Ga naar inhoud

Het allerlekkerste!

Miesaas

Aanbevolen berichten

Gewoon uit nieuwsgierigheid;

wat vinden jullie konijnen nou echt absoluut het állerlekkerste?

Chibi word he-le-maal gek bij van die bosvruchtendrops.

Ik weet het, ze zijn niet zo goed, maar ik heb ze toen gekregen met kerst en vond het zonde om weg te gooien.

Dus hij krijgt heel af en toe eentje, op bijzondere en/of stressvolle momenten, omdat hij ze zo lekker vind.

Maar jonge jonge jonge, hij likt mijn vingers erbij af...

:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Bas verschild het wel een beetje. De ene keer is peterselie je van het, de andere keer een stukje gedroogde wortel, nog een andere keer de bixjes in zijn snackbal.

Momenteel houd hij van zijn houten buis met kruidenhooi in. Hij is druk bezig de schors eraf te knagen en ik kan niet in de buurt komen of het ding aanraken, dan gaat hij het namelijk verdedigen. Ik denk dus dat dat voorlopig zijn lievelingsding is :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier vinden ze heel veel wel erg lekker. Overal worden ze helemaal dol van. Maar bananenchips van de kaasboer is eht toch echt helemaal. Ik heb net ook de konijnen buiten wat gegeven. Druif liep haar jongen bijna plat voor nog een stukje! en ook de jongen werden helemaal wild haha. En ik moet zeggen, ze zijn ook lekker :whistle2: ze ruiken ook veel lekkerder dan die uit de DW (naar banaan, ja ja je zou het neit geloven bij bananenchips:p maar ik vind die van de dw altijd muf ruiken, als er al geur aan zit) en ze zijn knapperiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnebloempitjes!

Ze eten ze uit mijn hand, maar ik moet oppassen dat ze mij niet bijten uit gretigheid, vooral als de ander er bij komt staan schooieren! Het is wel "snoepgoed" net als een worteltje, stukje appel, stukje brood, rozijntje enz. Allemaal met mate en niet dagelijks, helaas voor ze. Maar ze eten eigenlijk alles wat ik ze geef vlot op; groente, onkruiden, biks, bladeren, takken enz. Zelfs nieuwe plukken hooi worden in dank aangenomen. Er ligt (naast hooi en takken) ook nooit eten in hun hok, alles gaat direct op. Dankbare eters dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet aanraden. Vanuit mensen-voeding weet ik dat die sapjes veel suikers bevatten, en doordat de vezels van het fruit niet aanwezig zijn deze erg snel worden opgenomen. Voor een konijn is zo'n sapje dus een regelrechte suikerbom. Sommige diertjes zullen daartegen kunnen, anderen niet.

Ik ga ervan uit dat het om appel gaat aangezien er geen ander fruit vermeld word, indien het om wat anders zou gaan zou het er toch staan denk ik? *twijfelt een beetje*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wupsie dat vind ik nou ook altijd! Die bananenchips van de dierenwinkel ruikt altijd alsof het er al héel lang ligt.

Maar...BANANENchips bij de KAASboer? Bij onze kaasboer hebben ze alleen kaas...:eek:

haha, de kaasboer heeft ook nootjes en rijstzoutjes enzo. (Brand zelf ook pinda's ooooh wat ruikt dat altijd lekker :love:) en tapenades ed.

En tussen die rijstzoutjes ligt ook gedroogt fruit en bananenchips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stitch wordt letterlijk gek van appel. Daardoor krijgt hij ook geen meer want het is echt niet meer normaal. Hij heeft al eens een ferm stuk uit mijn been gebeten (toen hij nog zijn tanden had) omdat ik per ongeluk een stukje schel had laten vallen en het wou oprapen. En hij valt ook Roxy aan omdat hij alles voor zich alleen wil. Hij is echt een razende zot als hij nog maar appel ruikt of ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .