verklaren. Het kwijlen is misschien te wijten aan stress/onrust door operaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zou volgens de DA weinig op te zien zijn tenzij iets fiks ontstoken.

En ook over bloedonderzoek gehad, maar zou niet veel toevoegen volgens hem.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Wilhelminapark om hun inzicht te vragen.

Dat wilde ik ook voorstellen Evert jan reageert vaak wel snel hoop dat er snel duidelijkheid kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest ook aan Lennard van Domino denken ja.

Die is er toen mee naar Utrecht gegaan. Inderdaad wat jrjsieben zegt, hij had te veel speekselklieren of op de verkeerde plek of zo, maar hij was gestorven aan wat anders, dat stond er inderdaad los van.

Niet dat Jodokus ook zoiets heeft, maar ik bedoel dat ze het bij Wilhelminapark toen wel heel serieus namen en goed onderzocht hebben. Het was geloof ik bij Lennard ook niet zo ernstig als bij Jodokus en dat afvallen is natuurlijk niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .