Ga naar inhoud

Dwangvoeden


Jetsel

Aanbevolen berichten

Hoi.

Zoals sommigen misschien in mijn andere topic hebben gelezen, moet Wiesje dwangvoeding.

Nu is mijn vraag: moet ik dat ook 's nachts geven? Ik heb het rond 18.30 gegeven, nu wil ik rond 00.00 nog een spuit geven. Morgen ben ik vrij, dus kan ik normaal uitslapen tot 10.00, maar dan zit er 10 uur tussen haar voeding, wat mij wat veel lijkt.. Moet ik er vannacht uit om nog een spuit te geven?

En: moet ik blijven dwangvoeden totdat ze zelf weer gaat eten? Heb nu 2 zakjes Critical Care gekregen, wat moet ik als ze op zijn? Gewone biks laten weken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je konijntje heeft maar als ze niks uit zichzelf eet zou ik geen 10 uur tussen het dwangvoeren laten zitten, dat is te lang. Heb je al dingen geprobeerd die ze echt lekker vind?

Kan je topic zo niet vinden, krijgt ze medicijnen ergens voor of waarom eet ze niet? Gewone biks weken is inderdaad ook goed als dwangvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft een overwoekering van "Brillendoosjesgist" (Cyniclomyces guttulatus). Dat zit bij konijnen sowieso in de darmen, maar bij Wiesje is heel erg overwoekerd helaas.

Wiesje vindt selderij heel erg lekker, en groen van wortel, maar omdat ze zo aan de diarree is lijkt me dat niet zo verstandig!

Ze krijgt Nystatine tegen de gist, 1x per dag.

Zal ik de wekker om 05.00 zetten om nog een keer bij te voeden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...ik ga even je andere topic zoeken. Want volgens mij klopt er iets niet hier...

Cyniclomyces guttulatus is namelijk bij konijnen niet pathogeen. Dat betekend dat het niet ziekteverwekkend is.

Ik denk dat er mogelijk een vergissing is gebeurd die vaker gemaakt wordt.

Als ze helemaal niet eet kan je haar zeker geen 10 uur zonder dwangvoeding laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is topic bij algemeen. "Twee konijnen gevonden" heet het.

Het kan door stress/ verandering in voeding en algemene gevoeligheid wel pathogeen worden, aldus DA.

Ik heb ook onder de microscoop mogen kijken, en ik zag honderden van die brillendoosjes zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn konijn ziek was, moest ik om de 2-3u dwangvoeden, dus ook 's nachts. Heb mijn wekker dan elke drie uur gezet... Was niet zo'n leuke nacht, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Mijn konijn had wel gas, dus ik weet niet of hetzelfde geldt voor uw konijn met zijn ziekte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiesje vindt selderij heel erg lekker, en groen van wortel, maar omdat ze zo aan de diarree is lijkt me dat niet zo verstandig!

Juist wel! Hop, meteen groenvoer erbij leggen als ze straks terug is! In dit geval maakt het even helemaal niet uit wát ze eet, áls ze maar gaat eten! En ze moet vocht binnen krijgen, dus dan is groen juist ideaal!

Als een konijn plakpoep krijgt door groenvoer is het wijs om de darmen tot rust te laten komen op hooi en water. Maar hier is dat helemaal niet zo.

Dus probeer (naast het dwangvoeren) ook zo veel mogelijk lekkere dingetjes aan te bieden. Als ze maar gaat eten. Appel, druifje etc. bevatten ook nog suikers, te veel is niet goed maar in dit geval heeft ze juist energie nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben toen het echt erop of eronder was voor shiva elke uur dwangvoer gegeven, ja ook in de nacht. De ene keer ik en de andere keer mijn vriend. Omdat we haar wilde houden. Gelukkig heeft ze het gehaald toen, we hebben dit een 4 dagen gedaan, toen om de 2 uur en zo opgebouwd naar om de 6 uur. Toen ging ze zelf weer wat eten .

Dus ik zou zeggen dwangvoeren om de 2 a 3 uur en hopen dat ze zelf weer gaat eten

suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .